خبرگزاری کار ایران

پرستاری سالمند در منزل راهی مطمئن برای مراقبت از عزیزانمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۹۰

سالمندان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و نیاز به توجه و مراقبت ویژه ای دارند. از طرفی به علت مشغله بالا، افراد امکان رسیدگی شبانه روزی را به سالمندان خود را ندارند.

پرستاری از سالمند علاوه بر زمان و وقت، باید به صورت اصولی و بر اساس علم پرستاری باشد. از این رو، یا باید سالمندان خود را به مراکز نگهداری سالمند (خانه سالمندان) بسپارند یا باید پرستار جهات پرستاری سالمند استخدام کنند.

طبق تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام گرفته است پرستاری سالمند در منزل از مزایای بیشتر برخودار است. در ادامه به طور مفصل اهمیت و اصول پرستاری سالمند در منزل شرح داده خواهد شد.

مزیت پرستاری سالمند در منزل

به دلیل وابستگی های عاطفی که بین سالمندان و فرزندان وجود دارد باعث شده است تا سپردن سالمندان به مراکز نگهداری سالمندان کار ساده ای نباشد و افراد ترجیح می دهند که سالمندان خود را در منزل نگهداری کنند. در ادامه به مهم ترین مزایای پرستاری سالمند در منزل اشاره می کنیم:

  1. حفظ راحتی و آسایش سالمند در منزل

مهم ترین مزیت پرستاری سالمند در منزل احساس آرمش توسط سالمند است. زیرا در سالمند در منزل خود و با قوانین و اصول خود زندگی می کند. در تخت و صندلی خود استراحت می کند و دچار شک جابجایی مکان و دلتنگی نمی شود.

2.سالمند احساس استقلال می کند

درست است که سالمند برای انجام کارهای خود نیاز به پرستار دارد اما این نکته را در نظر بگیرید که سالمند همچنان می تواند کارهایی که به آنها علاقه مند است را انجام دهد که باعث حفظ عزت و غرور سالمند می شود.

3.حفظ روابط عاطفی و احساسی توسط سالمند

هنگامی که سالمند در منزل نگهداری و پرستاری می شود، روابط عاطفی و احساسی خود را می تواند همانند قبل حفظ کند.

4.پرستار تمام وقت و انرژی خود را صرف سالمند می کند

پرستاری سالمند در منزل این امکان را فراهم می کند که پرستار به طور ویژه ای از سالمند مراقبت کند و تمام انرژی و وقت خو را صرف یک فرد سالمند می کند که موجب رضایت سالمند خواهد شد.

5.رسیدگی بیشتر و بهتر به سلامت تغذیه و ورزش سالمند

با توجه به اینکه سالمندی دوره حساسی است و باید مراقب سلامت بود، در صورت پرستاری سالمند در منزل می توان از سلامت تغذیه اطمینان حاصل کرد. همچنین، پرستار می تواند ورزش های لازم را به سالمند آموزش و او را در این راه همراهی کند.

6.احساس آسودگی خاطر توسط خانواده سالمند

علاوه بر سالمند، خانواده او نیز احساس آسودگی و آرامش خاطر خواهند داشت. چرا که از بابت کیفیت رسیدگی به سالمندشان مطمئن هستند.

7.هزینه پرستاری سالمند در منزل به صرفه تر است

هزینه های خانه سالمندان یا مراکز نگهداری سالمند در مقایسه با پرستاری سالمند در منزل بالاست. در نتیجه، نگهداری سالمند در منزل علاوه بر دلایل معنوی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اصول پرستاری سالمند در منزل

مراقبت از سالمند کار ساده نیست و برای اینکه خودتان یا سالمندتان اذیت نشود بهتر است کار را به پرستار سالمند بسپارید زیرا، پرستاری سالمند در منزل دارای اصولی است که در صورت رعایت نکردن آنها با مشکل مواجه خواهید شد. در ادامه اصول و وظایف پرستار سالمند جهت پرستاری سالمند شرح خواهیم داد.

  1. رسیدگی به امور نظافتی سالمند

سالمندان عزیز به علت کم شدن یا در برخی موارد به علت از دست دادن توان حرکتیشان، ممکن است نتوانند همانند گذشته به امور نظافتی خود برسند. در این مواقع پرستار سالمند باید به استحمام و به نظافت روزانه سالمند رسیدگی کند. می توان گفت این امر از مهم ترین اصول پرستاری سالمند است. اگر نسبت به نظافت سالمند بی توجهی شود ممکن است زمینه ساز بیماری های بسیاری باشد.

2.وقت گذاشتن برای سالمند و پر کردن اوقات خالی سالمند

طبیعی است که افراد در دوره سالمندی اوقات فراغت بسیاری داشته باشند که برای جلوگیری از افسردگی سالمندان باید این اوقات را پر کرد. پرستار سالمند در حین پرستاری سالمند می تواند با گفتگو با سالمند، انجام کارهایی که سالمند به آنها علاقه دارد یا ورزش و پیاده روی اوقات خالی سالمند را پر کند.

3.توجه به سلامت جسم و روان سالمند

یکی دیگر از اصول پرستاری سالمند، توجه به سلامت جسم و روان سالمند است زیرا سالمندی از نظر جسمانی و روانی حساس ترین دوره ای است که فرد در طول زندگی خود تجربه می کند. در صورت بی توجهی سالمند به بیماری های روحی و جسمی مختلفی از قبیل افسردگی، پوکی استخوان، فشار خون، زخم بستر و ... مبتلا می شود. پرستار سالمندی که علم پرستاری دارد می تواند از ابتلای سالمند به بیماری مختلفی جلوگیری کند.

4.شناخت و فراهم کردن انواع تغذیه مورد نیاز سالمند

بدن سالمندان به مواد مغذی مختلفی از جمله، کلسیم، انواع ویتامین ها، آهن و ... نیاز دارد. یکی از اصول پرستاری سالمند شناخت انواع مواد غذایی و ارزش غذایی آنهاست. همچنین باید به طور مرتب هر چند ماه یکبار آزمایشات مورد نیاز را انجام داد تا از بتوان مواد غذایی مورد نیاز سالمند را در رژیم غذایی آنها جای داد. همچنین باید مواد غذایی مضر مانند قند، چربی و نمک را از رژیم غذایی سالمند را حذف کرد.

5.انجام امور اداری و بانکی سالمند

سالمندان همانند سایر افراد نیاز به انجام امور اداری و بانکی دارند اما به دلیل شرایط جسمانی که دارند ممکن است خودشان نتوانند به آن امور رسیدگی کنند. پس یکی از وظایف پرستار سالمند انجام امور اداری و بانکی سالمند است.

تا به اینجا با مزیت و اصول پرستاری سالمند در منزل آشنا شدید، اما سوال اصلی اینجاست که چگونه پرستار سالمند استخدام کنیم؟ برای استخدام پرستار سالمند باید نکات مهمی از قبیل سابقه پرستار سالمند، عدم سوسابقه، عدم ابتلا به بیماری های روانی و مصرف داروهای آرامشبخش و .... توجه کرد. بهتر است که پرستار سالمند را از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری سالمند استخدام کنید تا با عقد قرارداد بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکل آن را پیگیری کنید.

شرکت پرستاری سالمند جهان پاک پرشین

شرکت جهان پاک پرشین با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پرستاری سالمند در منزل، پرستاری کودک در منزل، پرستاری بیمار در منزل، مهماندار جهت پذیرایی در منزل و خدمات نظافتی منازل و ادارات فعالیت می کند. پرستاران و سایر نیروهای خدماتی شایسته گزینش و انتخاب می شوند تا رضایت مشتریان عزیز را به همراه داشته باشد. پشتیبانی 24 ساعته از ویژگی های بارز شرکت جهان پاک پرشین می باشد. جهت دریافت خدمات و مشاوره رایگان می توانید با شماره های شبانه روزی 09123172498 و 09123797405 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. شایان ذکر است که مجموعه ما در تلاش است تا با ارائه خدمات مطلوب و به صرفه، آرامش و آسایش را به خانواده ها هدیه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز