خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره انواع عسل طبیعی و خصوصیات آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۶۰۰

عسل مواد غذایی مفید موجود در طبیعت است که گاهی به وسیله انسان و گاهی به وسیله طبیعت و به روش های مختلف تهیه می شوند.

این ماده غذایی دارای خواص و کاربردهای فراوانی در تغذیه و درمان بیماری های مختلف دارد که نمی توان به راحتی از این موضوع گذشت و ما سعی می کنیم به معرفی برخی از انواع عسل طبیعی بپردازیم.

آشنایی با عسل طبیعی

عسل طبیعی، عسلی است که مستقیما توسط زنبورهای مختلف برداشت و شهد گل های دشت ها و مزرعه ها تهیه شده باشد. در بعضی موارد عسل طبیعی موجود در هر منطقه با توجه به گل ها و پوشش طبیعی آن منطقه، دارای عطر و بویی خاص است و در خریداری این عسل نباید این موضوع را فراموش کرد که مربوط به کدام منطقه است.

در تهیه عسل طبیعی تعداد زیادی از زنبورها به گل های هر منطقه نزدیک می شوند و شهد گل ها را می مکند و در معده عسل خود ذخیره می کنند. زنبورها در طول چرخیدن های مکرر می توانند این شهدها را ذخیره و به عسل تبدیل کنند.

برای تولید هر مقدار عسل طبیعی باید تعداد زیادی از زنبورها فعالیت کنند و همچنین آن مزرعه ای که در آن در حال چرخش هستند، باید دارای گل های متنوع زیادی باشند تا عسل های طبیعی مختلفی با مزه ها و عطرهای خاصی تهیه شوند.

در تهیه عسل طبیعی باید دقت کرد که نوع تقلبی آن را خریداری نکرد. عسل طبیعی به دلیل داشتن گلوکز کمی که در خود دارد، گلو را می سوزاند اما  خیلی زود با آب دهان و بزاق نرم و آب می شود.

ژل رویال چیست؟

همه چیز درباره انواع عسل طبیعی و خصوصیات آن

ژل رویال عسل، همان تغذیه ملکه و شاه زنبورها می باشد که به وسیله زنبورهای کارگر تولید می شود و به همین دلیل ماده ای بسیار قوی و پرخاصیت است.

این ژل ملکه دارای خواص درمانی زیادی در طب سنتی است، چون دارای انرژی بالایی می باشد و قیمت بالایی نیز دارد.

این ژل که نوعی عسل طبیعی است، دارای شهد گل های مزرعه و غدد زنبورها است، پس ماده ای حیوانی و طبیعی می باشد و باید در محل های مناسب نگهداری شود تا خواص زیاد خود را از دست ندهد.

ژل رویال نیز با توجه به منطقه مورد نظر زنبورها، مزرعه گل ها، فصول تهیه شده دارای ترکیبات خاصی است و خواص درمانی متفاوتی دارد.

این ژل در تقویت سیستم ایمنی بدن، عملکرد مغز، رفع و بهبودی آلزایمر، لاغری، سلامتی پوست، فشار و کلسترول مفید می باشد.

 این ژل، طبیعی است و دارای ترکیباتی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر و ... است، همچنین این عسل طبیعی بسیاری از اسید آمینه های ضروری بدن را نیز در خود دارد.

ملکه همیشه در کندو است و به همین خاطر هیچ گونه نوری نمی بیند، ما هم برای نگهداری این ژل و جلوگیری از فاسد شدن آن باید، آن را در فضایی تاریک و دمایی بین صفر تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری کنیم تا خواص مفید و بی شمار خود را از دست ندهد.

فراموش نکنیم که در بسیاری از عسل های موجود در بازار همیشه مقداری، ژل رویال موجود است، تا افراد از این ژل و خصوصیات بی نظیر آن بهره مند شوند.

عسل کوهی چیست؟

عسل کوهی، همان طور که از نامش پیدا است، عسل طبیعی، کوهستانی است که از لا به لای کوه ها جمع آوری می شود.

انسان در تهیه این عسل کوهی هیچ گونه تاثیر و دخالتی ندارد، زنبورهایی که این عسل را تولید می کنند، دارای جثه ریزی هستند و خیلی زود آسیب می بینند و به علت عدم دسترسی انسان به آنها، درمان و رسیدگی به آنها کار سختی است.

این نوع عسل در آب و هوای ملایمی تولید می شود به همین دلیل عسل گرمی است، از خواص درمانی این عسل می توان به نقش آن در بهبود سیستم گوارشی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و .... اشاره کرد.

 این عسل طبیعی و کوهستانی به دلیل برداشت سختش، دارای قیمت بالایی است و عموما بیشتر در نواحی استان کردستان برداشت می شود.

عسل وحشی چیست؟

همه چیز درباره انواع عسل طبیعی و خصوصیات آن

در طبیعت عسل ها و زنبورهای زیادی از نظر جثه، رنگ و شکل ظاهری موجود هستند که با یکدیگر متفاوت هستند، برخی از این زنبورها از نظر بدنی ضعیف هستند، اما دارای خرطوم بلندی می باشند و در لانه های استوانه ای که خودشان، آنها را ساخته اند، زندگی می کنند و انسان در ایجاد این لانه هیچ دخالتی ندارد.

 به این گونه از عسل ها، عسل وحشی گفته می شود، این عسل در کشور ما بیشتر در نواحی جنوبی کشور برداشت می شود و بیشتر در طب سنتی استفاده می شود.

برخی از افراد، از این نوع عسل با نام عسل کوهی نیز یاد می کنند، زیرا این دو نوع عسل طبیعی دارای شباهت های زیادی نسبت به یکدیگر می باشند.

معرفی انواع عسل

همان طور که همه می دانیم عسل از انواع زنبورهای ریز و درشت، دارای خرطوم های بلند، کوتاه و شهد گل های مختلف و یا یک گل به دست می آیند.

گاهی این عسل ها دارای بوها و طعم های خاصی هستند و به همین دلیل نباید یک نوع را خوب بدانیم و یک نوع را بد، زیرا از نواحی مختلف جنوبی، مرکزی و شمالی برداشته شده اند و دارای ویژگی های مختص به خود می باشند.

برخی از انواع عسل ها در فصل های مختلف بهار و یا پاییز برداشت می شوند که باز هم با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع عسل ها، عموما از شهد گل های آفتابگردان، اقاقیا، شبدر، قاصدک، آویشن، یونجه، نرگس و .... تولید می شوند و دارای رنگ های مختلفی از طیف زرد تا قرمز و قرمز کدر می باشند.

گاهی اوقات انواع عسل ها از نظر خصوصیات درمانی نیز با یکدیگر متفاوت می باشند که باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشیم.

مهم تر از همه این موارد در هنگام خرید عسل بهتر است به دنبال یک عسل طبیعی برویم و از عسلی که ارگانیک است و تقلبی نمی باشد، استفاده کنیم تا از تمام خصوصیات آن نیز بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز