خبرگزاری کار ایران

نکاتی برای خرید ایمن در زمان کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۹۰

این روزها که هر روز ویروس کرونا خطرناک تر از پیش می شود خرید کردن و رفتن به مراکز عمومی برای همه ما نگران کننده شده است. هر چه قدر هم که بخواهیم در قرنطینه خانگی باشیم مجبوریم برای برخی خریدها و تهیه مایحتاج مورد نیاز خانواده بیرون برویم. اهمیت رعایت موارد بهداشتی در مراکز خرید به قدری زیاد است که تصمیم گرفتیم در مطلبی به مرور نکاتی بپردازیم که در مراکز خرید ما را ایمن نگاه می دارد. شاید این موارد برای خیلی ها تعریف شده و آشنا باشد. اما مرور دوباره آن نیز خالی از لطف نیست.

سعی کنید اولویت شما خرید آنلاین و اینترنتی باشد تا خرید حضوری. شاید خیلی از ما عادت داشته ایم حتی برای تفریح ساعت های زیادی را در فروشگاه های بزرگ بگذرانیم. در این صورت به احتمال تحمل این شرایط و خرید به این صورت برایمان سخت تر می شود.

اما چاره ای جز صبر و تحمل نیست. در این روزها سعی کنید مایحتاج مورد نیازتان را از طریق اینترنتی سفارش بدهید. این روزها وب سایت های فروشگاهی پیشرفت زیادی داشته اند و در خیلی زمینه ها گسترده شده اند. در دوره ای از تکنولوژی هستیم که به راحتی می توان برای خرید هر وسیله ای وب سایت های متعددی را پیدا کرد. این وب سایت ها به ما کمک می کنند تا بدون این که نیاز به بیرون رفتن از خانه در این روزهای خطرناک را داشته باشیم لوازمی را که می خواهیم تهیه کنیم. تا جایی که می توانید برای خرید به فروشگاه ها نروید و همه چیزهایی را که می خواهید به صورت اینترنتی بخرید.

این روزها امکان سفارش تلفنی نیز فراهم شده است

خیلی از مراکز خرید و سوپرمارکت ها امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی را نیز برای مشتریان فراهم کرده اند تا در این روزهای خطرناک از کرونا در امان بمانند. حتی با پرسیدن از سوپرمارکت ها و فروشگاه های اطراف خود خواهید دید که به راحتی از طریق یک تماس ساده می توانید هر چیزی را که بخواهید از آنها بخرید. پس از خرید به صورت اینترنتی، این روش نیز می تواند روش خوبی برای شما باشد.

همه چیزهایی را که می خواهید با هم بخرید

این روزها همیشه یک کاغذ داشته باشید تا هر چیزی را که نیاز دارید فورا یادداشت کنید. پس از مدتی همه موارد یادداشت شده را با هم بخرید. باید سعی کنید همه چیزهایی را که می خواهید با هم بخرید تا نیاز نباشد هر روز بارها و بارها به فروشگاه بروید.

خرید به صورت دسته جمعی را فراموش کنید

هرگز این روزها به صورت دسته جمعی به خرید نروید. یک نفر مسئول خرید شود. اگر در خانواده ای چند نفری زندگی می کنید هر بار مسئولیت خرید را به یکی از اعضای خانواده بدهید. هر بار یکی از شما به خرید برود و همه مواردی که مورد نیاز است را خرید کند. با خرید دسته جمعی ممکن است جان خود یا همراهانتان را به خطر بیندازید.

حتما و حتما ماسک استاندارد داشته باشید

دیگر همه می دانیم که باید با ماسک بیرون برویم تا خدای ناکرده به کرونا دچار نشویم. بهترین ماسک هم طبق گفته وزارت بهداشت ماسک سه لایه است. با استفاده از ماسکهای نامناسب دیگر و ماسکهایی که از ساختار و کارآیی آنها در برابر کرونا اطلاع ندارید جان خود را به خطر نیدازید. در مراکز خرید بزرگ می توانید برای حفاظت بیشتر از دو ماسک به صورت همزمان استفاده کنید.

با شیلد ایمنی را افزایش دهید

وسیله دیگری که این روزها برای خیلی از ما آشناست و از ما در برابر کرونا پیشگیری می کند شیلد صورت است. این وسیله مانند سپری جلوی صورت ما را از بالا تا پایین می پوشاند. به این ترتیب احتمال انتقال ویروس را تا حد بسیار کاهش می دهد. این وسیله به خصوص برای خرید از فروشگاه ها کارآیی خوبی دارد. چرا که در فروشگاه ها ممکن است فضا بسته باشد و گردش هوا پایین باشد. همچنین با توجه به این که به احتمال افراد زیادی هم در فروشگاه ها هستند استفاده از شیلد خالی از لطف نخواهد بود.

از خرید وسایل بدون بسته بندی خودداری کنید

بهتر این روزها همه چیز را به صورت بسته بندی شده بخرید. سعی کنید از خرید خوراکی ها و وسایل بدون بسته بندی خودداری کنید. شما نمی دانید در چه شرایطی از آنها نگهداری شده است.

سعی کنید وسایلی که قصد خریدشان را ندارید برندارید

شاید در فروشگاه ها حس کنجکاوی باعث شود برخی وسایل را بردارید و ببینید. اما این روزها بهتر است تنها وسایل مورد نیازتان و کالاهایی را که قصد خریدشان را دارید بردارید. تماس شما با کالاها و سطوح باید به حداقل برسد.

ترجیحا دستکش داشته باشید

توصیه می شود یک دستکش همراهتان باشد و در هنگام خرید از آن استفاده کنید. به این ترتیب دست شما به صورت مستقیم با کالاها و سطوح تماس نخواهد داشت. حتی یک دستکش ساده و ارزان قیمت هم از چیزی نداشتن بهتر است. پس از خرید دستکش را در یک کیسه نایلونی قرار داده و درب آن را ببندید. در اولین موقعیت آن را دور بیندازید.

دستان خود را به صورت و وسایل دیگر نزنید

در هنگام خرید ممکن است دستان شما با کالاها و سطوح پرخطر تماس پیدا کند. بهتر است سریعا همه چیزهایی را که می خواهید در سبد خرید قرار دهید و در این مدت دست شما با صورت و لباس و وسایل دیگر تماس پیدا نکند.

یک ضدعفونی کننده با الکل هفتاد درصد همراهتان باشد

از یک ضدعفونی کننده با الکل هفتاد درصد استفاده کنید. مدام دستان خود را ضدعفونی کنید تا اگر ویروس به دستان شما منتقل شده است از بین برود.

سعی کنید کمترین زمان را برای خرید در نظر بگیرید

سرعت عمل خود را در هنگام خرید افزایش دهید. بهتر است سریعا همه چیزهای مورد نیازتان را بخرید و فروشگاه را ترک کنید. به این ترتیب مدت زمان کمتری را در فروشگاه خواهید بود. پس احتمال ابتلا بسیار کمتر می شود.

وسایل خریداری شده را ضدعفونی کنید

این روزها باید همه چیز را ضدعفونی کرد تا انتقال دهنده ویروس نباشد. وسایل بسته بندی شده را با ضدعفونی کننده عاری از ویروس احتمالی کنید. حتی برای میوه و سبزی نیز از محلول های ضدعفونی کننده مخصوص استفاده کنید.

ساعت خلوت تر را برای خرید انتخاب کنید

اگر می توانید زمانی را برای خرید در نظر بگیری که فروشگاه خلوت تر است. خرید کردن در وسط روز به احتمال خطر کمتری نسبت به عصر دارد. در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد ساعت خلوت تر را برای رفتن به فروشگاه انتخاب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز