خبرگزاری کار ایران

وظایف وکیل در قبال موکل چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۵۵

ما هنگام برخورد با مشکل قانونی بی‌نیاز از مراجعه به وکیل و کمک گرفتن از آن‌ها نخواهیم بود. در این مطلب قصد داریم به موضوع وظایف وکیل در قبال موکل بپردازیم، موضوعی که شاید خیلی از ما از آن آگاه نباشیم و ندانیم در مقابل هزینه‌ای که ما به وکلا در هر حوزه‌ای پرداخت می‌کنیم، وظایف وکلا در پرونده‌های حقوقی در برابر ما چیست؟

ما در ادامه بیشتر به این مسائل خواهیم پرداخت و ضمن بیان ویژگی وکیل حرفه‌ای در قبال موکل به تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل نیز اشاره‌هایی خواهیم کرد. در انتها نیز موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت را به شما معرفی خواهیم کرد که با برقراری ارتباط با این موسسه حقوقی می‌توانید برای رفع مشکلات قانونی خود در هر حوزه‌ای از خبره‌ترین وکیل بهره‌مند شوید.

وکیل حرفه‌ای چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

با اینکه امروزه افراد زیادی در رشته حقوق و وکالت تحصیل کرده‌اند و تعداد کثیری از فارغ‌التحصیلان این رشته به کار وکالت مشغولند اما پیدا کردن وکیلی که بتواند از زیر و بم یک پرونده مالی، کیفری، خانوادگی و .. به خوبی مطلع شود و با استفاده از قوانین موجود در قانون اساسی کشورمان، مشکل را حل نماید شاید چندان زیاد نباشد. در ادامه ما به خصوصیات و وظایف وکیل قوی در قبال موکل خواهیم پرداخت تا شما بتوانید در صورت نیاز با مشاهده چنین مشخصاتی و با توجه به پرونده‌های مختلفی که وی از آن‌ها موفق بیرون آمده است، وکیل مورد نظر خود را بیابید.

  • پروانه وکالت:

اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ای که جزء تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل به شمار می‌آید و وکیل باید آن را دارا باشد، پروانه وکالت معتبر از کانون وکلای دادگستری است. اما از کجا می‌توان فهمید که این وکیل دارای پروانه وکالت است زیرا پرسیدن این سوال از وکیل نه تنها کار درستی نیست بلکه ممکن است شما را به جواب درستی نرساند. برای این منظور لازم است به سایت کانون وکلا و یا خود این مرکز و همچنین سایت صندوق حمایت وکلا و کارگشایان مراجعه کنید و مشخصات وکیل و اعتبار پروانه او را در این مرجع‌هایی که ذکر کردیم جستجو نمایید. شما پیش از سپردن کار به وکیل خود لازم است از این موضوع مطمئن شوید زیرا بسیار دیده شده که افراد با استفاده از نام وکیل ضررهای غیرقابل جبرانی را به موکلان خود وارد کرده‌اند.

  • تشخیص صلاحیت علمی:

پیش از انتخاب وکیل، مطمئن شوید که وی از صلاحیت علمی و تخصص در حوزه‌ای که مدنظر شماست برخوردار است. از ویژگی وکیل حرفه‌ای در قبال موکل می‌توان به توانایی وی در انجام پرونده‌ای که به وی سپرده‌اید اشاره کرد. برخی از وکلا در یک رشته تخصص دارند و برخی در حوزه‌های مختلف می‌توانند به شما کمک نمایند.

  • صداقت داشتن با موکل:

از دیگر ویژگی‌ها و البته از مهم‌ترین وظایف وکیل در قبال موکل می‌توان به صداقت وی اشاره کرد. وکیل حرفه‌ای در هر شرایطی باید موکل را از حقیقت پرونده و اتفاقی که موکل با آن روبروست آشنا نماید. کوچک نمایی حل مشکل پرونده و یا بزرگ نمایی آن برای اینکه موکل قانع به پرداخت حق الوکاله بیشتر شود امری نادرست و غیرانسانی است.

وظایف وکیل در قبال موکل چیست؟

  • داشتن حس وجدان کاری:

یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل خوب در برابر موکل این است که پرونده‌ای که موکل به وی سپرده است را پرونده خود بداند و همان اندازه که برای خود و دوستان و آشنایان برای حل و رفع مشکل زمان و انرژی می‌گذارد برای این موکل جدید نیز وقت و انرژی بگذارد، احساس وجدان کاری و دغدغه انجام فرآیند پرونده به طور دقیق و دلسوزانه یکی از تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل به شمار می‌آید.

  • آگاه بودن از قوانین و اشراف داشتن بر پرونده:

یکی دیگر از وظایف وکلا در پرونده‌های حقوقی این است که وکیل حرفه‌ای و مجرب علاوه بر تسلط داشتن بر قانون اساسی، بتواند پرونده‌ای که در اختیارش قرار گرفته است را به درستی تجزیه و تحلیل نماید و راه حل‌های مناسبی برای آن بیابد. بنابراین قاعده از وظایف وکیل قوی در قبال موکل آن است که پس از تحلیل علمی پرونده  آنچه که به حقیقت نزدیک است را به موکل خود بگوید، این امر کمک می‌کند موکل با حقیقت آن چه که هست و اتفاق خواهد افتاد روبرو شود. در این صورت تا حد بسیار زیادی می‌تواند جلوی از دست رفتن وقت و هزینه موکل را بگیرد.

همچنین می‌توان ویژگی وکیل حرفه‌ای در قبال موکل را در مواردی همچون امانت‌دار و قابل اعتماد بودن، وقت شناس بودن وکیل و همچنین داشتن شخصیت برازنده و ظاهر مرتب خلاصه نمود و در نهایت خبر خوب اینکه شما می‌توانید با مراجعه به موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت، وکیل حاذقی را که بتواند پرونده شما را به بهترین شکل به سرانجام برساند بیابید. در ادامه بیشتر این موسسه را به شما معرفی خواهیم کرد.

درباره موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت

وظایف وکیل در قبال موکل چیست؟

بسیاری از ما هنگامی که درگیر یک مشکل قضایی و قانونی می شویم، آنقدر دچار آشفتگی ذهنی می شویم که قدرت تصمیم گیری از ما زایل می شود و ممکن است درباره مشکل خود با افرادی صحبت کنیم که اغلب هم اطلاعات کافی درباره مشکل ما ندارند و ممکن است ما را در این مسیر به اشتباه هدایت نمایند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم در این مواقع حتما وکیلی آگاه و مجرب مشاوره و کمک بگیرید.

موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت که در این بخش درباره آن می‌خوانید توانسته از ابتدای شروع به فعالیت خود با بهره‌مندی از وکلای خبره و مجرب و با ارائه کامل وظایف وکیل در قبال موکل خدمات ارزشمندی را به موکلین خود ارائه نماید و رضایت آن‌ها را در امور حقوقی مختلف برآورده نماید. این موسسه تاکنون توانسته است در حوزه‌هایی از قبیل تنظیم دادخواست، تنظیم قراردادهای مالی و کاری، موارد مربوط به املاک، موارد کیفری و چندین مورد دیگر خدمات موثر و کارآمدی را به موکلان خود ارائه نماید و تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل را به نحو احسن به انجام رساند.

جهت برقراری ارتباط با موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت و برخورداری از مشاوره وکلای این مرکز می‌توانید به صورت حضوری به این موسسه مراجعه کرده و یا به صورت غیرحضوری در ساعات اداری با شماره 02122362628 تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت به آدرس https://www.maed.ir/ سوالات خود را از طریق چت آنلاین با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید. موسسه حقوق و داوری ماندگاران عدالت با شعار تفاوت ما تخصص ما است در خدمت مراجعه کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز