خبرگزاری کار ایران

روغن تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۳۳

وقتی صحبت از درمان طبیعی ساقه موی ضعیف و شکننده، پوست خشک و آسیب‌دیده، ریزش موی غیرطبیعی، لکه‌های پوستی و دیگر عارضه‌های پوست و مو می‌شود؛ روغن تراپی یک راهکار مؤثر، بی‌ضرر و در عین حال دلچسب‌ به حساب می‌آید. البته کاربرد روغن‌ تراپی به حوزه زیبایی و سلامت پوست و مو محدود نمی‌شود. این فرآیند کارایی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد.

درمان از طریق روغن‌های طبیعی چنانچه با برنامه منظم و پیگیری همراه باشد، نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال خواهد داشت. البته پوست و موی افراد با ویژگی‌های جسمی مختلف، سطح پاسخگویی متفاوتی نیز به روغن ‌تراپی از خود نشان می‌دهند.

منشأ روغن‌های مورد استفاده در روغن ‌تراپی

هر گیاهی بسته به ویژگی‌های خاص خود، روغنی با خواص منحصر به فرد تولید می‌کند. مسلم است که بنا بر تفاوت‌هایی که میان انواع روغن وجود دارد، کاربرد هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. هرچند که شباهت‌هایی در ساختار و کاربرد آنها نیز وجود دارد.

روغن‌های گیاهی که در فرآیند روغن ‌تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو روش مختلف استخراج می‌شوند. روغن‌هایی که از دانه‌هایی مثل کنجد یا بادام گرفته می‌شوند، از روش پرس سرد و روغن‌های گرفته ‌شده از گیاهانی مثل اسطوخودوس، نعنا و آویشن به روش بن ماری و یا به اصطلاح خواباندن در یک روغن پایه حاصل می‌شوند. 

روغن ‌تراپی چه کاربرد و فوایدی در حوزه سلامت و زیبایی دارد؟

فواید روغن ‌تراپی برای سلامت و زیبایی فراتر از آن است که در این مجال بگنجد. اما اگر بخواهیم مزیت‌های بارز این فرآیند را شرح دهیم باید بگوییم که:

  1. روغن ‌تراپی به میزان چشمگیری در کاهش استرس مؤثر است؛ در واقع روغن‌ها از دو طریق به درمان استرس کمک می‌کنند. ماساژ با انواع روغن گیاهی چه بر روی پوست بدن و صورت و چه بر روی پوست سر و موها، تأثیر فوق‌العاده آرامش‌بخشی داشته و به نوعی تمام تنش‌ها را از شما دور می‌کند. همچنین رایحه‌ درمانی که از طریق استنشاق رایحه روغن‌های متفاوت انجام می‌شود، مستقیماً بر روی مغز تأثیر می‌گذارد. این روش نیز استرس و تبعات آن را درمان می‌کند.
  2. سردرد و میگرن را از طریق روغن ‌تراپی می‌توان درمان کرد؛ در دهه نود میلادی دو تحقیق همزمان ثابت کرد که، ماساژ روغن نعناع بر روی پیشانی و شقیقه‌‌، در برطرف کردن سردرد بیمارانی که به میگرن مبتلا هستند، مؤثر است. همچنین در بررسی‌هایی که در سال‌های اخیر انجام گرفته ‌است، روغن نعناع و روغن اسطوخودوس، در درمان انواع سردرد به کار می‌آیند.

جالب است بدانید که ایرانیان از صدها سال پیش مخلوطی از روغن بابونه و کنجد را بر روی شقیقه‌های فرد مبتلا به میگرن ماساژ داده و به این ترتیب سردرد شخص بیمار را درمان می‌کرده‌اند. این روش که هنوز هم کاربرد داشته و تأثیر آن ثابت شده‌ است، در دنیا با نام درمان ایرانی سردرد شناخته می‌شود.

  1. روغن ‌تراپی کیفیت خواب را افزایش داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند؛ استعمال روغن اسطوخودوس، کیفیت خواب را به خصوص در زنان و پس از زایمان افزایش می‌دهد. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، با استفاده از این روغن خواب بهتری خواهند داشت.

روغن تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

پانزده مقاله معتبر که به بررسی تأثیر روغن‌ت راپی در درمان بی‌خوابی پرداخته‌اند، استعمال روغن‌ها و بویژه روغن اسطوخودوس را بهبود ‌دهنده عادات خواب معرفی کرده‌اند.

  1. انواع التهابات پوستی از طریق روغن ‌تراپی درمان می‌شود؛ این موضوع به اثبات رسیده ‌است که، روغن‌های ضروری می‌توانند به عنوان داروی ضدالتهابی تجویز شوند. در تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته‌ است، خوردن ترکیبی از روغن‌های آویشن و پونه ‌کوهی به بهبود کولیت کمک می‌کند. همچنین روغن رزماری نیز چنین قابلیتی را از خود نشان داده‌است.
  2. بعضی از انواع روغن می‌توانند نقش آنتی‌بیوتیک و ضد‌میکروبی داشته‌ باشند؛ روغن نعناع و روغن درخت چای، از جمله ترکیباتی هستند، که در تحقیقات مختلف اثرات آنتی‌بیوتیکی از خود نشان داده‌اند.
  3. روغن‌ها کاربردهای گسترده‌ای در زندگی روزمره دارند؛ بسیاری از مردم از انواع روغن گیاهی برای خوشبو شدن منازل خود استفاده می‌کنند. همچنین روغن‌های طبیعی می‌توانند جایگزینی سازگار با محیط زیست و ایمن برای مواد شیمیایی دفع‌کننده حشرات باشند. حتی در بعضی مواقع می‌توان از روغن‌های گیاهی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی استفاده کرد.

روغن ‌تراپی و سه روغن قدرتمند برای جوانسازی پوست صورت و بدن

با وجود فناوری پیشرفته‌ای که دانش و شناخت انسان را از ویژگی‌ها و خواص مواد مختلف به سر حد کمال رسانده‌ است، دیگر جایی برای مواد شیمیایی در رفع عارضه‌های پوستی و زیبایی سازی این اندام وجود ندارد. روغن ‌تراپی پوست از طریق آبرسانی طبیعی به پوست صورت و تغذیه سلول‌های آن به منظور انجام متابولیسم و فعالیت‌های ضروری کلاژن‌سازی به جوانسازی پوست صورت و بدن کمک می‌کند. در این روش علاوه بر اینکه استعمال روغن‌های درمانی پوستی شفاف، نرم، مرطوب و زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد، می‌تواند آفتاب‌سوختگی، خشکی و اگزما، آکنه، لک و پیس، روزاسه و حتی اثرات ناشی از چاق و لاغر شدن را از روی پوستتان محو کند.

سه روغنی که در جوانسازی پوست صورت و بدن تاثیر چشمگیری دارند عبارتند از:

1.روغن آرگان؛

این روغن که از دانه‌های درخت آرگان مراکش استخراج می‌شود، یک مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده قدرتمند برای انواع پوست است. روغن آرگان مملو از ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت به حساب می‌آید. این ماده به حدی سبک است، که می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

این روغن گیاهی همچنین برای درمان بیماری‌های حاد پوستی مانند اگزما یا روزاسه مؤثر است. روغن آرگان به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی خود، با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد، باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. بنابراین خرید روغن آرگان اصل، پوستی سفت و مقاوم در برابر تنش‌های محیطی برایتان به ارمغان می‌آورد.

روغن آرگان فقط برای پوست خشک کاربرد ندارد. این ماده طبیعی می‌تواند با کاهش میزان سبوم برای کسانی که پوست چرب دارند، به کنترل تولید روغن کمک کند. این روغن مغذی را می‌توان روزانه در زیر آرایش یا شب قبل از خواب برای درمان و ترمیم پوست استفاده کرد. روغن آرگان در سفت و یکدست کردن بافت ناخن نیز کاربرد دارد.

2.روغن جوجوبا؛

روغن جوجوبا که از گیاهان بومی آمریکای شمالی استخراج می‌شود، برای درمان انواع عارضه‌های پوستی از آکنه و آفتاب‌سوختگی گرفته تا پسوریازیس مفید است. روغن جوجوبا در واقع روغن نیست، بلکه یک عصاره گیاهی از استرهای موم مایع است. بر اساس همین موضوع، روغن جوجوبا از بین تمام ترکیبات موجود در طبیعت، به لحاظ ساختاری و شیمیایی شبیه‌ترین ماده به چربی انسانی است. بنابراین به راحتی می‌تواند از ساختار پوست تقلید کرده و سلول‌های مشابهی برایش بسازد.

این ماده همچنین بسته به تولید بیش از حد یا ناکافی پوست، می‌تواند چربی را تکثیر یا حل کند. روغن جوجوبا متشکل از مواد معدنی و مغذی مفید است و به عنوان لوسیون و نرم‌کننده قدرتمندی برای ترمیم پوست بدن و صورت و تأمین رطوبت روزانه آن عمل می‌کند.

3.روغن نارگیل؛

این روغن با رایحه شیرین خود، یکی از محبوب‌ترین روغن‌های بکر و طبیعی برای جوانسازی پوست است. روغن نارگیل که از فشردن گوشت میوه نارگیل استخراج می‌شود، خواص درمانی قابل‌توجهی دارد. این ماده به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ بوده و به محافظت از پوست بدن و صورت در مقابل تنش‌های محیطی کمک می‌کند. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد بوده و دارای نقطه ذوب حدود 75 درجه فارنهایت است. گرچه ممکن است این ماده در دمای اتاق بافتی مشابه ژله داشته باشد، اما به محض استفاده، در پوست ذوب شده و به خوردش می‌رود.

روغن‌ تراپی و سه روغن قدرتمند در بهبود سلامت موها

یکی از مزایای روغن‌های گیاهی، بهبود سلامت مو است. در واقع روغن‌های مختلف می‌توانند به موهای شما قدرت و درخشندگی بخشیده و رشد طبیعی آن را بهبود ببخشند. روغن‌های مختلفی برای درمان عارضه‌های مو و کمک به رشد آن کاربرد دارند. اما در این میان سه روغن زیر بیشترین تأثیر را در این زمینه از خود نشان داده‌اند:

1.روغن درخت چای؛

 ما روغن درخت چای را به دلیل قابلیت آن در بهبود جوش‌ها می‌شناسیم. اما این روغن گیاهی همچنین می‌تواند در سلامت موهای ما معجزه کند. روغن درخت چای دارای خاصیت پاک کنندگی، ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمند است، به همین دلیل معمولاً برای جلوگیری از شوره سر کاربرد دارد.

شوره سر بیماری خطرناکی است که می‌تواند منجر به ریزش موی شدید شود. در این بیماری پوسته‌ها روی پوست سر جمع شده و با چربی طبیعی تولید شده توسط پوست ما ترکیب می‌شوند. ماده‌ غلیظ و مومی‌شکلی که از این ترکیب حاصل می‌شود، پوست سر را تحریک کرده و در فولیکول‌ها گرفتگی ایجاد می‌کند. اینجاست که خواص روغن درخت چای می‌تواند به تنظیم غدد چربی پرکار کمک کرده و از تبعات شوره سر جلوگیری کند.

2.روغن ترکیبی موی زیما؛

این محصول گیاهی حاصل ترکیب روغن استخراج‌شده از بیست و سه گیاه و دانه مختلف بوده که هر کدام به نوبه خود بخشی از ترمیم و بازسازی سلول‌های مو را بر عهده می‌گیرند. این روغن بکر و طبیعی در طی فرآیندهایی اصلاح طبع شده و به این ترتیب هیچ اثری از ترکیبات مضر یا حساسیت‌زا در آن باقی نمی‌ماند.

روغن ترکیبی مو زیما خواصی که شما در روغن‌های مختلف جست‌وجو می‌کنید را به صورت یکجا دارد. این محصول درمانی سرشار از ویتامین، مواد معدنی، کلسیم، آهن و دیگر مواد مغذی مورد نیاز مو است. بنابراین از طریق آن می‌توان ریشه مو را به خوبی تقویت کرد. این روغن رشد مو را تحریک کرده و شوره سر را از بین می‌برد. همچنین استفاده از این روغن تار مو را ضخیم کرده، موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. روغن ترکیبی مو زیما بر روی ریشه مو استعمال شده و از این طریق تولید چربی پوست سر را نیز تنظیم می‌کند.

3.روغن تقویت موی زیما

این روغن که از دوازده گیاه و دانه مختلف استخراج می‌شود، همان چیزی است که شما برای درمان موهای آسیب‌دیده خود نیاز دارید. روغن تقویت موی زیما که بر روی ساقه مو استعمال می‌شود، یک راهکار طبیعی برای پیشگیری از ایجاد موخوره، خشکی و ضعیف بودن ساقه مو است. استفاده از این محصول بکر، یک آبرسان طبیعی برای موهای شما محسوب شده که انواع عارضه‌های مو از قبیل سوختگی و آسیب‌های ناشی از استعمال مواد شیمیایی را رفع می‌کند.

کافی است با یک برنامه دقیق و پیگیرانه مقداری از این محصول را بر روی ساقه موی خود ماساژ دهید، به این ترتیب موهای نرم و لطیف همراه با بافت ضخیم و یکنواخت نتیجه‌ای است که به دست می‌آورید.

روغن تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

خرید آنلاین روغن‌های گیاهی و روغن ‌‌تراپی در منزل

خرید روغن‌های گیاهی که جنبه درمانی نیز دارند، مطمئناً یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی سلامتی و زیبایی شما محسوب می‌شوند. ما اولین قدم در مسیر حفظ و برگرداندن زیبایی و سلامت پوست و موی شما، که تهیه و فروش آنلاین محصولات طبیعی و کارآمد است را برای شما برداشته‌ایم. حالا نوبت شماست که با خرید این محصولات و البته ثابت قدم بودن در استعمال آن، از سرمایه ارزشمند سلامت و زیبایی خود مراقبت کنید.

برای خرید روغن نارگیل خالص، روغن درخت چای، روغن ترکیبی موی زیما و یا نمونه اصل هر کدام از روغن‌های درمانی مودرنیازتان، می‌توانید به مجموعه زیمالب اعتماد کنید. کافی است با کارشناسان ما در مجموعه زیمالب ( www.zimalab.co ) تماس گرفته و بسته به شرایط و خواسته‌هایتان، محصولات مناسب را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز