خبرگزاری کار ایران

طراحی و ساخت سینی، نردبان کابل و لولادی فولادی برق با دستگاه‌های اتوماتیک در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۷۸۳

سینی کابل برای مواردی چون جابه جایی، هدایت، نگهداری از کابل و سیم برق و کانال روی دیوار، زمین، زیر زمین و سقف به کار برده می شود. این نوع سینی ها اکثرا از فلز آهن با پوشش گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد اما از جنس آهن رنگ شده، استیل و حتی پلاستیک هم تولید می شود.

سینی کابل برای مواردی چون جابه جایی، هدایت، نگهداری از کابل و سیم برق و کانال روی دیوار، زمین، زیر زمین و سقف به کار برده می شود. این نوع سینی ها اکثرا از فلز آهن با پوشش گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد اما از جنس آهن رنگ شده، استیل و حتی پلاستیک هم تولید می شود.

این نوع از سینی های تولید شده از جنس ورق گالوانیزه در ۲ گونه متمایز ساخته می شوند اولی گالوانیزه سرد که برای ساخت این محصول، ورق گالوانیزه اصل را پس از برشکاری و شکاف کاری خم نموده و مورد مصرف قرار می دهند دومی گالوانیزه گرم می باشد که ورق سیاه را پس انجام برشکاری و شکاف کاری و همچنین خم نمودن در درون وان اسید قرار داده و آن را اسید شویی می نماید و پس از آن عملیات گالوانیزاسیون روی آن صورت گرفته تا برای استفاده مهیا شود.

انواع سینی کابل

 

این نوع سینی کابل از جنس آلومینیوم، پلاستیک توانمند شده فیبری یا فولاد تولید می شوند و در ۵ نوع مدل شدنی می باشند:

سینی نردبانی، نردبان کابل یا لدر کابل

یکی از انواع سینی کابل می توان لدر کابل را نام برد. از این نوع معمولا برای ۷۵ درصد از شیوه های اعمال سامانه سیم کشی جهت این گونه سینی ها به کار گرفته می شود. با توجه به خصوصیات مناسب این مدل می توان آن را جز بهترین و مسلط ترین سینی ها قرار داد.

لدر کابل بدون عرضه روکش اجازه می دهد تا بیشترین گردش هوای آزاد در سراسر سیم ساماندهی شود. این مسئله اجازه می دهد تا حرارت ایجاد شده در رسانا های سیم به صورت اثربخشی از میان برود.

در چنین وضعیتی عایق رسانا داخل سیم های یک سامانه سیم کشی، روی سینی کابل به صورت صحیحی برنامه ریزی شده ، از بیشترین مقدار دمای مجاز بازدهی خود عبور نمی کند. ماندگاری کاری این سیم ها به دلیل درجه حرارت کاری بسیار پیش از زمان معین شده پایان نخواهد یافت.

محل راه اندازی این سینی ها

اگر این گونه سینی ها در محلی راه اندازی شده اند که کار کردن در آن محیط مسئله ساز است، دستیابی از راه پایین لدر کابل امکان دارد به آسان سازی راه اندازی سیم های کوچک کمک نماید به عنوان مثال سیم های کنترلی لوازم دقیق، سیگنال و سانتی متر می باشد‌. …

رایج ترین مسافت پله برای لدر کابل حدود ۲۵ این مسافت امکان دارد برای حمایت از کلیه اندازه های سیم به کار برده شود. این مسافت برای سیم های قطر کوچک PLTC و سیم های TC به عنوان مسافت حمایتی به صورتی که هیچ نوع نقص میان پله های نردبان برای سیم های با اندازه کوچک قابل رویت نباشد، مطلوب است.

میزان دوری پله ها در حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متری از همدیگر پشتیبانی لازم را برای سیم ها مهیا می سازد ولی برای کاهش زشتی اعمال سیم کشی در بعضی موارد، میزان اندکی سیم سایز پایین می تواند میان دو پله وصل شود.

سینی کابل ساده یا ترانکینگ

معمولا برای مصارف الکتریکی و مخابراتی با حداقل ایجاد گرما و حرارت مورد استعمال واقع می شود.

علت اساسی تعیین ترانکینگ با روکش به دلیل نگرانی از محافظت در برابر EMI / RFI جهت پیرامون های خیلی حساس می باشد. یک سینی سیم فولادی ساده با یک سر پوش فولادی چنانچه هیچ نوع منفذی یا ترک خوردگی در اعمال کامل آن وجود نداشته باشد میزان مطلوبی از حفاظت را مهیا می سازد.

این گونه سینی ها تنها سیم هایی را که برای این گونه اعمال برنامه ریزی شده اند تحت پوشش قرار می دهند. نقص و صدمه به سیم در این گونه محصولات خیلی کم پیش می آید. نقص سیم به دلیل مسائل اجرای سیم در این گونه سینی های کابل وجود ندارد.

نردبان کابل

در برق رسانی تاسیسات و ساختمان های صنعتی برای محافظت از سیم های برق روکش دار و تسهیم توان و

این محصول ساز و برگی است که به عنوان جانشین برای کابل کشی باز و یا سامانه کاندوئیت که در مکان های صنعتی و تجاری از سامانه نردبان سیم گالوانیزه به علت قابلیت بررسی دقیق بر روال سیم کشی به شیوه گسترده استفاده می کنند.

از دیگر علل به کارگیری این نردبان محافظت سیم ها روی این نردبان ها در عوض عبور دادن آنها از درون لوله های برق است، و در مواردی ‌که شخص تمایل دارد تغییراتی را در روال سیم کشی ایجاد نمایید بسیار سودمند می باشد. نردبان های کابل برای نظم دهی و ظرافت کابل کشی مخصوصا در آپارتمان های بزرگ بسیار کارآمد می باشد.

 

مسلما بایستی ملاحظه نمود که این محصول در خط سیرهای افقی هم قابل بکارگیری است. برای ساپورت شمار بسیاری از سیم های سنگین برای مسیر های طولانی این نردبان ها مطلوب ترین انتخاب می باشند و ماندگاری بیشتری خواهند داشت، طول معیار برای نردبان کابل ۲ الی ۳ متر است. این وسیله حاوی اجزا و پیوستگی هایی من جمله زانو، سه راهی، چهارراهی، رایزر، ردیوسر و…‌ می باشد.

مزیت های خرید و استفاده از نردبان کابل

در پیرامون هایی که به شکل بسته می باشد و گردش هوا در آن پیرامون به شیوه راکد می باشد همواره جهت اتصال کابل، برق رسانی و سیم کشی از نردبان کابل استفاده می شود به علت بی حرکت ماندن گردش هوا، این فرآورده سیم کشی را به طور افقی یا عمودی رهنمون نموده و برای راه اندازی سیم بر روی نردبان از مسدود کننده های چنگالی استفاده می کند که به شیوه ریگلاژی بوده و اقسام سیم ها در اندازه های متعدد را بر روی پله های این محصول راه اندازی نموده و سیم کشی را آسان می نماید.

مراحل آبکاری بعد از ساخت

مراحل آبکاری بعد از ساخت این فرآورده به این شیوه می باشد که نخست کلیه پیوستگی ها برای اسید شویی و چربی زدایی در درون محفظه اسید ریخته شده بعد از آن با محلول شستشو داده شده و درون محفظه روی قرار می گیرد، پس از پایان آبکاری برای تبدیل به نردبان، سیم آبکاری گرم در کنار هم قرار گرفته و نردبان های ۲ متری با ۷ پله به اندازه های ۲۵ سانت و یا نردبان های ۳ متری با ۱۰ پله به اندازه ۲۵ سانت مهیای واگذاری می باشند.

این پله ها معمولا به شیوه ریل های مسدود کننده چنگالی می باشد که با پیچ، مهره، واشر تخت و فنری در کنار هم قرار داده می شوند.

کاربرد نردبان کابل

نردبان کابل می تواند برای گذر سیم های مهار و فرمان و نیرو که به دلیل گذشتن جریان الکتریسیته ، حرارت بسیاری ایجاد می کند، به کار برده می شود. این فرآورده با دقت به معیار های ملی و فرا بومی برنامه ریزی و ساخته می شود، به صورتی که حداقل میزان پسماندهای ورق و حداکثر استقامت توان حمل بار و ثبات لازم را در وضعیت متنوع آب و هوایی کشور را داشته باشد.

نردبان ها با پهنایی برابر ۵ تا ۱۱۰ سانت، امتدادی برابر ۲ تا ۳ متر و قطر ۱ تا ۳ میل می باشد. گونه ورق گالوانیزه اصل با کوتینگ ۱۸۰ و بالاتر و یا گالوانیزه گرم آبکاری گرم و یا مبنی بر تقاضا برای نمود زیبا با رنگ ایستایی پودری گونه چرمی ساخته می شود..

برای محافظت از سیم های عبوری، تعیین مطلوب ترین خط سیر برای سیم کشی، آسان سازی تعمیر و ماندگاری بیشتر سیم ها در سامانه های انتقال انرژی از فراورده هایی مانند نردبان های کابل استفاده می شود.

لوله فولادی برق

لوله فولادی برق به علت استقامت بسیار زیاد دارای مصارف صنعتی وسیع تری نسبت به اقسام دیگر می باشد..

در مجموع این لوله ها ابزاری هستند که همانند یک روکش کار می کنند و می توانند کابل هایی را که از داخل آن عبور می کنند را در مقابل آسیب دیدن یا تماس بی واسطه اشخاص با آنها حفاظت نمایند.

به کارگیری این لوله های فولادی همواره در تاسیسات اداری، هتل ها، منازل، فروشگاه ها ، هتل ها و… متداول می باشد اما منوط به مکان مدنظر بایستی لوله ای با جنس مطلوب را تعیین نمود به عنوان مثال برای مصارف صنعتی استفاده از لوله فولادی یا گالوانیزه مطلوب می باشد.

عملکرد لوله فولادی برق

اقسام متنوع لوله و اتصالات برق برای مقاصد معینی تولید می شوند به عنوان مثال از اقسام لوله فولادی برق گالوانیزه گرم یا سرد برای عبور ابزارآلات برق در کارخانه ها و موسسات به کار گرفته می شود در حقیقت جنس این لوله ها از فلز بوده که توانایی حمل نیروی بسیاری را دارند.

در برابر هر نوع ضربه یا فشاری نمی شکنند همچنین در محیط هایی که احتیاج به استقامت و محافظت مطلوب از کابل کشی های تاسیسات وجود دارد که می توان از اقسام متنوعی از آن را به شیوه روکار یا توکار استفاده نمود.

 

لوله فولادی برق به علت استقامت بسیار زیاد دارای مصارف صنعتی وسیع تری نسبت به اقسام دیگر می باشد.

در مجموع این لوله ها ابزاری هستند که همانند یک روکش کار می کنند و می توانند کابل هایی را که از داخل آن عبور می کنند را در مقابل آسیب دیدن یا تماس بی واسطه اشخاص با آنها حفاظت نمایند.

به کارگیری این لوله های فولادی همواره در تاسیسات اداری، هتل ها، منازل، فروشگاه ها ، هتل ها و… متداول می باشد اما منوط به مکان مدنظر بایستی لوله ای با جنس مطلوب را تعیین نمود به عنوان مثال برای مصارف صنعتی استفاده از لوله فولادی یا گالوانیزه مطلوب می باشد.

انواع لوله فولادی برق

انواع لوله فولادی برق را می توان با به کارگیری از سیستم لوله خم کن شکل داد که این مسئله با استقامت، پایداری و ثبات دراز مدت این لوله ها باعث شده است که به شهرت فراوانی دست یابد.

اقسام لوله های برق از ورقه های روغنی ساخته شده اند که از اندازه PG 11 الی PG48 در بازار وجود دارند و به شیوه لوله سیاه ، لوله گالوانیزه گرم یا سر ساخته می شوند که تعیین آنها به کارایی، مصارف، دیدگاه و عقیده مشتری وابسته است.

لوله فولادی برق سیاه

این گونه لوله های فولادی به واسطه قشر رنگی که روی آن را پوشش داده در مقابل خوردگی مقاوم ساخته و می تواند در قسمت های داخلی تاسیسات و داخل بتن ها به کار گرفته شود. مسلما بایستی دقت نمود که به کارگیری لوله های فولادی برقی سیاه در مکان هایی که در تماس مستقیم با زمین می باشند و یا در محل هایی که رسوخ عوامل خوردگی و فرسودگی فلز زیاد است قانونی نخواهد بود..

لوله گالوانیزه سرد

از دیگر انواع لوله فولادی برق میتوان لوله گالوانیزه سرد را نام برد. جنس این گونه لوله های سرد اصل از فلز بوده و به همین دلیل به آن ها گالوانیزه سرد می گویند که گالوانیزه نمودن آن به وسیله الکترولیت و به شیوه برقی صورت می گیرد.

لوله گالوانیزه گرم

این گونه لوله های برق که اصطلاحا لوله گالوانیزه عمقی داغ هم نامیده می شود به شیوه شناوری در مذاب روی گالوانیزه شده است. در حقیقت بخش های داخلی و خارجی این لوله ها آبکاری شده است سرانجام در مقابل فرسودگی و خوردگی مستحکم می باشند و می توان از آن ها در مکان هایی با نمناکی و رطوبت بسیار هم استفاده نمود.

آدرس دفتر فروش: تهران- لاله زار جنوبی

تلفن :  33988547 33957621 33957620

فکس : 33988943

همراه : 09121714600 سامانی (مدیریت)

همراه : 09121168011 سامانی (مدیر فروش)

ارسال توسط تبلیغ اینترنتی ادوردز 20

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز