خبرگزاری کار ایران

قطعات موبایل اصل را از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۴۳

قطعات موبایل اصل را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز تهیه کرد. قطعات موبایل اصل مثل یک دوست خوب تا انتهای عمرگوشی، همراه ما می‌مانند و با دوام و مقاوم هستند.

برای پیدا کردن قطعات موبایل اصل باید آگاهی و مهارت‌های لازم را کسب کرد. تولیدکنندگان این قطعات طبق استانداردهای جهانی از بهترین مواد اولیه در ساخت و مونتاژ این محصولات استفاده می‌کنند. به طوری که کاملا با ساختار فن آوری‌های اورجینال این شرکت‌ها سازگاری داشته و هیچ آسیبی به دستگاه‌ها وارد نمی‌کنند. در واقع تلفن همراه شما با داشتن قطعات موبایل اصل به شکل بهتر و سالم‌تری کار خواهد کرد.

این ویژگی ها باعث می‌شود که قیمت قطعات موبایل اصل از قیمت کپی و تقلبی موجود در بازار بیشتر باشد. شما می‌توانید این قطعات را از فروشگاه‌های قابل اعتماد و نمایندگی‌های مجاز تهیه کنید و همراه قطعات موبایل اصل، گارانتی دریافت نمایید. یکی از این مراکز معتبر فروشگاه موبایل سورن استور است که کلیه قطعات موبایل اصل را برای رفاه حال مشتریان در ویترین فروشگاهی خود قرار داده است. از انواع قطعات موبایل اصل در فروشگاه سورن استور می‌توان به باتری موبایل و تاچ ال سی دی اشاره کرد که در ادامه توضیحاتی در مورد قطعات اصل و تقلبی این دو قطعه ارائه خواهیم داد.

تفاوت تاچ ال سی دی اصل و کپی

در زمان تعویض تاچ ال سی دی گوشی‌های همراه متوجه آپشن‌های مختلف این قطعه از لحاظ کیفیت و جنس می‌شوید. یکی از رایج‌ترین تعمیرات موبایل شکستگی یا از کار افتادگی تاچ ال سی دی تلفن همراه می‌باشد. تلفن‌های امروزی با توجه به اندازه بزرگ و کیفیت بالایی که دارند در بیشتر مواقع جزو گران‌ترین قطعه سخت افزاری موبایل محسوب می‌شوند.

بنابر این هزینه تعمیر آن نیز از قیمت بالایی برخوردار است . تعمیرکاران موبایل برای کاهش این هزینه از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها استفاده از تاچ ال سی دی‌های کپی یا همان غیر اورجینال می‌باشد که در مقایسه با قطعات موبایل اصل از کیفیت و عمر کمتری برخوردار هستند.

تشخیص تاچ ال سی دی اصلی از فیک، دغدغه بسیاری از افرادی است که می خواهند نمایشگر خود را تعویض کنند. قبل از اینکه تاچ ال سی دی خریداری شده را انتخاب و روی گوشی موبایل نصب کنید، مهم ترین عامل تشخیص اصلی بودن آن، قیمت تاچ ال سی دی و فروشگاهی است که از آن خرید می نمایید.

در نتیجه اگر می خواهید تاچ ال سی دی اصلی روی گوشی نصب کنید دنبال قطعات ارزان و فروشنده های نا معتبر نباشید. وجود عبارت روی تاچ ال سی دی از نشانه های اصلی بودن آن است که بعد از اطلاع از قیمت و فروشنده معتبر باید به آن توجه فرمایید. اما تاچ ال سی دی های فیک را بیشتر با نام های چینی و ای مثبت یا ای در بازار خواهید دید. بعد از نصب تاچ ال سی دی، جهت اطمینان از اصلی بودن آن، شفافیت صفحه نمایش، روشنایی کافی، وجود پد های با کیفیت روی صفحه تاچ و شماره سریال را بررسی نمایید.

تاچ ال سی دی‌های کپی که به آن تاچ ال سی دی‌های چینی یا درجه یک یا گرید A و یا گرید A+ نیز گفته می‌شود توسط خود شرکت‌های سازنده گوشی همراه، ساخته نشده است و مورد تایید این کمپانی‌ها نمی‌باشند. این نوع از تاچ ال سی دی‌ها در مقایسه با قطعات موبایل اصل از کیفیت و قیمت کمتری برخوردار هستند.

تفاوت قطعات تاچ ال سی دی اورجینال با انواع کپی آن به شرح زیر است:

  • نوع اورجینال تاچ ال سی دی نسبت به کپی از روشنایی و وضوح بالاتری برخوردار است.
  • تاچ ال سی دی‌های اصل از دوام و کارکرد بالا تری نسبت به انواع کپی برخوردار هستند.
  • سرعت عملکرد در تاچ ال سی دی‌های اصل بسیار بالاتر و با کیفیت‌تر از نوع غیر اورجینال است.
  • تاچ ال سی دی اورجینال که جزو قطعات موبایل اصل محسوب می‌شوند از لحاظ قیمت بسیار بالاتر از نوع کپی تاچ ال سی دی می‌باشد.

قطعات موبایل اصل را از کجا بخریم؟

تفاوت باتری موبایل اصل و تقلبی

از ویژگی‌های منفی بعضی گوشی‌های همراه هوشمند تخلیه سریع شارژ باتری و داغ شدن بیش از حد در هنگام استفاده زیاد گوشی یا در هنگام شارژ کردن است که به یک دغدغه برای کاربران گوشی همراه تبدیل شده و این مشکلات ممکن است بخاطر استفاده از باتری‌های غیر اورجینال و معیوب اتفاق بیافتاد. باتری‌های اورجینال تلفن همراه مانند سایر قطعات موبایل اصل به حفظ دوام و کارایی بالای گوشی‌ها کمک کرده و باعث می‌شود که گوشی شما کمتر از همیشه به تعمیرات نیاز پیدا کند. اما شناسایی باتری اورجینال از نوع کپی آن به دلیل شباهت‌های ظاهری که به هم دارند کاری بسیار دشوار است و باید در خرید آن تجربه و تبحر لازم را داشته باشید.

طول عمر استفاده از باتری موبایل محدود می باشد! حتی باتری های لیتیوم و لیتیوم یونی که از بهترین باتری های موبایل امروزی (2021) هستند نیز از این قضیه مستثنا نیستند و در صورت استفاده صحیح 3 الی 5 سال می توانند بازدهی مناسب را داشته باشند. در نتیجه هر فردی نیاز به تعویض باتری موبایل خود خواهد داشت. اگر آن روز فرا رسیده دقت داشته باشید که باتری های فیک بازار موبایل را پر کرده اند.

یکی از راه‌های تشخیص باتری موبایل اصل بررسی جعبه آن می‌باشد. زیرا باتری‌های اصل و به طور کل قطعات موبایل اصل از بسته بندی‌های خوب و با کیفیت درست شده‌اند و بهتر می‌توانند از قطعات محافظت کنند. همچنین رنگ‌هایی که برای نوشتن روی جعبه استفاده شده است ظاهری طبیعی‌تر از نوع تقلبی دارند.

دومین نکته که باید به آن توجه کنید بررسی تاریخ تولید باتری موبایل می‌باشد. همیشه تاریخ ساخت روی بدنه باتری را با تاریخ ساخت روی جعبه آن مقایسه کنید. برای باتری‌های اصل هر دو تاریخ یکی می‌باشد. در مرحله بعد اتصالات NFC را بررسی کرده و به مشخصات زیر ورقه باتری موبایل توجه نمایید. در نوع تقلبی زمانی که ورقه باتری را پاره کنیم اتصالات ان اف سی را مشاهده نخواهیم کرد. در مرحله بعد با دقت بدنه و شکاف‌های مقوایی باتری را مورد بررسی قرار دهید.

قطعات موبایل اصل از جمله باتری موبایل اورجینال با تکنولوژی درزگیری گرمایی بسته بندی می‌شوند؛ اما بسته بندی قطعات تقلبی ساده می‌باشد. نکته دیگری که باید برای تشخیص باتری اصل در نظر بگیرید این است که به فونت‌های نوشته‌های روی باتری توجه کنید.

در نوع اورجینال این فونت‌ها با نوشته‌ای توپر و کاملا سیاه چاپ می‌شوند اما در نوع تقلبی فونت‌ها نازک و ضعیف و تار هستند. همچنین باید بدانید که اتصالات باتری‌های اصل تلفن همراه با نوع تقلبی آن متفاوت است و رنگ اتصالات فلزی نیز در آنان فرق دارد به طوری که باتری‌های اصل از اتصالات فلزی تیره تری برخوردار هستند و در آنها انعکاس وجود ندارد. همیشه در هنگام خرید باتری موبایل به جنس پلاستیک باتری توجه کنید زیرا باتری های اورجینال سطوحی یکنواخت داشته و سطح پلاستیکی آنها از PC می‌باشد.

شما می‌توانید تاچ ال سی دی اصل، باتری‌های اورجینال و قطعات موبایل اصل دیگر را از فروشگاه قطعات موبایل سورن استور (https://sorenstore.com) تهیه نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این فروشگاه مراجعه کرده و از محصولات اورجینال این فروشگاه دیدن فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز