خبرگزاری کار ایران

تهدید تولید ملی با انتشار اخبار کذب

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۱۵

به دنبال انتشار خبری در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه مبنی بر سرطان زا بودن محصولات کلوچه نادری به نقل از یک نشریه آلمانی، پس از بررسی‌ها و آزمایشات لازم، سلامت این محصول، بار دیگر تایید شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه توسعه کسب و کار یونسکو،  پس از انتشار خبری در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه مبنی بر سرطان‌زا بودن محصولات کلوچه نادری به نقل از یک نشریه آلمانی، این محصول مجددا مورد بررسی و آزمایش‌ قرار گرفت.

با بررسی دقیق و علمی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مرجع داخل و خارج از کشور و بعد از دریافت نتیجه آزمون و تاییدیه سلامت از مراجع ذی‌صلاح، بر اساس مستندات مطلبی که پیشتر در خصوص سرطان‌زا بودن این محصول مطرح شده بود، رد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر غذا و نوشیدنی سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: تمام محصولات صادراتی از ایران مطابق با مقررات سازمان جهانی بهداشت کُدکس codex مواد غذایی و سازمان غذا و دارو ایران تولید می‌شوند.

در واکنش دیگر دکتر ربابه شیخ الاسلام رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران اعلام کرد: بر اساس مستندات، بازرسی‌ها و آزمایشات انجام شده، این محصول فاقد آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی مضر برای سلامت انسان بوده و مصرف آن ایمن است.

همچنین انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ضمن رد ادعای نشریه آلمانی صحت و سلامت محصولات این شرکت را تایید و بر این اساس سلامت مصرف‌کنندگان را در حاشیه امنیت غذایی دانست.

باشگاه توسعه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال جهش تولید ملی و در راستاى حمایت از تولید کنندگان  و کمک به توسعه زیر ساخت هاى علمى ، آموزشى و فرهنگى آنان تاسیس شد که شرکت کلوچه نادرى عضو این باشگاه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز