خبرگزاری کار ایران

فریم ورک لاراول چیست؛ ۸ دلیل که باید آن را انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۱۳

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که  فریم ورک لاراول چیست. به طور خلاصه می‌توانی گفت که بدون تردید لاراول یکی از محبوب ترین فریمورک‌های PHP است که برای توسعه برنامه‌های وب استفاده می‌شود. لاراول نیاز بیش از ۲۰ میلیون وب سایت را در اینترنت تأمین می‌کند. اما صرفا این که بدانیم فریم ورک لاراول چیست به تنهایی کافی نیست، آنچه لاراول را از سایر فریم‌ورک‌ها متمایز می‌کند ساختار آن است که بسیار هوشمندانه و ساده طراحی شده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت فریم ورک Laravel چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

این پلت فرم منبع باز (open source) بوده و دارای ویژگی‌های پیشرفته متنوعی است و در طراحی پورتال سازمانی کاربرد بسزایی دارد. لاراول از روش MVC (Model View Controller) استفاده می‌کند که یکی از بهترین ویژگی‌های آن است. همچنین راه حل‌های بی‌نظیر لاراول امکانات لازم را جهت ایجاد سایت با استفاده از سایت ساز‌ را فراهم می‌کند و روند کدگذاری برنامه‌ها را مخصوصا برای انواع فروشگاه ساز ‌آسان‌تر می‌کند.

فریم ورک Laravel چیست؟

فریم ورک لاراول چیست؛ ۸ دلیل که باید آن را انتخاب کرد

لاراول یک فریم ورک وب رایگان و منبع باز PHP است که توسط Taylor Otwell ایجاد شده و برای توسعه برنامه‌های وب با استفاده از الگوی معماری MVC و براساس Symfony در نظر گرفته شده است. چارچوب PHP لاراول با ویژگی‌های مدرن و پیشرفته خود، به توسعه دهندگان وب این امکان را می‌دهد که با استفاده از ابزارهای پیشرفته و ایده آل، انواع برنامه‌های وب پیشرفته را به دلخواه و به سادگی توسعه دهند.

علاوه بر این این چارچوب،  امکانات متنوع دیگری از قبیل dependency manager  اختصاصی، تفکیک کدها، پکیج‌های مدولار، سرویس‌های مسیریابی (routing)، آزمایش یونیت  (unit testing) و چندین روش مختلف برای اتصال به پایگاه داده‌های رابطه‌ای فراهم می‌کند و همه این عوامل محبوبیت تجاری لاراول را بیشتر می‌کند.

 تاریخچه فریم‌ورک  Laravel

در سال ۲۰۱۱ Codeigniter محبوب‌ترین چارچوب مورد استفاده در PHP بود. از آنجا که یادگیری آن آسان بود و مستندات آن نیز به‌راحتی مورد استفاده قرار گرفت، توسعه دهندگان وب با استفاده از چارچوب CodeIgniter پروژه‌های زیادی ایجاد کردند، اما این فریم ورک فاقد ویژگی‌های اساسی خاصی مانند مجوز کاربر و احراز هویت بود. در نتیجه تیلور اوتول توسعه لاراول را به عنوان جایگزین دیگری از چارچوب Codeigniter آغاز کرد.

اولین نسخه بتا لاراول در ۹ ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد و پس از انتشار نسخه بتا، نسخه لاراول ۱ ظرف یک ماه منتشر شد. لاراول ۱ دارای برخی ویژگی‌های داخلی مانند احراز هویت، ORM برای عملیات پایگاه داده، محلی سازی، مدل‌ها و روابط، مکانیزم مسیریابی ساده، حافظه پنهان (cache)، جلسات (session)، view‌ها، قابلیت گسترش از طریق ماژول‌ها و کتابخانه‌ها و HTML helpers بود.

با توجه به افزایش محبوبیت این فریمورک نسخه‌های دیگر آن نیز شامل ویژگی‌های متعدد دیگر تولید شده و آخرین نسخه لاراول نسخه ۸ است که در ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ با ویژگی‌های جدیدی مانند Laravel Jetstream، کلاس‌های model factory class، migration squashing ، Tailwind CSS برای بازدید از صفحه‌بندی و سایر امکانات کاربردی منتشر شد.

 مزایای فریم‌ورک Laravel

فریم ورک لاراول چیست؛ ۸ دلیل که باید آن را انتخاب کرد

با توجه به دلایل ذکر شده، جای تعجب نیست که چرا شرکت‌های برتر وب، چارچوب لاراول را برای توسعه برنامه ترجیح می‌دهند. اگر هنوز درباره اهمیت لاراول برای تجارت شک دارید، در ادامه ۸ مزیت استفاده از لاراول آورده شده که می‌تواند نظر شما را به کلی تغییر دهد.

۱. امنیت

از نظر امنیت، چارچوب لاراول سطح امنیتی فوق العاده بالا و استثنایی را فراهم می‌کند که در هیچ چارچوب دیگری نظیر آن نیست. لاراول به عنوان یک چارچوب با امنیت بسیار بالا، امکان تأیید اعتبار (authentication) قوی را ارائه می‌دهد و از امکان حفاظتی رمز عبور (password protection) قوی پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان استفاده از توکن‌های CSRF را فراهم می‌کند که امنیت را به‌شدت بالا می‌برد. 

۲. بستر آسان

ساخت یک وب سایت در PHP لاراول بسیار آسان است. در این قسمت می‌توانید کد procedural  بنویسید و همچنین می‌توانید از امکانات برنامه‌نویسی شی‌گرا استفاده کنید. این فریم‌ورک همچنین کتابخانه‌های زیادی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای ساخت وب‌سایت‌های متنوع استفاده کنید. به دلیل این که توسعه‌دهندگان هدف اصلی این بستر را برای ساخت وب‌سایت قرار داده‌اند، به‌راحتی می‌توانید از HTML، CSS و JavaScript برای ساخت سایت در آن استفاده نمایید.

۳. محیط پروژه Built-in

محیط پروژه یکپارچه ارائه شده توسط PHP در لاراول به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا امور را به راحتی مدیریت کنند. لاراول یک ابزار داخلی به نام Artisan دارد که با استفاده از یک خط فرمان با چارچوب لاراول ارتباط برقرار می‌کند. توسعه‌دهندگان از این ابزار برای ساده سازی کارهای پیچیده‌ای که اکثر توسعه‌دهندگان از انجام دستی آنها به دلیل سختی آنها اجتناب می‌کنند، استفاده می‌کنند. این فناوری راهی آسان برای کد‌نویسی توسعه‌دهندگان و توسعه وب فراهم می‌کند.

 ۴. Template Engine

لاراول دارای قالب‌های ساده و سبکی است که توسعه دهندگان از طریق آنها می‌توانند به راحتی طرح‌های تعاملی وب‌سایت را به همراه محتوای جذاب ایجاد کنند. همچنین لاراول انواع مختلفی از ابزارک‌ها (widgets)  را که شامل کد JS و CSS با ساختارهای ساده هستند، را نیز به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

 ۵. مستندات عالی

تیلور اوتول، بنیانگذار و توسعه‌دهنده اصلی لاراول، مستندات این فریمورک را خودش شخصا نوشته است. برنامه‌نویسان می‌توانند مراحل را با مستندات کامل و روان درک کنند و همچنین این مستندات جامع، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا در مورد استفاده از لاراول و اجزای آن مطالب را به سادگی و با سرعت بیاموزند.

۶. کتابخانه‌های شی‌گرا

این فریمورک بسیاری از کتابخانه‌های شی‌گرا را جهت توسعه سریع‌تر و آسان برنامه‌های وب، در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا برنامه‌های وب عالی و زیبایی را برای تجارت‌های مختلف ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از کدهای از پیش نوشته شده و کتابخانه‌های کلاس برای توسعه سریع‌تر برنامه‌های وب استفاده کنند.

 ۷. تست واحد

 یکی از مهمترین دلایلی است که چارچوب لاراول را در بین توسعه دهندگان برنامه‌های وب محبوب نموده است، امکان آزمایش واحد (unit testing) وجود دارد. این چارچوب تست‌های مختلفی را انجام می‌دهد، از جمله تست واحد برای اطمینان از اینکه تغییرات جدید ایجاد شده توسط توسعه‌دهندگان، در هر برهه از زمان به طور غیرمنتظره باعث بروز خطا نشود. این روند تولید را آسان‌تر می‌کند و احتمال ایجاد یک محصول بی‌عیب را افزایش می‌دهد.

 ۸. Migration برای پایگاه داده

در لاراول Migration بسیار ساده و سریع است زیرا به‌راحتی می‌توانید ساختار پایگاه داده هر برنامه وب را بدون ایجاد مجدد آن، در پایگاه داده گسترش دهید. این ویژگی احتمال هرگونه خطر از دست دادن داده‌ها را کاهش می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند ساختار پایگاه داده را در زمان اجرا تغییر دهند. علاوه بر این، Laravel Schema Builder به ایجاد جداول پایگاه داده کمک می‌کند و به سرعت شاخص‌ها یا ستون‌ها را وارد می‌کند.

 کلام آخر

تمام این ویژگی‌های شگفت انگیز که در بالا بحث شد تفاوت لاراول را با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مشخص می‌کند. لاراول با ارائه خدمات شگفت‌انگیز و به‌عنوان بهترین توسعه دهنده PHP در بین انواع فریم ورک‌ها، توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرده است. اگر می‌خواهید یک برنامه وب تعاملی و غنی از ویژگی برای کسب‌و‌کار خود بسازید، Laravel بهترین فریم ورک برای شماست. اما برای داشتن آن، شما به یک مشاوره عالی و مطمئن نیاز دارید،  لذا کارشناسان متخصص و مجرب وب‌رمز به طور ۲۴ ساعته آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان می‌باشند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز