خبرگزاری کار ایران

آیا داشتن سایت برای کسب و کار خودمان یک سرمایه گذاری صحیح است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۴۷

یکی از عواملی که به معنای واقعی می تواند باعث تحول در یک کسب و کار سنتی شود، راه اندازی یک سایت می باشد. شاید بپرسید که چطور یک وب سایت می تواند آنچنان تحولی در یک کسب و کار ایجاد کند که منجر به افزایش تعداد مشتری و میزان درآمد آن شود؟ در این مقاله قصد داریم تا با پرداختن به ابعاد مختلف اهمیت سرمایه گذاری برای راه اندازی سایت بپردازیم.

به نظر شما چه چیزی می تواند باعث ایجاد تحول در یک کسب و کار سنتی شده و تعداد مشتری ها و میزان درآمد آن را بطور چشمگیری افزایش دهد؟

تبلیغات تلویزیونی؟

راه اندازی یک شعبه جدید؟

افزایش سبد محصولات برای فروش؟

حراج های فصلی؟

همه موارد ذکر شده می توانند در افزایش تعداد مشتری، میزان فروش و در نتیجه درآمد یک کسب و کار سنتی نقش داشته باشند. اما یکی از عواملی که به معنای واقعی می تواند باعث تحول در یک کسب و کار سنتی شود، راه اندازی یک سایت می باشد. شاید بپرسید که چطور یک وب سایت می تواند آنچنان تحولی در یک کسب و کار ایجاد کند که منجر به افزایش تعداد مشتری و میزان درآمد آن شود؟ در این مقاله قصد داریم تا با پرداختن به ابعاد مختلف اهمیت سرمایه گذاری برای راه اندازه سایت بپردازیم تا به همین پرسش پاسخ دهیم.

ارتباط همیشگی با مشتری

وقتی یک شرکت برای خود وب سایتی راه اندازی می کند، همانند این است که فاصله خود را تا مشتریانش به اندازه اتصال به اینترنت کاهش داده است. به عبارت دیگر هیچ محدودیت مکانی برای مشتری ها در سراسر دنیا جهت برقراری ارتباط با شرکت و دسترسی به محصولات و خدمات وجود نخواهد داشت.

در کسب و کارهای سنتی مشتری های فقط در روزها مشخصی از سال و بازه زمانی خاصی از شبانه روز امکان مراجعه به شرکت را دارند. در حالیکه با راه اندازی یک سایت، مشتری ها در هر زمانی که دوست داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت شرکت، خرید خود را انجام دهند. بنابراین یک وب سایت می تواند با کاهش محدودیت های جغرافیایی و زمانی، امکان دسترسی مشتری ها به محصولات و خدمات یک شرکت را افزایش دهد. با افزایش تعداد مشتری ها، میزان فروش و به تبع آن میزان درآمد شرکت نیز به طور چشمگیری رشد خواهد کرد.

تبلیغات فراگیر و هوشمندانه

هر کسب و کار برای بقا و پیشی گرفتن از رقبا، نیاز به معرفی برتری های محصولات خود به افراد جامعه را دارد تا مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کند. به نظر شما یکی از اقداماتی که یک کسب و کار برای رسیدن به این هدف می تواند انجام دهد چیست؟ بله درست حدس زدید، تبلیغات. اما برای اینکه تبلیغات تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد، باید افراد بیشتری را در برگیرد و هوشمندانه باشد. در میان انواع روش های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی فراگیری بیشتری داشته و می تواند به مخاطب های خاصی اطلاع رسانی کند و آنها را به وب سایت شرکت هدایت کند. علاوه براین هزینه تبلیغات اینترنتی نسبت به انواع دیگر تبلیغات اصلا قابل مقایسه نمی باشد. بنابراین هزینه هایی که برای راه اندازی یک سایت صرف می شود، زمینه ایی برای جذب مشتری های بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر را در آینده فراهم می کند.

آیا داشتن سایت برای کسب و کار خودمان یک سرمایه گذاری صحیح است؟

حضور در نتایج موتورهای جستجو

امروزه اگر کسی قصد یافتن اطلاعاتی را از اینترنت داشته باشد، باید از موتورهای جستجو استفاده کند. از میان موتورهای جستجو موجود، گوگل جز شناخته شده ترین و پرکاربردترین آنها بوده که استفاده از قابلیت جستجو آن رایگان است. از جمله دلایل اهمیت راه اندازی وب سایت در افزایش میزان فروش و کسب درآمد بیشتر، حضور در نتایج جستجو موتورهای جستجو از جمله گوگل می باشد. البته قرار گرفتن در اولین نتایج جستجو موتورها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور باید از اصول بهینه سازی موتور جستجو (یا همان سئو) پیروی شود. بنابراین یک سایت استاندارد با رعایت اصول بهینه سازی سایت، حتی بدون هیچ هزینه ایی می تواند جز اولین نتایج گوگل قرار بگیرید. کاملا واضح است که قرار گیری در نتایج جستجو گوگل یا هر موتور جستجو دیگری می تواند تعداد بازدید کننده از سایت را افزایش دهد. با افزایش تعداد بازدید کننده، احتمال به فروش محصولات نیز بیشتر خواهد شد.

ارائه جذاب تر محصولات

پس از رعایت موارد مطرح شده در راه اندازی یک سایت استاندارد و اصول سئو، با پرداختن به محتوا و طراحی ظاهری سایت می توان تجربه بهتری را برای بازدید کننده رقم زد. بازدید کننده ها پس از ورود به سایت در ابتدا به ظاهر و محتوای سایت توجه می کنند. اگر طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی به گونه ایی باشد که بازدید کننده ها را جذب خود کند و در زمانی کوتاه آنها را به هدفشان برساند، امکان فروش محصولات شرکت به شدت افزایش می یابد. همچنین آن بازدید کننده ها به دلیل تجربه خوبی که از سایت داشتند تمایل دارند برای خریدهای بعدی مجددا به همان سایت مراجعه کنند. اما باید توجه شود که در صورت استفاده نادرست از این مزیت استفاده از وب سایت، می تواند نتیجه عکس داشته باشد. برای مثال اگر بازدید کننده با محتوای تکراری مواجه شود و احساس کند که وقتش در حال تلف شدن است، ممکن است بدون خرید از سایت خارج شود. بنابراین توجه به ارائه جذاب محصولات در سایت به اندازه رعایت موارد فنی راه اندازی آن بسیار حیاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سهولت در دریافت بازخورد

در هر کسب و کاری دریافت بازخورد از مشتری ها می تواند در رفع نقص ها و بهبود محصولات کمک شایانی کند. در صورتیکه این کار به درستی انجام گیرد و مداومت داشته باشد، بدون شک میزان فروش و درآمد را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر یکی از مشخصه های دنیای اینترنت این است که افراد راحت تر و بدون رودربایستی نظرات خود را مطرح می کنند. به همین دلیل یک شرکت می تواند از طریق وب سایت خود، با کمک روش ها مختلف از جمله پرسش نامه، نظرسنجی، اظهارنظر و ... نظرات مشتریان خود را دریافت کند. بدون شک با بررسی نظرات دریافت شده می تواند در روند افزایش بازدهی شرکت قدم های موثری بردارد.

عقب نماندن از رقبا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری اینترنت، کمتر کسب و کاری بدون فعالیت در فضای مجازی کار خود را ادامه می دهد. به همین دلیل اگر دارای کسب و کاری هستید که حضور فعالی در اینترنت ندارید یا در شرف شروع کسب و کاری هستید، بدون شک راه اندازی سایت را در برنامه کاری خود قرار دهید تا از رقبا خود عقب نمانید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که موتورهای جستجو، سایت هایی که قدمت بیشتری دارند را در اولویت های بالاتری در نتایج جستجو قرار می دهند که در قسمت قبلی به اهمیت این موضوع پرداخته شد.

آیا داشتن سایت برای کسب و کار خودمان یک سرمایه گذاری صحیح است؟

امکان ایجاد شبکه ایی از مشتریان

در هر کسب و کاری مهمتر از جذب مشتری، حفظ ارتباط با آنها می باشد. به این دلیل که احتمال خرید مجدد مشتری های راضی نسبت به مشتری های جدید بسیار بالا است. در کسب و کارهای سنتی به دلیل وجود ابزارهای کمتر، حفظ این ارتباط سخت تر بوده و از طرف دیگر هزینه بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت. اما در کسب و کارهایی که از طریق راه اندازی سایت به دنیای اینترنت متصل هستند، از ابزارهای به روزتر و ارزان تری برخوردار هستند. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که رایج ترین آن دریافت آدرس ایمیل یا شماره تماس مشتری ها قبل از خرید نهایی محصولات می باشد. مزیت این ارتباط در زمان اطلاع رسانی محصولات جدید، حراجی ها یا تخفیف های موردی می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد. با حفظ ارتباط با مشتری های قدیمی کم کم تعداد مشتری های وفادار افزایش یافته و در نتیجه رونق بیشتری در کسب و کار اتفاق می افتد.

امکان فروش آنلاین

امروزه با افزایش سرعت زندگی در جوامع مختلف، بسیاری از افراد راغب به حضور فیزیکی در فروشگاه ها یا شرکت ها و خرید مستقیم محصولات نیستند. از طرف دیگر با گسترش زیرساخت های تجارت الکترونیک، بسیاری از فروشگاه ها برای پاسخ به این نیاز مشتری ها، با راه اندازی یک وب سایت امکان فروش اینترنتی را فراهم کردند. مهمترین مزیت این ویژگی صرفه جویی در زمان و هزینه مشتری ها و تسهیل در دریافت وجه از طریق سامانه های آنلاین برای فروشگاه ها و شرکت ها می باشد. همه این موارد با تسهیل در فرآیند خرید و فروش در مجموع باعث بهبود کسب و کار می شود.

راه اندازی سایت، هزینه یا سرمایه گذاری

در بالا به مهمترین دلایل اهمیت راه اندازی وب سایت و مزیت های آن برای هر کسب و کار پرداختیم. حال به نظر شما مبلغ هایی که برای خرید دامنه، میزبان (Host)، طراحی سایت، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، پشتیبانی و ... صرف می شود، هزینه به شمار می رود یا سرمایه گذاری؟ بله، جواب سوال کاملا واضح بوده و راه اندازی یک وب سایت، سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر کسب و کار به شمار می رود. در واقع سودی که راه اندازی یک وب سایت برای یک کسب و کار خواهد داشت آنقدر زیاد خواهد بود که در مقابل آن مبلغی که برای راه اندازی آن صرف می شود بسیار ناچیز است. حتی اگر سود حاصل از راه اندازی یک سایت را در نظر نگیریم، هزینه ایی که برای طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی صرف می شود در مقابل سایر هزینه های متداول یک شرکت بسیار کمتر بوده که قابل چشم پوشی می باشد.

البته باید به این موضوع توجه ویژه شود که صرفا راه اندازی هر سایتی نمی تواند مزیت هایی که در بالا شمرده شده را به همراه داشته باشد. بلکه در طراحی وب سایت باید اصول فنی طراحی وب سایت، تولید محتوی و ... رعایت شود تا در جذب و افزایش تعداد مشتری و در نتیجه رونق یک کسب و کار موثر باشد.

با توجه به اهمیت سایت برای یک کسب و کار، عدم رعایت اصول فنی در راه اندازی و مدیریت آن می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای شرکت به همرا ه داشته باشد. به همین دلیل راه اندازی سایت برای کسب و کار خود را حتما به شرکت های معتبر و با تجربه واگذار کنید. ما در گلزاروب به شما تضمین می دهیم که با پشتوانه تجربه فراوانی که در طی سال ها کسب کردیم و استفاده از تکنولوژی های روز، هر آنچه را که برای راه اندازی و پشتیبانی از سایت نیاز دارید در اختیارتان قرار خواهیم داد. ما در شرکت گلزاروب مسیر رسیدن به موفقیت را برای شما هموار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز