خبرگزاری کار ایران

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۷۷۵

جزیره کیش از جزایر زیبای مرجانی است که در کرانه جنوبی کشورمان ایران واقع شده است. این جزیره در سال های اخیر به مقصد گردشگری جذابی برای گرشگرانی که بلیط کیش را در دست دارند تبدیل شده است. جزیره کیش با بیش از ۹۰ کیلومتر مربع مساحت ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است. اما گاه تا چند برابر این جمعیت، به عنوان گردشگر به آن سفر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، جزیره کیش به سواحل زیبا و مرجانی و ماسه های سفید معروف است. پوشش گیاهی خوب و با طراوت، سرزمین های سرسبز، تفریحات متنوع و جذاب، مراکز خرید گوناگون و ... باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

بیشتر مسافران بر این باورند که پیش بینی وضع آب و هوا و دانستن درباره آن قبل از سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای داشتن یک سفر مناسب باید وسایل سفر خود را با توجه به آب و هوای مقصد جمع آوری کرده و برای برنامه ریزی روزهایتان اطلاعات دقیق تری داشته باشید.

از آن جایی که بسیاری از تفریحات در کیش، تفریحاتی آبی و دریایی هستند و به آب و هوا بستگی دارند دانستن درباره آب و هوای این جزیره بسیار مهم است. از طرفی قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز با توجه به آب و هوای این جزیره متغیر است.

در این مطلب می‌خواهیم آب و هوای کیش را در فصول مختلف و همچنین ارزان ترین زمان ها را برای سفر به این جزیره بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

کیش، جزیره ای گرم و شرجی است و می توان گفت در این جزیره هیچ وقت احساس سرما نمی کنید. همچنین به دلیل شرجی بودن آب و هوای آن، در برخی از فصول رطوبت زیادی را در هوا احساس خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش را می توان فصل بهار در نظر گرفت. در فصل بهار کیش آب و هوای معتدل تری نسبت به دیگر فصول سال دارد. در فصل بهار خبری از وزش بادهای شدید و بارش های تند در هوای شرجی نیست. به خاطر همین مسائل و همچنین تعطیلی در عید نوروز، این تعطیلات با بیشترین هجوم گردشگران به جزیره کیش همراه است.

این را در نظر داشته باشید که در میان ماه های فصل بهار اردیبهشت ماه دارای بهترین آب و هوا است.

تابستان کیش آب و هوای بسیار گرم و شرجی ای دارد و در این فصل خبری از باران نیست. دمای هوای این جزیره در فصل تابستان گاهی به ۵۰ درجه هم می رسد. با وجود گرما و هوای شرجی نیز همچنان گردشگران و مسافران زیادی برای لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی به این جزیره سفر می کنند.

پاییز کیش را نمی توان فصل مناسبی برای سفر به این جزیره دانست زیرا آب و هوای بسیار نا معلومی دارد و از آن جایی که شب های طولانی ای دارد بخش بزرگی از تفریحات کیش که باید در روز تجربه کنید را از دست می دهید. اما در طول روز دمای معتدلی را تجربه می‌کنید و فضا برای قدم زدن فراهم است.

و اما به زمستان های این جزیره می رسیم که مهم ترین نکته آن باران های شدیدش است. اگر قصدتان از سفر به کیش لذت بردن از سواحل آن و تفریحات آبی است این ماه را به شما توصیه نمی‌ کنیم. البته نکته حائز اهمیت این است که اگر می خواهید در آب و هوایی سردتر نسبت به بقیه فصول سفر کنید، فصل زمستان می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. زیرا خنک‌ترین حالت جزیره کیش را تجربه می‌کنید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

خلوت ترین زمان برای سفر به کیش

همان طور که پیش تر اشاره کردیم آب و هوای یک منطقه برای مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به آن را با تهیه بلیط هواپیما دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما شلوغی و پرشوری فضا یا در مقابل دنجی و خلوت بودن هم هر کدام طرفداران خوش را دارد. پس اگر از شلوغی و تراکم جمعیت آزرده خاطر می شوید، فصل بهار و زمستان را برای سفر به جزیره کیش فراموش کنید. اما تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌های خنک ولی کم تعطیلی (برای دانش‌آموزان) زمان‌های خلوت‌تر جزیره کیش هستند.

ارزان ترین زمان سفر به جزیره کیش

بعد از آب و هوا پر اهمیت ترین مسئله در هر سفر، بحث مسائل مالی و هزینه های سفر است. همچنین با توجه به این که کیش در میان دیگر شهرها مقصد ارزانی برای یک سفر داخلی نیست، پیدا کردن زمانی مناسب برای سفر به این منطقه از نظر هزینه های سفر بسیار اهمیت دارد.

به شکل کلی در نظر بگیرید که در هر فصل و زمانی که قصد سفر به این جزیره را داشتید، بلیط خود را در روزهای وسط هفته تهیه کنید. از آن جایی که روزهای پایانی هفته تعطیل است هجوم گردشگران بیشتر شده و در نتیجه قیمت ها نیز بالا می رود.

ماه مهر به دلیل بازگشایی مدارس، اواخر فروردین به علت پایان تعطیلات و مرداد ماه به علت دمای به شدت بالا و گرما، از ارزان ترین ماه ها برای سفر به جزیره کیش به شمار می روند.

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در جشنواره ها و رویدادها

مدیران و مسئولان در کیش برای این که چرخه اقتصادی را در ماه های کم بازدید رونق ببخشند، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی جزیره را در این ماه ها برگزار می کنند. از همین رو، در فصل تابستان در بازه ۱ تیر تا آخر شهریور، جشنواره هایی نظیر جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید و جشنواره سلامت و همچنین مسابقات رالی تور خانوادگی برگزار می شود.

این بازه زمانی فرصت مناسبی نیز برای شرکت در کنسرت های مختلف است.

 

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

بهترین زمان برای خرید در کیش

جزیره کیش پر از پاساژها و مراکز خرید گوناگون است و به همین دلیل خرید کردن در کیش از فعالیت های محبوب این جزیره بوده است. بسیاری از افراد تنها دلیلی که برای سفرشان به کیش دارند، خرید کردن با بهترین قیمت ها و متنوع ترین محصولات است.

جالب است بدانید که فصل پاییز، فصل تخفیف ها در جزیره کیش است. از طرفی هزینه رفت و آمد و رزرو هتل نیز بسیار پایین تر از دیگر فصل های سال است و شما می توانید هزینه بیشتری را صرف خرید کنید. ماه مهر و آبان از بهترین ماه های سال برای سفر به کیش هستند زیرا جشنواره های تخفیف ۵۰ درصدی نیز در مراکز خرید در این بازه برگزار می شود و می توانید یک خرید عالی را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری کیش

وقتی صحبت از سفر به جزیره کیش می شود، جاذبه های کیش در درجه اول قرار می گیرند. جزیره کیش سالها است که به عنوان یک مکان تفریحی شناخته می شود و به همین دلیل امکانات تفریحی مختلفی در این جزیره ایجاد شده است. در ادامه، به طور خلاصه در مورد این سرگرمی ها صحبت می کنیم.

جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری متعدد و همچنین مکان های تاریخی گوناگونی مانند شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، درخت سبز که از قدیمی ترین درختان ایران است، کشتی یونان که یکی از آثار تاریخی و نمادین جزیره است، پارک دلفین ها، پارک پرندگان، صخره مرجانی، کلبه هور... از جمله این جاذبه ها هستند. پیشنهاد می کنیم شب های کیش را در کنار سواحل این جزیره و اسکله تفریحی بزرگی که در شرق این جزیره واقع شده است بگذرانید. شما همچنین می توانید از تفریحات دریایی مانند اسکی روی آب، غواصی زیر آب، جت اسکی و پاراسیلینگ لذت ببرید.

از دیگر ویژگی های خوب سواحل کیش این است که سواحلی را به بانوان اختصاص داده اند تا همه مسافرانی که با بلیط هواپیما به کیش سفر می کنند از امکانات و تفریحات این جزیره لذت ببرند.

منبع: سفرمارکت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز