خبرگزاری کار ایران

نحوه استفاده صحیح از پمپ کفکش

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۱۱

پمپ کفکش همانطور که از نامش مشخص است از قسمت پایینی و یا کفی پمپ مکش دارد. کفکش در کاربرد های مختلف از تخلیه استخر گرفته تا تخلیه آب های زیر زمینی استفاده می شود. قبل از استفاده از پمپ و انتقال سیال به ارتفاع بالاتر، باید یک نقطه زهکشی (یا تخلیه) پیدا کنید. شلنگ را به پمپ وصل کرده و سپس آن را به منبع تغذیه وصل کنید. در عرض چند دقیقه ، پمپ کفکش باید شروع به کار کند.

نحوه راه اندازی پمپ کفکش

1) در ابتدا قبل از روشن کردن پمپ کفکش دقت کنید برق محلی که قرار است آب در آن جا تخلیه شود را قطع نمایید. هم چنین برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ اطمینان حاصل کنید که میزان آب در محلی که کفکش را در آن قرار می دهید کافی است. همچنین می توانید از کفکش فلوتر دار استفاده کنید که به صورت خودکار با پایین امدن سطح آب به پمپ فرمان خاموش شدن را می دهد.

2) قبل از راه اندازی کفکش ، شلنگ را به پمپ وصل کنید. یک شلنگ  باغی و یا شلنگ چاهی را به قسمت بالایی پمپ وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصال محکم و آب بندی شده است. برای تخلیه آب تمیز از یک شلنگ استاندارد مورد استفاده برای باغ استفاده کنید. البته شاید بخواهید از یک شلنگ جداگانه برای آب غیر زلال استفاده نمایید.

3) هنگام خرید دقت کنید که کفکش به همراه فلوتر یا شناور باشد. فلوتر یک قطعه پلاستیکی کوچک است که به صورت شناور بر روی سطح آب قرار می گیرد و مانند یک سوئیچ قطع و وصل عمل می کند. کم شدن سطح آب، به پمپ فرمان خاموش شدن را می دهد تا پمپ به صورت خشک و بدون آب کار نکند. در نتیجه پیشنهاد گروه بازرگانی آی ناین این است که از مدل های به همراه فلوتر استفاده کنید. هم چنین دقت نمایید که اتصالات ضد آب باشند.

4) اگر پمپ کفکش شما مجهز به فلوتر نیست، می توانید خودتان یک سوئیچ شناوری  نصب کنید. که به راحتی با استفاده از یک گیره و یک پیچ گوشتی امکان پذیر است. برای اتصال سوئیچ، در قسمت بالایی پمپ، گیره را برداشته و از اتصال رزوه ای سوئیچ را به پمپ نصب کنید و دقت کنید که آب بندی به درستی صورت گیرد و بتوانید آن را در آب قرار دهید. گروه بازرگانی آی ناین انواع فلوتر برقی و مکانیکی را با بالاترین کیفیت عرضه می کند.

5) پمپ را به منبع تغذیه و یا منبع برق وصل کنید. سیم برق متصل به پمپ کفکش در زیر آب غالباً ضد آب و آب بندی شده است، بنابراین تمام کاری که باید بکنید این است که اتصال آن را برقرار کنید. هم چنین اگر پریز برق در نزدیکی شما نبود، از یک سیم با طول بیشتر استفاده کنید.

نکته : پمپ کفکش نیز یک نوع پمپ آب است که به دلیل ماهیت عملکرد توانایی غوطه وری در آب را داراست. به همین دلیل تمامی اتصالات آن ضد آب بوده و همچنین سیم های برق به خوبی عایق بندی شده است. توصیه می شود در نگهداری از این پمپ و سیم برق آن دقت لازم اعمال شده و در صورت مشاهده هرگونه زدگی در سیم و لختی سیم، از استفاده و در آب انداختن آن پیش از رفع آن جداً بپرهیزید.

نحوه تخلیه آب به کمک پمپ کفکش

  • همواره به خاطر داشته باشید که پمپ کفکش آب زلال و یا آبی با ذرات کوچک و معلق را، می تواند جابه جا کند. در صورتی که سایز ذرات داخل آب بزرگ باشند به جای کفکش باید از لجن کش استفاده کنید. در نتیجه اگر ذرات معلق در آب زیاد هستند و یا آب گل آلود است، می توانید از یک صافی و یا یک صفحه فیلتر استفاده کنید. صافی را قبل از انداختن پمپ در آب، نصب کنید. این صافی باید در قسمت ورودی پمپ یعنی در قسمت کفی که مکش از آنجا صورت میگیرد نصب شود تا از ورود ذرات بزرگ به داخل پمپ جلوگیری کند. اگر کفکش مجهز به صافی نیست به راحتی می توانید آن را از فروشگاه های اینترنتی آنلاین و یا فروشگاه های صنعتی خریداری نمایید.
  • پمپ را به عمیق ترین قسمت چاه و یا استخر بیاندازید و آن را روشن کنید. پمپ باید همیشه در پایین ترین قسمت بماند تا خشک کار نکند. فلوتر هنگامی که آب را به اندازه کافی تشخیص بدهد به صورت خودکار پمپ را روشن می کند و در صورت تشخیص سطح پایین آب ، پمپ را به طور خودکار خاموش می کند. هم چنین گذاشتن پمپ در پایین ترین قسمت، امکان روشن ماندن و در نتیجه تخلیه اکثر آب را منجر می شود. به عنوان مثال اگر وان حمام خود را می خواهید خالی کنید سعی کنید آن را در قسمت مرکزی به جای قسمت های کناری  و لبه بزارید. هم چنین هنگام تخلیه استخر آن را از قسمت عمیق به داخل آب بیاندازید.
  • با پایین آمدن سطح آب، پمپ را حتما از نزدیک زیر نظر داشته باشید. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که آیا سوئیچ شناور باعث توقف پمپ شده است و یا انسداد در پمپ باعث خاموش شدن آن شده است؟
  • اگر سطح آب را کم می بینید و فلوتر ندارید، قبل از تمام شدن کار پمپ را خاموش کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است به پمپ آسیب وارد شود. هم چنین اگر پمپ را به قسمت عمیقی از چاه، استخر و یا .... انداخته اید که بالا آوردن آن سخت است می توانید از یک طناب استفاده کرده و به دسته های کفکش ببندید. از طناب برای هدایت کفکش در هنگام تخلیه آب و کارکرد پمپ استفاده نکنید.
  • هنگامی که سطح آب پایین آمد، پمپ کفکش را خاموش کرده چراکه خشک کار کردن کفکش حتی در مدت زمان کوتاه باعث سوختن آن می شود. و در اخر پمپ را برداشته و از برق بکشید و شلنگ را از آن جدا کنید.
  • نحوه استفاده صحیح از پمپ کفکش
  • قبل از انداختن پمپ کفکش درون آب ، یک لیوان آب روی خروجی آن بریزید. این کار باعث می شود.که سیستم داخلی راه اندازی پمپ آسان تر شود.هم چنین می تواند مدت زمانی که پمپ هنگام پرتاب کردن آن در آب نیاز دارد که معمولا چند دقیقه می باشد را کاهش دهد. سپس پمپ را به صورت خاموش درون آب قرار دهید تا مطمئن باشید پمپ به صورت خشک کار نمی کند.

انواع پمپ کفکش در انواع سایز ها و ارتفاع ها با بالاترین کیفیت در گروه بازرگانی آی ناین عرضه می گردد. جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر و مشاوره فنی رایگان با ما در تماس باشید. هم چنین می توانید سفارشات خود را به صورت اینترنتی در سایت ما ثبت نموده و همچنین قیمت انواع پمپ کفکش را در لینک مشخص شده ملاحظه کنید.

شماره تلفن:

021-45537

آدرس سایت:

www.i-9.ir

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز