خبرگزاری کار ایران

چرا تست سریع کرونا COVID-19؟ زود، تند، سریع... درمحل!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۴۶

این روزها کمتر کسی است که اسمی از کرونا(COVID-19)، این ویروس همه‌گیر شده جهانی نشنیده باشد، ویروسی که جهان را از همه نظر درگیر خود کرده و تا امروز درمان مطمئن مقابله با آن برای جهانیان وجود ندارد. اگر چه تعداد جان‌باختگان این ویروس به نسبت طاعون و بیماری‌های دیگر آمار چندان زیادی را نشان نمی‌دهد ولی همه نگران سلامتی خود و اطرافیانمان هستیم که خدای نکرده مبتلا به ویروس باشیم و ندانسته در حال انتقال آن به دیگران هستیم.

 

 

قبل از خواندن ادامه مطلب بد نیست به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چرا باید این متن را بخوانیم؟ اهمیت موضوع این است که ویروس‌ها از یک فرد به افراد دیگر منتقل می‌شوند و این یعنی هر کدام از ما می‌توانیم ناقل ویروس باشیم و تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا کنیم. لذا در صورت داشتن علائم و یا در برخی موارد بدون داشتن علائم خاص بهتر است از سلامت خود و ناقل نبودن مطمئن شویم. این بجزاستفاده ازروش‌ و تست های متفاوتی که کرونا ویروس را در بدن تشخیص می‌دهد ممکن نیست. البته روش‌های تشخیص متفاوت هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها میپردازیم. نکته آخر اینکه در این مقاله روش جدید و سریع 15 دقیقه ای تشخیص کرونا را با هم بررسی می‌کنیم که به راحتی حتی در منزل قابل اجرا است و با درصد بالایی توان تشخیص این ویروس منحوس را دارد. اگر قصد دارید در منزل تست سریع (رپید تست) کرونا ویروس را انجام دهید می‌توانید با ورود به سایت مرکز پرستاری در منزل ثمین برای ثبت نوبت خود جهت انجام تست اقدام کنید.

انواع روش‌های تست‌ کرونا

احتمالا در این مدت طولانی که جهان دچار ویروس کرونا شده اسامی روش‌های تشخیص ویروس کرونا را شنیده باشید اما قصد داریم شما را با بیان ساده با این روش‌ها آشنا کنیم. در کل دو نوع تست تهاجمی برای تشخیص کرونا وجود دارد، ولی را‌ه‌کارهای دیگری مانند سی‌تی‌اسکن از ریه‌ها وعلائم بالینی نیز روش‌های مرسوم و معمول در این موضوع هستند. وقتی ویروس کرونا در بدن حضور دارد باید مبتلا شدن را تشخیص دهیم و بررسی کنیم که آیا بدن در حال مقابله با آن است یا خیر. روش اول با استفاده از تست PCR  و حالت دوم با استفاده از تست‌های آنتی بادی و آنتی ژن (IgG/IgM) که در ادامه به آن‌ها با جزییات بیشتر اشاره می‌کنیم، قابل تشخیص خواهد بود.

 

من هم تست بدهم؟

قبل از بررسی روش‌های تشخیصی بد نیست بررسی کوتاهی داشته باشیم در مورد اینکه چه کسانی باید تست کرونا ویروس دهند یا حداقل بهتر است که این تست را انجام دهند. اگر در چند روز اخیر دوستان و نزدیکان شما مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و تست‌ آن‌ها مثبت بوده بد نیست در صورت داشتن علائم و پس از گذشت 5 تا 7 روز ابتدا با استفاده از روش‌های ساده تست سریع کرونا را انجام دهید و در صورت مثبت بودن تست سریع کرونا تست‌های دقیق‌تر  PCRرا برای نتیجه قطعی و مطمئن انجام دهید. حالت دوم برای افرادی است که احتمالا چند روزی است که علائم اصلی یا فرعی کرونا که در مورد آن‌ها زیاد بحث شده مانند سرفه‌های خشک، تب، سردرد، بدن درد و ... را دارند. تاکید پزشکان به این افراد انجام تست‌های سریع کرونا است و در صورت مثبت بودن این تست‌ها تست‌های دقیق‌تر تا به سرعت درمان‌های خانگی و در صورت پیشرفت ویروس کرونا درمان‌های تخصصی و مراقبت‌های بیمارستانی را انجام دهند. و اما حالت سوم افرادی است که به دلیل مسائل کاری مجبور هستند که در طول شبانه‌روز با افراد زیادی در ارتباط باشند. این افراد در معرض خطر هستند و بهتر است درصورت داشتن علامت تست‌های سریع کرونا ویروس را انجام دهند تا از سلامت خود مطمئن شوند تا خدای ناکرده مبتلا به ویروس کرونا و ناقل آن نباشند.

 

تست تشخیص عفونی (PCR)

از توضیحات تخصصی و پزشکی که بگذریم این تست در عمل بررسی می‌کند که آیا ویروس کرونا در بدن افراد وجود دارد یا خیر، این روش تهاجمی است و به طور معمول با گرفتن نمونه از مخاط بینی یا انتهای حلق توسط کارشناسان ماهرگروه پزشکی قابل انجام است. این روش در تشخیص سارس هم مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان یک روش استاندارد معرفی شده است. اگر چه این روش می‌تواند ویروس کرونا را حتی در بدن افرادی که هیچ گونه علائمی ندارد رهگیری کند اما مدت زمان تشخیصی آن کمی زیاد است. در مواردی کمتر از 24 ساعت نتیجه آزمایش اعلام می‌شود ولی در مواردی اعلام نتیجه به 48 ساعت هم می‌رسد. روش تست تشخیص عفونی از لحاظ قیمتی هم در رنج متوسط رو به بالا دسته‌بندی می‌شود که با افزایش کیت‌های تشخیصی به مرور زمان قیمت این آزمایش کاهش یافته است.

 

تست‌های آنتی‌بادی Anti SARS-CoV-2

روش دومی که درباره آن صحبت کردیم تست‌های آنتی‌بادی بود. اما تست آنتی‌بادی چیست؟ این تست به بیان ساده گرفتن مقدار کمی خون و یا نمونه مخاط بینی از افراد و بررسی آن برای یافتن آنتی‌بادی‌هایی است که احتمالا بدن این افراد پس از ابتلا و در مواجهه با ویروس کرونا تولید کرده‌اند. با بررسی‌های انجام شده اگر افراد به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده باشند آنتی‌بادی IgM در بدن‌شان تولید شده و اگر مدت زمان زیادی است که با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند آنتی‌بادی IgG در بدن‌شان تولید گردیده است. این روش بسیار سریع بوده و به راحتی درکمتر از 15 دقیقه قابل انجام است. مزیت این روش در سرعت آن و عدم نیاز به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی است و در خانه با کیت های تست سریع کرونا(رپید تست) قابل انجام است.

 

رپید تست یا تست سریع کرونا در خانه

افراد به دلایل متفاوت مانند کهولت سن، عدم توانایی خروج از خانه به دلیل معلویت، ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا با قرار گرفتن در مکان‌های پر خطر یا دلایل دیگر ممکن است علاقه‌ای به انجام تست کرونا نداشته باشند حال آن‌که تشخیص به موقع ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند در عدم شیوع بیشتر این ویروس و جلوگیری از فوت افراد مبتلا کمک شایانی داشته باشد.

با استفاده از کیت‌های تست سریع ویروس کرونا در منزل، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی امکان تست سریع کرونا در منزل فراهم گردیده است. کافیست با کارشناسان مرکز پرستاری در منزل ثمین در تماس باشید تا در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کنند تا یک آزمایش و تست سریع ویروس کرونا را در منزل تجربه کنید ودرسریع‌ترین زمان ممکن نتیجه به شما اعلام گردد.

 

تست‌ کرونا برای شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک

یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک که کارکنان آن‌ها مجبور به حضور در محل کار هستند درگیر شدن با ویروس کرونا و شیوع احتمالی این ویروس در محیط کار است. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما هر روز با افراد زیادی در تعامل هستید. به عنوان مثال کارکنان بانک‌ها که در شعب مشغول کار هستند احتمالا با جان و دل این موضوع را درک کرده‌اند. پیشنهاد می شود با انجام تست‌های ادواری آنتی‌بادی و با تشخیص سریع افراد مبتلا اول در درمان به‌هنگام آن‌ها و سپس در مسیر جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس اقدامی مثبت و مثمرثمر داشته باشیم.

 

یک نکته مهم

اگرچه روش‌ تشخیص سریع کرونا می‌تواند در اکثر مواقع نتایج دقیقی را بیان کند اما دو نتیجه منفی کاذب و مثبت کاذب نیز در اعلام نتایج وجود دارد. بد نیست کمی در مورد این دو اصطلاح صحبت کنیم. منفی کاذب زمانی اتفاق می‌افتد که نتیجه آزمایش فرد منفی است ولی در واقعیت فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است. این اتفاق بیشتر در افرادی که به ویروس مبتلا هستند ولی علائمی ندارند رخ می‌دهد. مثبت کاذب زمانی است که فرد به ویروس کرونا مبتلا نشده است ولی نتیجه آزمایش نشان می‌دهد که فرد به ویروس کرونا مبتلا است. البته احتمال مثبت کاذب تست‌های سریع کرونا پایین است و اگر تست سریع کرونا مثبت باشد احتمالا شما به ویروس کرونا مبتلا هستید.

 

کرونا هست، مراقب هم باشیم

کرونا همچنان هست و احتمال مبتلا شدن به این ویروس بسیار زیاد است. اگر همه با هم در کنار هم و برای هم تلاش نکنیم و افراد مبتلا را بموقع شناسایی نکنیم احتمالا این ویروس منحوس خیلی سریع‌تر از آن‌چه ما فکرش را می‌کنیم می‌تواند منتشر و منتقل شود. با خدمات انجام تست سریع کرونا ثمین در منزل می‌توانید هم از سلامت خود با خبر شوید و هم به قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا کمک کنید. برای استفاده از این خدمات می‌توانید با همکاران ما به شماره 02179215 تماس بگیرید و یا از طریق سایت و به صورت آنلاین نوبت بگیرید. در خانه بمانید تا کرونا را با هم شکست دهیم. بماند که این نوشتار یادگیری باشد فراموش شده برای همیشه ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز