خبرگزاری کار ایران

تاریخچه سیگارهای الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۱۸۲

برای بیان تاریخچه سیگار های الکترونیک ابتدا آماری در مورد میزان استفاده از سیگار های الکترونیک در دنیا بیان خواهیم کرد. ویپ یا همان سیگار الکترونیک  در چند سال گذشته مورد استقبال بسیاری از افراد سیگاری قرار گرفته است. طبق آمار حدود چهل میلیون نفر در آمریکا از ویپ و سیگار های معمولی استفاده می کنند. در کشور های دیگر مانند انگلستان نیز میزان استفاده از ویپ و سیگار های الکترونیک دارای رشید بسیار قابل توجهی می باشد، اگر بخواهیم از نظر عددی این مشخصه را توضیح دهیم، می‌توانیم به رشد 60 درصدی استفاده از ویپ ، از سال 2012 تا 2016 اشاره کرد. این موضوع را نباید فراموش کرد ساختار و سیستم کلی ویپ هر ساله در حال رشد و پیشرفت است. از سال‌های 2018 تا 2020 مصرف ویپ به میزان چشمگیری در این قبیل کشورها افزایش پیدا کرد. دنیای سیگارهای الکترونیکی در چند سال اخیر، انقلاب عظیمی در صنعت دخانیات به پا کرد که هر ساله نیز به تعداد این افراد در دنیا اضافه می شود.از دیگر آمار های مربوط به ویپینگ می توان به رشد هفتاد درصدی ویپر ها در کشور های پیشرفته مانند آمریکا و چین و انگلستان اشاره کرد.

آمار استفاده از سیگار های الکترونیک به تفکیک قاره و کشور

  • در ایالت متحده آمریکا از سال 2014 رشد هفتاد درصدی استفاده از ویپ و جایگزینی سیگار های معمولی داشته ایم
  • آمار ویپینگ در کانادا از سال 2014 تا کنون رشد 13.2 درصدی داشته که این آمار روزانه در حال افزایش می باشد.
  • در کشور مکزیک از دیگر کشور های آمریکای شمالی با وجود ممنوعیت خرید ویپ استفاده از این محصول رشد قابل توجه 50 درصدی را داشته
  • در قاره اروپا نیز این آمار رو به افزایش می باشد به طوری که در سال های 2012 تا 2014 رشد پنج درصدی را میتوان مشاهده کرد در سال 2014 این میزان به 51.6 درصد افزایش یافت.

در قاره آسیا و قاره کهن این آمار و ارقام قابل توجه می باشد با توجه به اینکه بزرگترین تولید کنندگان ویپ  در آسیا و کشور چین می باشند استفاده از ویپ هم نیز آمار رشد و قابل توجهی دارد. از برترین و بزرگترین برند های ویپ در دنیا می توان به گیک ویپ  Geekvape اشاره نمود.

میزان خرید و فروش ویپ و سیگارهای الکتریکی در کشور چین با شیب بسیار بالایی رو به افزایش بوده است. در سال 2013 بود که در این کشور حدود 14 میلیون دلار ویپ و سیگار الکترونیکی خرید و فروش شد. این در حالی است که در سال 2014 حدود 81 میلیون دلار برای خرید و فروش ویپ ، مردم کشور چین هزینه صرف کرده‌اند.

تلاش برخی از دولت ها برای جلوگیری از رشد صنعت ویپینگ

با وجود رشد بسیار قابل توجه این صنعت در دنیا اما موانع بسیار زیادی برای جلوگیری از استفاده از سیگار های الکترونیک در دولت ها می باشد که از مهم ترین این موانع می توان به سنگ اندازی صنایع ضرر دیده ( سیگار های معمولی ) به دلیل حضور ویپ اشاره کرد.

تاریخچه سیگارهای الکترونیک

پس از بررسی آمار و ارقام در زمینه رشد ویپینگ به پاسخ بخشی از مهم ترین سوالاتی می پردازیم که عموم مردم برای شروع ویپینگ دارند.از اصلی ترین سوالات میتوان به این مورد اشاره کرد که آیا این محصول گزینه سالم تری نسبت به سیگار های معمولی میباشد یا خیر و یا حتی این امکان وجود دارد تا اثرات مخرب‌تری نسبت به سیگار یا قلیان داشته باشد؟

در جواب این سوال باید اشاره کرد که در هر بار استفاده از ویپ میزان بسیار کمتری نسبت به سیگار های سنتی مقدار نیکوتین وارد بدن انسان می شود و هم چنین سموم بسیار مضری مانند قطران در ویپ و جویس های ویپ موجود نمیباشد، از سایر فواید ویپینگ می توان به رایحه بسیار مطبوع جویس ویپ اشاره کرد.

موارد اشاره شده در بالا همگی گفته‌های فعالان بازار ویپ و همچنین متخصصین علوم پزشکی مانند متخصصین ریه است. از اصلی‌ترین این افراد می‌توان به استانتون گلنتز، استاد دانشگاه در رشته پزشکی و همچنین مدیر مرکز تحقیقات کنترل تنباکو در دانشگاه کالیفرنا است. یکی از سوالاتی که معمولا پاسخ دادن به آن کمی سخت است، چرایی استفاده از ویپ است. سوالی که به نوبه خود می‌توان به شکل‌های مختلفی به آن پاسخ داد. به عنوان مثال استفاده از ویپ بسیار راحت‌تر و مداوم‌تر از سیگارهای الکترونیکی است. استفاده از این محصول به نوبه خود تنها یک بار باید راه اندازی شود تا بتوان از آن به راحتی استفاده کرد. این درحالی است که برای استفاده از هر نخ سیگار نیاز است تا یک فرایند را چندین بار انجام داد.

تاریخچه سیگارهای الکترونیک

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز