خبرگزاری کار ایران

چگونه رطوبت فضا را بالا ببریم و از خشکی هوا بکاهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۸۹۱

آیا لباس‌های شما پر از الکتریسیته ساکن آزار دهنده است؟ احتمالا داشتن یک خانه خشک مقصر این موضوع است! در تمام فصول سال خصوصا ماه های سرد سال، رطوبت کم در بسیاری از خانه ها به یک مسئله تبدیل می شود که منجر به این مشکلات و سایر موارد از جمله خون دماغ، خشکی پوست و افزایش حساسیت به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

آیا لباس‌های شما پر از الکتریسیته ساکن آزار دهنده است؟ احتمالا داشتن یک خانه خشک مقصر این موضوع است! در تمام فصول سال خصوصا ماه های سرد سال، رطوبت کم در بسیاری از خانه ها به یک مسئله تبدیل می شود که منجر به این مشکلات و سایر موارد از جمله خون دماغ، خشکی پوست و افزایش حساسیت به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

داشتن هوای خشک در خانه بسیار ناراحت کننده است و می تواند برای شما مشکل ساز باشد، به خصوص اگر به آسم، آلرژی، بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، خشکی پوست، حساسیت یا سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا هستید.

اگرچه رطوبت سازها اغلب اولین راه حل آسانی هستند که به ذهن ما می رسند اما خرید آنها می تواند پرهزینه باشد و استفاده از آن ها در طول شبانه روز میزان مصرف قبض برق شما را به شدت افزایش می دهد. همچنین آب جمع شده در مخزن این دستگاه های رطوبت ساز محیطی، محل مناسبی برای رشد باکتری ها است. علاوه بر این، دستگاه های رطوبت ساز معمولا فقط برای یک اتاق یکپارچه مناسب هستند. بنابراین قبل از سرمایه گذاری برای خرید یک دستگاه رطوبت ساز گران قیمت پیشنهاد می کنیم. در ادامه شما را با راه هایی آسان برای رفع نگرانی خشکی هوا ، همچون افزودن المان هایی به طراحی داخلی خانه ها نظیر آبنما و دیوار سبز از مجموعه abgoondesign ، آشنا خواهیم کرد.

آیا خشکی هوا فقط مربوط به فصل زمستان است؟

عدم تنظیم رطوبت به خصوص در فصل زمستان می تواند باعث بروز مشکلات مربوط به رطوبت مانند خشکی پوست به همراه خارش، مشکلات سینوس، شکنندگی مو ها، خشکی دهان و سایر مشکلات مربوط به خشکی بدن شود. این به این دلیل است که گرمایش هوای داخل، محیط را خشک می کند. یک دیوار سبز زنده واقعاً به تأمین رطوبت هوا کمک می کند.

از طرف دیگر اگرچه در فصل تابستان، هوا مرطوب است. اما وقتی هوا گرم است شما معمولا با روشن کردن وسایل سرمایشی، سعی در خنک کردن فضا دارید. این وسایل اغلب باعث خشکی هوا می شوند و مجددا همان مشکلات مربوط به خشکی هوا را برای شما ایجاد خواهند نمود. بنابراین در تابستان نیز یک دیوار سبز می تواند به تنظیم هوای فضاهای داخلی شما کمک کند.

تنظیم رطوبت فضا به کمک دیوار سبز

دیوار سبز که به عنوان گرین وال، دیوار گیاهی یا باغ عمودی نیز شناخته می شود، اگرچه شاید یک ایده ارزان نباشد، اما می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد. امروزه ما به طور فزاینده ای مشغول زندگی پرتنش و پر استرس در یک محیط خشک هستیم که به شدت مملو از دستگاه های الکترونیکی مختلف است. قطع ارتباط با طبیعت می تواند بر سلامت روحی و جسمی ما تأثیر به سزایی داشته باشد.

چگونه رطوبت فضا را بالا ببریم و از خشکی هوا بکاهیم

ارتباطاتی بین بهبود کیفیت هوا، نور طبیعی، سبز شدن فضاهای داخلی و رفاه حال ساکنین وجود دارد. گیاهان موجود در دیوار سبز با جذب رطوبت و به گردش دراوردن آن در چرخه تهویه مطبوع هوای فضاهای داخلی شما، می توانند در مرطوب کردن فضا نقش به سزایی داشته باشند.

دو نوع دیوار سبز برای انتخاب وجود دارد:

1.دیوار سبز زنده فعال

دیوار سبز زنده فعال ،یکی از انواع دیوار سبز جدید است. طراحی این نوع دیوار سبز  به گونه ای است که آن را با سیستم تهویه ساختمان ادغام می کنند تا به شکل یک تنظیم کننده حرارتی برای ساختمان عمل نماید. درواقع به کمک هوای تولید شده توسط گیاهان، هوای داخل ساختمان را تصفیه می کنند.

شاخ و برگ گیاهان موجود در دیوار زنده فعال می توانند به خوبی دی اکسید کربن و منو اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن را به محیط پس بدهند. به این ترتیب یک دیوار سبز نقش مهمی در بهبود هوا خواهد داشت.

2.دیوار سبز زنده غیر فعال

دیوار زنده غیرفعال که تحت عنوان دیوار سبز مدولار نیز شناخته می شود؛ دیواری با پانل های مربع یا مستطیل شکل مدولار است. این فضا، محیط کشت گیاه را به شکل عمودی فراهم کرده وبه خوبی می تواند از بخش های مختلف گیاه نگهداری کند. پانل های مدولار که از جنس های متفاوتی ساخته می شوند، با فاصله مشخصی به دیوار متصل خواهند شد.

یک دیوار سبز حرفه ای از هر نوعی که باشد؛ دارای یک سیستم آبیاری کنترل شده مخصوص به خود است بنابراین تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. نوع دیوار سبز بسته به اینکه شما قصد تصفیه هوا را دارید یا خیر، انتخاب می شود.

تنظیم رطوبت فضا به کمک آبنما

آبنما از قدیم یکی از زیباترین و مهم ترین المان های معماری ایرانی بوده است که اغلب در حیاط خانه ها،باغ ها و پارک ها ساخته می شد. اما امروزه طراحی و ساخت آبنما در نوع ها و اندازه های مختلف انجام می شود و با توجه به نوع ابنما می توان از آن در محیط های خارجی و محیط های داخلی همچون خانه ها ، لابی هتل ها و آپارتمان ها، مراکز تفریحی و تجاری و… استفاده کرد.

آبنماها به دلیل اثر خنک کنندگی و مرطوب کنندگی قطرات آب، مناظر دلپذیری را برای ما ایجاد کرده و می توانند فضای اطراف را شاداب کنند. برای ایجاد محیط دلپذیرتر، کاهش اثر حرارتی ایجاد شده توسط آبنماها بسیار ارزشمند است.

چگونه رطوبت فضا را بالا ببریم و از خشکی هوا بکاهیم

ساخت آبنما در محیط های مختلف به خصوص برای افرادی که در مناطق خشک هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. تابستان های گرم می توانند منجر به آسیب های پوستی شوند. همچنین از آن جایی که در زمستان ها معمولا از وسایل گرمایشی استفاده می کنیم، رطوبت هوا به شدت کاهش می یابد. کاهش رطوبت هوا، می تواند به طور کلی باعث خشکی بدن شما شود. از دست دادن آب بدن در نهایت می تواند با خشکی پوست، شکنندگی پوست، ترک های پوستی، خارش پوست و ... همراه باشد.

طراحی و ساخت آبنما در منزل، محل کار و یا هر محیط دیگری، می تواند باعث افزایش رطوبت محیط شده و از ایجاد انواع مشکلات مرتبط با خشکی هوا در شما جلوگیری کند.

تنظیم رطوبت فضا به کمک استخر خانگی

آیا تا به حال در نزدیکی یک استخر ایستاده اید و میزان رطوبت محیط را حس کرده اید؟

یکی دیگر از روش های مفید کاهش خشکی هوا و افزایش رطوبت فضا می توان به ساخت استخرهای سرپوشیده اشاره کرد. استخرهای سرپوشیده می توانند رطوبت محیط را افزایش دهند و به این ترتیب از مشکلات ناشی از خشکی هوا جلوگیری کنند.

گروه طراحی و معماری آبگون دیزاین

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین با سالها سابقه درخشان در زمینه طراحی و اجرای انواع آبنما، دیوار سبز، استخر و ... آماده ارائه هرگونه خدمات طراحی و اجرایی برای شما عزیزان در هر نقطه ای از کشور پهناور ایران است.

آبگون دیزاین با دارا بودن متخصصین حرفه ای می تواند میزان رطوبت محیط شما را کنترل کرده و آن را مطابق با شرایط استاندارد حفظ نماید. برای اطلاعات بیشتر و تماس نام تجاری «آبگون دیزاین» را در گوگل جستجو کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز