خبرگزاری کار ایران

چند نکته کاربردی برای خرید زعفران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۸۵۳

عطر زعفران با خاطرات خوب ما گره خورده‌است. همیشه موقع پختن شله‌زرد نذری و دور هم جمع شدن خانواده، بوی خوب زعفران دم کرده که با حرارت دیگ می‌جوشید و به هوا بلند می‌شد، در بخشی از ذهن ما ثبت شده‌است.

یا وقتی قیمه‌نذری پخش می‌شد، اولین بویی که بعد از باز کردن ظرف، مشام‌مان را پر می‌کرد، زعفران بود. سوای خواص و کاربردهای این ادویه ارزشمند، در واقع خاطرات نوستالژی تنیده شده در عطر زعفران، آن را برای ما دوست‌داشتنی‌تر کرده‌است.

همیشه از زعفران و خواص آن شنیده‌ایم، اما کمتر درباره نکات مهم هنگام خرید زعفران می‌دانیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم اصلی‌ترین نکاتی که به داشتن یک خرید خوب کمک می‌کنند را بررسی کنیم.

نوع زعفران، اولین نکته هنگام خرید

سوال اصلی بسیاری از کسانی‌که می‌خواهند زعفران تهیه کنند این است که چه نوع زعفرانی بخریم؟ تنوع این ادویه محبوب باعث شده‌است مشتریان هنگام خرید گیج شوند و حتی گاهی خرید اشتباه انجام دهند. یکی از فاکتورهای اساسی هنگام تهیه زعفران، توجه به نوع آن است. در حال حاضر در بازار ۵ نوع از این ادویه موجود است: نگین، سرگل، پوشال، دختر پیچ و سفیدی.

«زعفران نگین» مرغوب‌ترین نوع این ادویه است که رنگ‌دهی بسیار بالایی دارد و برای استفاده در مجالس پیشنهاد می‌شود. «زعفران سرگل» کلاله‌های جدا از هم دارد و یکی دیگر از انواع محبوب و مرغوب زعفران است که در رستوران‌ها بسیار استفاده می‌شود.

«زعفران پوشال» شکل متفاوت‌تری نسبت به دو نوع قبلی دارد. در این نوع زعفران می‌توان بخش سرخ رنگ کلاله و بخش زرد رنگ خامه را با هم مشاهده کرد. نوع دیگر این ادویه «زعفران دختر پیچ» نام دارد. قسمت‌های کلاله، خامه و ریشه در این نوع زعفران مشخص است و نسبت به انواع نگین و سرگل، قیمت پایین‌تری در بازار دارد. البته مانند آن‌ها کیفیت و رنگ‌دهی بالایی دارد.

نوع آخر زعفران «زعفران سفیدی» نام دارد. شکل زعفران سفیدی به‌صورت رشته‌های کوتاه سفید یا زرد است که در اثر جدا شدن کلاله از خامه به‌دست می‌آید. این نوع زعفران طعم خوب اما رنگ‌دهی پایین‌تری دارد. از زعفران سفیدی بیشتر در دمنوش می‌توان استفاده کرد.

بسته‌‌ بندی زعفران

 

چند نکته کاربردی برای خرید زعفران

هنگام بسته‌بندی‌ زعفران علاوه‌بر مد نظر قرار دادن نکات ایمنی و بهداشتی، به جنبه‌ای دیگر یعنی زیبایی نیز باید توجه کرد. یکی از مهم‌ترین معیارهای مصرف‌کنندگان و مشتریان زعفران، خصوصا کسانی‌که برای هدیه دادن زعفران می‌خرند، نوع بسته‌بندی محصول و شکل ظاهری آن است. ظاهری شیک در کنار کیفیت مرغوب، دقیقا همان چیزی‌ست که مشتریان را راضی نگه می‌دارد.

این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که زعفران ماده‌ای‌ست که عطر و طعم شگفت‌انگیزی دارد و برای حفظ طعم و بو و خاصیت این ماده، نوع بسته‌بندی داخلی زعفران اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بسته‌بندی داخلی محصول جدای زیبایی ظاهری، نکته بسیار مهمی‌ست که می‌تواند به حفظ خاصیت‌های زعفران کمک کند.

مقدار زعفران

 همانطور که می‌دانید زعفران را معمولا با واحد مثقال اندازه‌گیری می‌کنند و رایج‌ترین مقدار خرید زعفران، نیم مثقال و یک مثقال است. اولین سوالی که قبل از خرید زعفران باید به آن پاسخ دهید این است که در طول ماه چقدر زعفران مصرف می‌کنید؟ نیم مثقال یا یک مثقال، کمتر یا بیشتر؟ زعفران نیم مثقال و زعفران یک مثقال آتسز فمیلی، می‌تواند به شما کمک کند کالایی را خریداری کنید که متناسب با میزان مصرف شماست، نه کمتر و نه بیشتر.

قیمت زعفران

 زعفران کالای گرانی است و خرید این ماده گران با قیمتی گران‌تر از حد معمول، اصلا نمی‌صرفد. بنابراین در بازر رقابی قیمت‌های زعفران، حتما به معقول بودن هزینه‌ای که می‌پردازید توجه کنید و حواست‌تان باشد گرفتار کالاهای غیراصل با قیمتی بالا نشوید.

خرید زعفران، مرحله آخر تا رسیدن به طلای سرخ

 

چند نکته کاربردی برای خرید زعفران

 

اگر می‌خواهید خریدی مطئمن و رضایت‌بخش را تجربه کنید، قبل از اقدام به خرید زعفران، نکاتی که پیش‌تر گفتیم را مد نظر قرار دهید. برای دسترسی راحت‌تر و خرید مطمئن‌تر شما، آتسز فمیلی زعفران‌های مرغوب خود را با بسته‌بندی‌های شیک و با مقدارهای متفاوت به فروش می‌رساند.

با خرید نیم مثقال زعفران یا یک مثقال زعفران می‌توانید طلای سرخ سفارشی خود را چه برای مصرف شخصی و چه برای هدیه دادن، در قالب بسته‌بندی‌های هیجان‌انگیز تحویل بگیرید و بدون نگرانی از هدر رفتن زعفران، بعد از هربار استفاده تنها درب شیشه را محکم ببندید و در قفسه آشپزخانه قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز