خبرگزاری کار ایران

مهندس موسوی: توجه به آموزش پایه فوتبال و برنامه‌ریزی اصولی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۸۴۹

اینکه بانوان ما با در نظرگرفتن پوشش حجاب توانسته‌اند نظر مسوولان ارشد فیفا را برای حضور در میادین ورزشی جلب کنند، نکته بسیار مهمی است و حکایت از آن دارد که دختران ما به دلیل علاقه‌مندی وافر به این رشته ورزشی نه تنها به موضوع پوشش به عنوان یک محدودیت نمی‌نگرند، بلکه موضوع حجاب و پوشش را به عنوان یک مزیت و برتری در عرصه فعالیت‌های ورزشی می‌دانند.

مهندس سیده شهره موسوی مدیرعامل باشگاه فوتبال بادران بزرگ با توجه به سوابق ارزشمند مدیریتی در امر ورزش و به‌ویژه فوتبال از طرف آقای شهاب‌الدین خادم به عنوان نایب رییس بانوان معرفی و انتخاب شده است در همین زمینه گفتگویی را با ایشان داشتیم که توجه شما را به مشروح این گفتگو جلب می‌کنیم.

ضمن ابراز خرسندی از حضور شما در انتخابات پیش رو فدراسیون فوتبال، لطفاً خودتان را معرفی کنید.

اینجانب سیده شهره موسوی مدیرعامل باشگاه فوتبال دسته اولی بادران هستم، هم‌زمان‌ مسوولیت هلدینگ بزرگ شرکت شبکه بادران را داشته و این افتخار را دارم که مجوز اولین شرکت بازاریابی کشور را در سال ۱۳۹۰ از وزارت صمت دریافت کنم. دارای مدرک تحصیلی مهندسی و متأهل و دارای سه فرزند با تحصیلات عالیه دانشگاهی هستم که هر سه به عنوان همکار در مجموعه شرکت حضور دارند.

لطفاً بفرمایید با چه مسوولیتی در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اید؟

من‌ به عنوان نایب‌رییس بانوان فدراسیون از طرف جناب شهاب‌الدین عزیزی خادم وارد عرصه انتخابات شده‌ام و قرار است در صورت انتخاب ایشان به عنوان نایب رییس امور بانوان در خدمت بانوان عزیز باشم.

در خصوص میزان شناخت خودتان از ورزش فوتبال بانوان قدری توضیح دهید؟

یقیناً ورزش فوتبال بانوان نیز بی‌تأثیر از مجموعه مباحث بانوان در حوزه‌های دیگر فعالیتی در کشور نیست، خوشبختانه اتفاق‌های خوبی در سالیان اخیر در زمینه ورزش فوتبال بانوان در کشور افتاده است و شاهد رشد و پیشرفت‌های خوبی در این مقوله بوده‌ایم اما به نظرم ما در زمینه ورزش فوتبال بانوان در ابتدای راه قرار داریم و طبیعتاً سیر تحولات تا حدود زیادی منوط به تغییر نگرش‌ها و باورها در خصوص ورزش فوتبال بانوان است که البته بسیاری از موانع در این مسیر از میان برداشته شده است، اما باز نیاز به اهتمام و جدیت بیشتر دارد.

آسیب‌شناسی شما از ورزش فوتبال بانوان در شرایط کنونی چیست؟

اینکه بانوان ما با در نظرگرفتن پوشش حجاب توانسته‌اند نظر مسوولان ارشد فیفا را برای حضور در میادین ورزشی جلب کنند، نکته بسیار مهمی است و حکایت از آن دارد که دختران ما به دلیل علاقه‌مندی وافر به این رشته ورزشی نه تنها به موضوع پوشش به عنوان یک محدودیت نمی‌نگرند، بلکه موضوع حجاب و پوشش را به عنوان یک مزیت و برتری در عرصه فعالیت‌های ورزشی می‌دانند. متأسفانه به دلیل این‌که تیم ملی فوتبال بانوان در ماه‌های اخیر هیچ بازی رسمی و دوستانه‌ای نداشته است از رنکینگ فیفا خارج شده است، شاید بتوان ویروس کرونا را مزید بر این علت دانست، اما این‌که در فوتبال حرفه‌ای مردان حتی در این شرایط هم مسابقات برگزار می‌شود و این اتفاق برای فوتبال زنان نمی‌افتد، قدری تأمل‌برانگیز است. به اعتقاد اینجانب پایه‌های فوتبال در ایران درست برنامه‌ریزی نشده است و آموزش درست و اصولی دختران فوتبالیست باید در مدارس واقعی فوتبال موردتوجه قرار گیرد.

از نظر شما دختران از چه سنی بایستی تحت آموزش‌های فوتبالی قرار بگیرند؟

بر اساس استانداردهای فدراسیون بین‌المللی فوتبال دختران بایستی از سنین ۶ سالگی تحت آموزش‌های فوتبالی قرار بگیرند، به نظر من این سن در کشور ما برای دختران دارای استعداد می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ ساله تعریف و مشخص شود. متأسفانه الآن ما آموزش‌ها را برای افراد علاقه‌مند از سن ۱۳ سالگی در دستور کار داریم.

اگر در حوزه آسیب‌شناسی و کمبودها نکته دیگری به ذهنتان خطور می‌کند اشاره بفرمایید؟

کمبود زمین چمن و اماکن و مراکز اختصاصی بانوان از دیگر تنگناهای ورزش فوتبال بانوان است. تربیت و آموزش مربیان در سطوح عالی و داوران حرفه‌ای در حوزه فوتبال زنان از کمبودها و نیازهای جدی این بخش است. اعزام زنان به تورنمنت‌های بین‌المللی و برگزاری دیدارهای دوستانه خارجی در این بخش بسیار راهگشا است.

نقش باشگاه‌ها را در زمینه توسعه فعالیت ورزشی فوتبال زنان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باشگاه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در استعدادیابی و جذب افراد علاقه‌مند داشته باشند، قاعدتاً باشگاه‌ها بایستی ضمن بازیکن سازی، افراد علاقه‌مند را به تیم ملی معرفی کنند. برگزاری مسابقات لیگ فوتبال در سطوح مختلف سنی و باشگاهی و توجه به ورزشکاران استانی و شهرستانی و حمایت جدی از آنان از نکات مهم و کلیدی در خصوص رشد ورزش فوتبال بانوان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز