خبرگزاری کار ایران

مالیات، ریل قطار نوآوری!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۴۹

هفتمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع «نوآوری در تولید و فروش» با محوریت نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها، دوشنبه 13 بهمن ماه 99 در هتل المپیک تهران با حضور بزرگان فولاد کشور برگزار شد.

در این کنفرانس بهنام کیامرزی، رئیس هیئت مدیره آهن‌آنلاین، در مورد موانع نوآوری و کارآفرینی صحبت کرده و از تجربیات خود و بهراد منتظری، مدیرعامل آهن‌آنلاین، پس از 13 سال فعالیت حرفه‌ای آنلاین در بازار آهن و مشکلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند، صحبت‌هایی را ارائه داد.

وی صحبت‌های خود را با بیان اینکه نوآوری صرفا ساخت یک محصول جدید نیست، شروع کرد. او در ادامه توضیح داد که نوآوری می‌تواند تحولی در روش اجرای یک کار باشد؛ مانند آهن‌آنلاین که در فرآیند فروش سنتی آهن، تلاش کرده تحول ایجاد کند. آهن‌آنلاین همراه سعی بر این داشته که در بازار آهن شفاف‌سازی کرده و مضاعف بر آن، خرید و فروش کالاهای فولادی را از طریق ارائه خدمات منحصربه‌فرد راحت و ساده کند. امروز آهن‌آنلاین در بازار آنلاین فولاد، پیشرو بوده و شرکت‌های بسیاری در این مسیر بعد از ما قدم گذاشته و شروع به کار کرده‌اند.

کیامرزی در ادامه بیان کرد که در تمامی 13 سال فعالیت خود و بهراد منتظری، مدیرعامل آهن‌آنلاین، در بازار آهن‌، با مشکلات و موانع مختلفی دست و پنجه نرم کرده‌اند. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم وجود نیروی کار متخصص یا بحران منابع انسانی متخصص، عدم وجود زیرساخت مناسب و وجود تعداد بسیار معدودی مدیر نالایق اشاره کرد.

او در مورد این موانع توضیح داد که سیستم آموزش و پرورش کشور، فقط افراد را آموزش تئوری داده ولی پرورش نمی‌دهد. این مسئله باعث می‌شود جوانانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، نتوانند وارد بازار کار شوند، چون مهارت عملیاتی ندارند. از آن طرف، کارآفرین نیز به خاطر نبود نیروی متخصص، دچار مشکل می‌شود. ما در آهن‌آنلاین تلاش کردیم این معضل را رفع کنیم، دانشجویان را استخدام کرده و آن‌ها را به مرور پرورش می‌دهیم.

کیامرزی اضافه کرد مشکلات زیرساختی مثل پهنای باند اینترنت، مسائل مربوط به تامین اجتماعی و هزار مشکل دیگر وجود دارد. در کنار تمامی این مسائل، شاید یکی دیگر از مشکلات مهم ما، عدم اعتماد جامعه به فضای آنلاین در زمان شروع کار یعنی چندین سال پیش بوده است. در بازاری مثل فولاد که رقم خریدها بسیار بالاست، اعتماد کردن به فضای آنلاین برای جامعه بسیار سخت بوده و تا زمانی که آهن‌آنلاین توانست این اعتماد را در مشتریان خود به وجود آورد، مسیر سختی را پیموده است.

وی همچنین در ادامه در مورد یکی از بزرگترین مشکلات کارآفرینان، یعنی وجود مدیر نالایق، صحبت کرد. او اظهار داشت که دولت، سیستم دقیق و منظمی را می‌چیند تا بتواند کسب و کارها را کمک کرده، پیشرفت کنند و در مسیر آبادانی کشور قرار گیرند. اما در این مسیر افرادی وجود دارند که هدفی جز خراب کردن تلاش‌های دولت و سیستم و همچنین نابود کردن کسب و کارها ندارند. این افراد اشتباهی که در سیستم وجود دارند، هدف خود را از بین بردن تمامی تلاش‌های حکومت و دولت قرار داده‌اند.

وی به نقل قولی از دکتر امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، اشاره کرد: «مقصر گل آفساید، داور است». به این معنا که این داور و مسئولان بازی هستند که باید کاری کنند تا بازیکنان در بهترین شرایط و بدون هیچ مشکلی بازی کنند. او تاکید کرد تمامی این مشکلات باعث می‌شوند که در نهایت کارآفرینان خسته شده و تصمیم به مهاجرت بگیرند. پیشنهاد کیامرزی این بود به جای برگزاری همایش کارآفرینی، مسیر را برای کارآفرینان هموار کرده و موانع مختلف را از سر راه آن‌ها بردارند.

همچنین کیامرزی اضافه کرد، البته که در کنار تمامی این مشکلات بارقه‌هایی از امید وجود دارد. حدود 10 یا 15 سال پیش، سازمان امور مالیاتی کنترل خاصی روی افرادی که در بازار فولاد فعالیت می‌کردند، نداشت. به همین دلیل تعداد افرادی که به صورت غیررسمی خرید می‌کردند بالا بوده و تقریبا کسی حاضر به خرید و فروش رسمی نمی‌شد. برای شرکتی مثل آهن‌آنلاین که تلاش می‌کرد شفاف و به صورت رسمی کار کند، بزرگترین مشکل همین موضوع بود. اما در چند سال اخیر، با سیستم‌های دقیقی که توسط مسئولان سازمان امور مالیاتی چیده شده این کنترل‌ها بسیار بیشتر شده و این روزها تعداد افرادی که به صورت غیررسمی خرید و فروش می‌کنند، بسیار کم است. او تاکید کرد که نقش سازمان امور مالیاتی باعث رشد یک کسب و کار می‌شود و این سازمان را شریک به حق 25 درصدی آهن‌آنلاین می‌داند.

کیامرزی سخنرانی خود را با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و اصل 44 قانون اساسی، یعنی خصوصی‌سازی واقعی، به اتمام رساند. او تاکید کرد که باید همگی در کنار یکدیگر قرار گرفته و تلاش کنیم که در صنعت فولاد، خصوصی‌سازی واقعی و نه فرمایشی انجام شود. همچنین در پایان گفت با وجود اینکه در این شرایط نوآوری کاری سخت و طاقت‌فرساست ولی ما همچنان با وجود تمامی مشکلات، علاقه‌مند و امیدواریم؛ ایستاده‌ایم و ادامه می‌دهیم.

 

حجم ویدیو: ۲۳.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۲:۳۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز