خبرگزاری کار ایران

در مورد درب‌های ضد حریق، یراق آلات ضد حریق و نصب آن بیشتر بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۳۸

خرید درب ضد حریق برای جلوگیری از خسارت‌هایی مانند دستبُرد خانه و مقاومت بالا در برابر حرارت بالای شعله آتش، لازم و ضروری است. مقاومت بالای این درب‌های هوشمند و کاربردی در برابر حرارت بالای شعله‌های آتش از سوی کارشناسان آتشنشانی تایید شده است.

درب‌های ضد حریق در برابر انتقال صدا از خارج محیط به داخل و بر عکس کاربردی هستند. البته نباید جلوه زیبای درب ضد حریق را هم از یاد برد. این درب‌ها به طور حرفه‌ای و هوشمندانه طراحی شده‌اند. به طوری که بعنوان یکی از اجزای اصلی یک ساختمان تجاری و مسکونی به شمار می‌آیند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی را درباره درب  ضد حریق، یراق آلات و نصب آن ارائه کنیم.

مزایای درب ضد حریق 

جلوگیری از اشتعال آتش، تنها کارایی درب ضد حریق نیست. به همین خاطر بهتر است تا از سایر مزایای درب‌های ضد حریق اطلاعات کاملی داشته باشید.

  • دسترسی راحت در حین اشتعال آتش

زمانی که محیط خانه یا محیط داخل لابی یک هتل آتش می‌گیرد، درب ضد حریق به راحتی تغییر شکل نمی‌دهد. به همین خاطر، تمامی اجزای این درب هنوز می‌تواند کارکرد خاص خودش را داشته باشد. به طوری که شما در اوج آتشسوزی می‌توانید این نوع درب را باز کنید و بلافاصله از محیط خارج شوید.

  • عایق صوتی خوب

کتابخانه‌ها بیشتر از هر چیزی به یک درب ضد حریق بادوام نیاز دارند؛ چرا که درب‌های ضد حریق دارای چندین لایه با ضخامت بالا هستند که مانع از انتقال صدای خارج از محیط به داخل محیط می‌شوند. علاوه بر کتابخانه‌های سطح شهر، مدارس مقاطع متوسطه و دبیرستان هم به منظور افزایش تمرکز دانش آموزان بهتر است از این نوع درب ساختمانی بادوام و باکیفیت بالا استفاده کنند.

  • جلوگیری از نفوذ شعله‌های آتش به درون محیط ساختمان

تا به حال در روزنامه‌ای نوشته نشده است که شعله‌های حریق به داخل اتاق‌های بیمارستان نفوذ پیدا کرده است. دلیل عدم نفوذ شعله‌های آتش به درون محیط ساختمان‌هایی مانند بیمارستان، استفاده از درب ضد حریق است.

انواع یراق آلات درب ضد حریق 

در حین انتخاب درب ضد حریق  باید به یراق آلات آن هم توجه داشته باشید؛ چون این یراق آلات درب ضد حریق هستند که موجب افزایش کارایی این نوع درب‌های کارآمد و باکیفیت می‌شوند. برای مثال، اگر دستگیره پنیک درب ضد حریق در اجزای بدنه این نوع درب وجود نداشته باشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در حین وقوع آتشسوزی بتوانید درب را باز کنید و از منطقه آتشسوزی خارج شوید. به همین خاطر، بهتر است با آگاهی که دارید، به خرید یراق آلات درب ضد حریق اقدام کنید. این اقلام ضروری و مهم عبارتند از:

  • دستگیره پنیک درب ضد حریق

همانطور که گفتیم، درب ضد حریق را می‌توانید در حین حریق و آتشسوزی گسترده باز کنید و از محیط خارج شوید. این شرط در صورتی برقرار است که دستگیره پنیک در ساختار بدنه آن وجود داشته باشد. این دستگیره با دستگیره‌های معمولی که از جنس پلاستیکی هستند، تفاوت دارد. به طوری که بعد از آتشسوزی و برخورد فشار بالای گاز می‌توانید ساختار سالم دستگیره پنیک را لمس کنید.

  • لولای درب ضد حریق

درب ضد حریق  دارای سه لولا است. در حالی که درب‌های معمولی ساختمان‌ها و اماکن دارای دو لولا هستند. وجود لولای سوم برای باز و بسته کردن راحت و آسان این نوع درب‌ها است. در حقیقت، لولای سوم می‌تواند وزن بالای درب ضد حریق را تحمل کند و در پی آن، شما به سادگی می‌توانید درب را باز و بسته کنید. در صورتی که این نوع از یراق آلات درب ضد حریق را نداشته باشد، در حین آتشسوزی نمی‌توانید خودتان را از شعله‌های داغ و سوزان آتش نجات بدهید.

  • نوار دود بند درب ضد حریق

نوار دود بند مانع از خروج گازهای نشئت گرفته از آتشسوزی لوازم محیط خانه می‌شود. همچنین، وجود این دستگاه کاربردی در بدنه درب ضد حریق موجب می‌شود تا درب دارای حالت چسبندگی نباشد. لذا اگر این قطعه خاص در یرآق آلات درب ضد حریق وجود نداشته باشد، به طور حتم امکان سرایت شعله‌های آتش به خارج از خانه هم وجود دارد و موجب خسارت‌های مالی زیادی خواهد شد.

شما می توانید برای دریافت لیست قیمت محصولات و دریافت کاتالوگ درب ضد حریق اینجا کلیک کنید.

نحوه نصب درب ضد حریق

چون درب ضد حریق چربی همانند یک درب معمولی نیست، نحوه نصب آن هم متفاوت خواهد بود. در وهله نخست، باید جای چارچوب درب ضد حریق را مشخص کنید. کارشناس نصب درب در این جا تشخیص می‌دهد که کدام یک از روش‌های تشخیص محل نصب درب ضد حریق کارآمد خواهد بود. روش رول بوت و روش جوش دادن، یکی از همان روش‌های تشخیص محل نصب می‌باشد. در وهله بعدی، زیرسازی نصب صورت می‌گیرد. دقت داشته باشید که در صورت اجرا نشدن اصولی نصب زیرساز، احتمال این وجود دارد که درب شما باز و یا بسته نشود. همچنین این احتمال وجود دارد که درب مستحکم نباشد و در حین باز کردن، احساس لغزش کنید. در این مرحله، تمامی موارد زیرسازی درب ضد حریق انجام می‌شود تا با خیال راحت بتوانید درب را باز و بسته کنید. بعد از آن، چهارچوب فلزی درب قرار می‌گیرد تا تمامی استانداردها برای نصب درب ضد حریق انجام شده باشد. نصب و رگلاژ آرامبند ضد حریق همان مرحله آخر است که درب با استفاده از مصالح و وسایل کاربردی محکم به چارچوب در، اتصال داده می‌شود. گفته می‌شود که تمامی این مراحل باید توسط یک کارشناس متخصص انجام شود؛ چون احتمال اشتباه نصب شدن درب  در این شرایط، بسیار زیاد است.

در مورد درب‌های ضد حریق، یراق آلات ضد حریق و نصب آن بیشتر بدانید!

خرید درب ضد حریق و نصب آن با آتی دُر

خرید درب ضد حریق در سال‌های گذشته، محبوبیت چندان زیادی پیدا کرده است. شرکت آتی دُر، یکی از مجموعه‌های برتر فروش این نوع درب‌های هوشمند و کاربردی شناخته می‌شود که داری طیف وسیعی از درب‌های  ضد حریق است. کافی است به وبسایت رسمی این مجموعه سر بزنید تا طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و متنوع آتی دور را مشاهده کنید. آتی دُر به شما کمک می‌کند تا با کیفیت ‌ترین یراق آلات درب ضد حریق را هم خریداری کنید و پس از خریداری، همان درب بر روی چارچوب محل مورد نظر شما نصب و تعبیه خواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت  آتی در ، https://www.atidoor.com  و یا با شماره تلفن های ; 02188808111 در ارتباط  باشید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز