خبرگزاری کار ایران

دومینیکا کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۷۷

دومینیکا که به لاتین Dominica نیز نامیده می شود یک جزیره در منطقه کارائیب قاره آمریکا می باشد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی می توان اینگونه بیان نمود که جزیره دومینیکا به همراه جزایر دیگر در حوزه کارائیب قرار دارد که به صورت خاص این جزیره در بخش جنوب شرقی خلیج مکزیک و در بخش شمال آمریکای جنوبی جای گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این کشور و شرایط زندگی در آن بیشتر صحبت نماییم.

جالب است که این مورد را در نظر داشته باشید که دومینیکا اولین بار توسط جهانگرد بزرگ کریستف کلمب کشف شد. در آن زمان وی آن را به نام روزی که کشف نمود یعنی "یکشنبه" نامگذاری کرد. در تاریخ جهانگردی وی درج است که وی  در سال 1493 میلادی پا به این جزیره گذاشت. به صورت کلی بیش از 80 درصد از مردمان این منطق سیاه پوست و از نسل آراواک بودند. به همین دلیل می‌توان بیان داشت که در ابتدای امر، دومینیکا نزد سرخپوستان و افراد جنگجوی این منطقه قرار داشت.

آشنایی با دومینیکا

پس از کشف جزیره فوق، در قرن شانزدهم، بیشتر کشتی ها مخصوصا کشتی های اسپانیایی که از مسیر جزایر کارائیب به تجارت می پرداختند، در این منطق لنگر می انداختند زیرا شرایط آب و هوایی آنها را مجبور می نمود تا برای حفظ جان از طوفان های دریایی ساعاتی را در منطقه مطمئن ساکن و مستقر شوند. در تاریخ درج است که در قرن هجدهم میلادی نیز بسیاری از برده ها به این منطقه برای کار تبعید می گردیدند.

آشنایی با دومینیکا:

قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه نمایید لازم است تا به این مهم نیز توجه کنید که جزیره مذکور نمی بایست با جمهوری دومینیکن که آن هم در منطقه کارائیب قرار دارد، اشتباه گرفته شود. این دو مورد هر یک کشور جداگانه و با سیاست مختلف می باشند.

به صورت کلی باید در نظر داشت که حوزه کارائیب دارای سلسله جزایر بکر و زیبایی است که زیبایی طبیعی بسیاری دارد. از همین رو هر ساله بسیاری از افراد با هدف گردشگری وارد  این حوزه می شوند. جزیره دومینیکا در حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 30 هزار نفر آنان در پایتخت این کشور به نامه روسو یا Roseau ساکن می باشند. همانند هر کشور دیگر که رونق اقتصادی در پایتخت آن بیشتر است، در مورد این جزیره زیبا، بحث فوق صادق است و می توان آن را بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در این کشور نامید. از لحاظ موقعیت مکانی شهر روسو از یک سو با دریای کارائیب و از سوی دیگر با رودخانه روزه همسایه می باشد. اگر برای اولین بار وارد روسو شوید، نوع معماری سبک فرانسوی آن نظر شما را جلب می نماید.

گردشگری و سفر به دومینیکا:

در حال حاضر بسیاری از افراد اقدام به سفر و گذراندن تعطیلات و تفریح در جزیره زیبای دومینیکا میکنند. این مورد مخصوصا برای افراد قاره آمریکا بسیار رخ می دهد. زیرا این جزیره دارای مراتع طبیعی زیبا و چشم نوازی می باشد که می تواند هر بیننده را به خود جلب نماید. داشتن پوشش جنگلی سرسبز، رودخانه های زیبا و طولانی افراد قاره آمریکا را قانع می نماید که از این جزیره به عنوان مقصد گردشگری خود استفاده نمایند.

دومینیکا کجاست؟

آشنایی با شرایط کاری و ویژگی های جزیره دومینیکا

اگر از لحاظ اقتصادی این جزیره را بررسی نمایید، متوجه خواهید شد که در طول تاریخ دومینیکا مورد توجه کشورهای بسیاری بوده است که قصد دستیابی به آن را داشته اند. در همین راستا اسپانیا همیشه سعی داشته آن را مستعمره خود نماید و از سوی دیگر، در قرن 16 کشورهایی چون انگلیس و فرانسه با امضای قراردادی متعهد شدند که با شرط عدم سکونت در آن، بتوانند از ذخایر طبیعی جزیره استفاده نمایند. اما از قرن 19 میلادی با ورود انگلیسی ها به منطقه و تجارت مواردی از جمله شکر، قهوه و غلات به صورت کلی روند زندگی شهری و تجاری آن تغییر نمود.

آشنایی با شرایط کاری و ویژگی های جزیره دومینیکا:

با توضیحات فوق می توان متوجه شد که این کشور از جمله کشورهای رو به رشد است که دارای تجارت پویایی است. با توجه به اینکه برای پیشرفت خود نیاز به سرمایه دارد لذا هر ساله اقدام به ارائه شهروندی دومینیکا و تابعیت خود به اشخاصی می نماید که سرمایه زیادی به آن وارد می نمایند. از همین رو موسسات معتبری چون سفیران ملل با فراهم آوردن شرایط مناسب و مطمئن راه را برای سرمایه گذاری در این جزیره جهت اخذ پاسپورت دومینیکا فراهم می آورند. به صورت کلی افراد قشر مرفه که دغدغه مالی کمتری دارند می توانند با وارد نمودن 100 تا 175 هزار دلار آمریکا به این منطقه تابعیت و پاسپورت دومینیکا را دریافت نموده و با آن بدون نگرانی و بدون ویزا به بیش از 140 کشور جهان مسافرت داشته باشند.

از لحاظ آب و هوایی، جزیره مذکور دارای آب و هوای معتدلی است که حتی سرمای آن نیز دلچسب و قابل تحمل است. به صورت میانگین می توان بیان نمود که دما در حدود 29 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. چرخ اقتصاد این جزیره به کشاورزی و البته توریست وابسته است. با توجه به رودخانه های متعدد، چشمه های آب گرم و قله های آتشفشانی بسیاری که در این جزیره وجود دارد، هر ساله افراد زیادی هزینه نموده و وارد این کشور می شوند تا از زیبایی های طبیعی آن استفاده نمایند.

دومینیکا کجاست؟

بررسی زبان و مذهب در دومینیکا

بررسی زبان و مذهب در دومینیکا:

اغلب افراد در جزیره دومینیکا به زبان انگلیسی صحبت می نمایند اما می توان زبان بومی مردم کارائیب و حتی زبان فرانسه را نیز از بعضی افراد در این منطقه مشاهده نمود. در خصوص مذهب نیز می توان شاخه های مختلف مسیحیت را در این جزیره مشاهده نمود اما اغلب افراد کاتولیک بوده و به آن پایبند می باشند.

جمع بندی:

با توضیحاتی که در بالا عنوان شد، می توان متوجه شد دومینیکا جز کشورهای در حال پیشرفت است. به همین دلیل افرادی ک به دنبال تابعیت دوم هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور به مزایای بسیاری دست یابند. این افراد می توانند از طریق شهروندی دومینیکا، اقدام به دریافت ویزای بلند مدت 10 ساله کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا نمایند. در همین راستا متخصصان شرکت سفیران ملل آماده می باشند تا بهترین شرایط را برای اخذ شهروندی این کشور برای شما توضیح داده و فرصت سرمایه گذاری را فراهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز