خبرگزاری کار ایران

تست شخصیت شناسی MBTI و تأثیر آن در پیدا کردن شغل مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۸۲

ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز، در سال ۱۹۶۰ تست MBTI را معرفی کردند که در آن افراد به سوالات روان‌سنجی پاسخ می‌دهد و در نهایت نوع شخصیت، نقاط قوت و ضعف و همچنین اولویت‌های شخصی مشخص می‌شوند.

قرار گرفتن بر سر دو راهی انتخاب حرفه و شغل چیزی نیست که بتوان از آن فرار کرد. بسیاری از افراد تجربه قرار گرفتن بر سر این دو راهی را دارند و باید بدانند که همیشه هنگام انتخاب مسیر شغلی، غیر از تحصیل باید به موارد دیگری نیز توجه کنند.

غیر از رشته تحصیلی، موارد بسیاری از جمله نوع شخصیت افراد در انتخاب شغل فاکتور بسیار مهمی است و در نظر نگرفتن این فاکتور می‌تواند شما را به جایی برساند که از کاری که انجام می‌دهید، لذت نبرید. درست است که همه برای پول در آوردن کار می‌کنند، اما اگر قرار باشد این پول درآوردن با عذاب و نفرت همراه باشد در طولانی مدت شما را فرسوده و ناامید می‌کند.

بسیاری از کارجویان در سراسر جان، قبل از هر تصمیم گیری در مورد شغل آینده، سراغ تست‌های شخصیت شناسی می‌روند و خود و شخصیت خود را با آن محک می‌زنند. این کار را سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز انجام می‌دهند. آنها با استفاده از تست‌های شخصیت شناسی، کارمندان خود را از نظر شخصیتی بررسی می‌کنند تا بتوانند آنها را در بخش‌های مناسب قرار دهند و مناسب با شخصیتی که دارند به آنها مسئولیت بدهند.

اما بهترین و معتبرترین تست شخصیت شناسی برای پیدا کردن شغل مناسب چیست؟

جواب این سؤال در چهار کلمه خلاصه می‌شود؛ تست شخصیت شناسی MBTI.

تست MBTI

ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز، در سال ۱۹۶۰ تست MBTI را معرفی کردند که در آن افراد به سوالات روان‌سنجی پاسخ می‌دهد و در نهایت نوع شخصیت، نقاط قوت و ضعف و همچنین اولویت‌های شخصی مشخص می‌شوند.

تست مایرز بریگز یکی از محبوب‌ترین تست‌های شخصیت شناسی در جهان شناخته می‌شود و گفته می‌شود سالانه، بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان این تست را انجام می‌دهند.

تست بریگز و مایرز نوعی ارزیابی است که در آن شخصیت فرد را با توجه به چهار معیار اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این معیارها برون گرا یا درون گرا بودن، شهودی یا حسی بوده، ادراکی یا قضاوتی بودن و احساسی یا منطقی بودن هستند.

این تست شخصیت شناسی 93 سؤال دارد که پاسخ دادن به آنها تنها ده دقیقه از شما زمان ‌می‌برد و هیچ جواب درست یا غلطی در تست MBTI وجود ندارد. در این تست با توجه به آن چهار معیار اصلی که بیان کردیم تیپ شخصیتی شما مشخص می‌شود و در اصل باید بگوییم که در مجموع 16 تیپ شخصیتی از این تست معرفی می‌شود. تئوری پشت تست بریگز و مایرز مبتنی بر این واقعیت است که جمعیت جهان از این ۱۶ تیپ شخصیتی هستند.

چرا تست MBTI ایران تلنت؟

طبق مقاله منتشر شده در بلاگ ایران تلنت با عنوان چرا باید تست MBTI بدیم، تست MBTI استانداردهای یک تست شخصیت شناسی را دارد و به دلیل استفاده آسان آن، می‌توان آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای روان‌شناختی امروز شناخت.

با انجام تست MBTI در ایران تلنت، می‌توانید به شناخت خوبی از نقاط ضعف و قوت خود برسید و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی که دارید به دنبال کار باشید و آن کاری را انتخاب کنید، که برای آن ساخته شدید. شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از این تست، به شناخت خوبی از افراد برسند و بر اساس توانایی‌ها، افراد را برای موقعیت‌ها شغلی انتخاب کنند. همچنین، با کمک این تست می‌توانند روند تقسیم وظایف را در سازمان به صورت درست انجام دهند و هر کار را به فرد مناسب واگذار کنند.

برای انجام این تست به صورت رایگان در ایران تلنت می‌توانید به صفحه این تست در وب‌سایت به آدرس irantalent.com/tests/mbti مراجعه کنید و از مزایای آن برای شخصیت شناسی خود استفاده کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز