خبرگزاری کار ایران

فرصت‌های شغلی برای مهندسی صنایع در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۸۱

یکی از مهم‌ترین این زیرشاخه‌ها مهندسی صنایع است که اتفاقا بسیار در شرکت‌ها مورد استفاده دارد و افراد برای این رشته اشتیاق زیادی نشان می‌دهند.

رشته مهندسی یکی از رشته‌هایی است که همیشه و در حالی برای آن بازار کار است و افراد زیادی هنگام انتخاب مسیر شغلی خود، سراغ زیرشاخه‌های مختلف آن می‌روند. یکی از مهم‌ترین این زیرشاخه‌ها مهندسی صنایع است که اتفاقا بسیار در شرکت‌ها مورد استفاده دارد و افراد برای این رشته اشتیاق زیادی نشان می‌دهند.

مهندسان صنایع روش‌های تولید را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کنند و همیشه به دنبال روش‌هایی برای بهبود روند تولید هستند. آنها تصمیم می‌گیرند که چگونه یک شرکت منابع محدود (تجهیزات و نیروی کار) خود را در چارچوب محدودیت‌های فیزیکی موجود (نیروگاه فیزیکی) تخصیص دهد. هر شرکتی که به دنبال استخدام مهندس صنایع به عنوان مشاور یا مدیر داخلی است، در اصل به دنبال این است که روند تولید خود را بهبود دهد و کالاهایی در چرخه تولید و ارائه داشته باشد، که بازار فروش خوبی دارد. قبل از اینکه درباره بازار کار و فرصت‌های شغلی این شغل صحبت کنیم، می‌خواهیم بگوییم که مهندسان صنایع چه نوع شغلی دارند؟

مهندسی صنایع چیست؟

مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است که شامل کشف چگونگی انجام یا بررسی بهتر کارها در روند تولید می‌شود. مهندسان صنایع درگیر پروسه‌هایی در شرکت‌ها در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کارایی، بهبود کیفیت محصولات و خدمات، اطمینان از سلامت و ایمنی کارگران، حفاظت از محیط زیست و رعایت مقررات دولتی هستند.

بیشتر مهندسان صنایع برای از بین بردن اتلاف وقت، پول، مواد، انرژی و سایر کالاها تلاش می‌کنند. به عنوان مثال، مهندسان صنایع ممکن است برای ساده سازی روند کار در اتاق عمل، کوتاه کردن روند تولید در دستگاه‌های تولیدی، خطوط مونتاژ ایمن‌تر و کارآمدتر و تسریع در تحویل کالا تلاش کنند.

وظایف مهندس صنایع

برای موفق شدن در این رشته ابتدا باید بدانیم چطور یک مهندس عمران شویم؟ باید بدانیم که وظایف یک مهندس صنایع چیست.

یک مهندس صنایع باید به سرعت نه تنها در فرایندهای تولید و تولید صنعت بلکه در فرهنگ سازمانی، مشکلات و چالش‌هایی که شرکت با آن روبرو است، به عنوان یک متخصص عمل کند و راهکار ارائه دهد. شرح وظایف او در این زمینه ممکن است به معنای ملاقات‌های حضوری با مدیران، بررسی‌های متعدد از روند تولید و بررسی داده‌های تولید باشد. مهندسان صنایع وظیفه کسب اطلاعات از کارگران و کارمندان بخش تولید و محصول را دارند و از آنها در مورد روند کار و کاستی‌ها می‌پرسند تا گزارش‌های خود را ارائه دهند.

دشوارترین کار یک مهندس صنایع، انتقال مشاهدات و پیشنهادات خود به مدیران شرکت است که بسیاری از آنها به روش‌های سنتی پایبند هستند و ممکن است مهندس صنایع روش‌های مدرن و پیشرفته ارائه دهد و با مقاومت آنها روبرو شود. مهندسان صنایع باید در گفته‌ها و در نحوه گفتارشان بسیار خوب عمل کنند. علاوه بر تدبیر، یک مهندس صنایع موفق نیاز به داشتن تفکر انتقادی دارد تا در صورت دریافت هر گونه انتقاد آن را به خوبی بپذیرد.

اکثریت مهندسان صنایع - حدود 70 درصد - در شرکت‌های تولیدی کار می‌کنند و بسیاری از آنها در گرایش های رشته مهندسی صنایع مانند مونتاژ، پردازش محصولات خام یا کارهای اداری (کاغذ بازی) فعال هستند. اکثر مهندسین صنایع از شرایط کاری خوبی برخوردارند و حتی تعداد زیادی از آنها رضایت شغلی خوبی دارند. هر مهندس صنایع ممکن است ساعت‌ها زمان برای یک پروژه بگذارد، اما در نهایت نتیجه‌ای که از آن دریافت می‌کند، او را به خوشحال‌ترین و راضی‌ترین فرد تبدیل می‌کند.

آینده شغلی و بازار کار مهندسی صنایع

آینده مهندسی صنایع به آینده تولید در تمام کشورها خصوصا ایران مرتبط است. تولید تحت تأثیر تعرفه‌ها، سطح اشتغال، تورم، تبلیغات، تقاضا، درک عمومی، سطح موجودی کالا، فصلی بودن محصول است، که تا بی نهایت می‌توان این لیست را ادامه داد. پیشرفت تکنولوژی روند کار با دستگاه‌ها و تولید را بهبود بخشیده‌اند و این کار را به کاری مکانیزه تبدیل کرده است و این روند رشد و پیشرفت در آینده نیز ادامه خواهند داشت. سرنوشت مهندسان صنایع به این عوامل غیرقابل پیش بینی بستگی دارد.

بیشتر مهندسان صنایع برای استخدام در فرصت های شغلی برای استخدام مهندس صنایع در تهران در ایران تلنت باید بتوانند خود را با این پیشرفت همگام کنند و دانش خود را در زمینه استفاده از ابزارهای پیشرفته بالا ببرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز