خبرگزاری کار ایران

بلیط هواپیما نجف و نکات سفر به نجف

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۹۵

بلیط هواپیما نجف در میان بلیط پروازهایی که به مقاصد خارج از کشورمان انجام می‌شوند، از پر درخواست‌ترین بلیط هاست.

فرودگاه بین‌المللی نجف با کد NJF در بخش شرقی شهر واقع شده که هر ساله پروازهای بسیاری از خطوط هوایی کشورمان را پذیرا است.

زائران حرم مقدس امام علی علیه‌السلام از شهرهای مختلف کشورمان با خرید بلیط هواپیما نجف عزم سفر به شهر نجف می‌کنند و این موضوع حتی به پرشدن ظرفیت پروازها به این شهر کشور عراق می‌انجامد؛ در نتیجه، بلیط هواپیما نجف را می‌توانید چند هفته زودتر از موعد سفرتان رزرو کنید.

در هفته‌های منتهی به مناسبت‌های مهم شیعیان چون روز ولادت حضرت علی علیه‌السلام (۱۳ رجب)، روز شهادت آن حضرت (۲۱ رمضان)، ایام فاطمیه و به‌طور خاص ۱۳ جمادی‌الاول و ۳ جمادی‌الثانی، مسافرت به نجف افزایش می‌یابد.

نجف اقلیمی گرم و بیابانی دارد، تابستان‌هایی بسیار گرم و زمستان‌هایی معتدل، با متوسط دمای سالیانه ۳۰ درجه سانتی‌گراد در روز، و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در شب. این شهر در کنار کربلا، دو مقصد زیارتی پر رونق عراق هستند.

نجف، مدینة النجف یا النّجف الأشرف، مرکز استان نجف و شهری با یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر جمعیت غالباً شیعه است که مرکز قدرت سیاسی شیعیان عراق محسوب می‌شود. این شهر در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد، پایتخت عراق واقع شده و به کوفه بسیار نزدیک است.

اماکن مهم شهر نجف

حرم امام علی (ع)

در حدود سال ۱۷۱ قمری هارون نخستین عمارت آستان علوی را بنیان گذاشت. تا پیش از به‌قدرت‌رسیدن صفویه در ایران، محل دفن حضرت علی (ع) چهار عمارت مختلف را به خود دید، تا این‌که شاه اسماعیل صفوی در سال ۹۱۴ قمری یا ۸۸۷ شمسی تعمیرات آن را آغاز کرد.

در دوره‌ی شاه عباس با طرح و نقشه شیخ بهایی، حکیم و مهندس آن عصر، ساختمان صحن کامل شد. هم‌چنین در سال ۱۱۵۶ قمری یا ۱۱۲۱ شمسی نادرشاه افشار طی زیارتش در نجف، دستور داد از طلا به جای کاشی‌های سبز برای گنبد و گلدسته استفاده شود که به شکل کنونی این حرم بسیار نزدیک است.

نجف از مهم‌ترین شهرهای توریسم مذهبی دنیا است و دلیل اصلی خرید بلیط هواپیما نجف همین نکته است. آستان مقدس امام علی (ع) مهم‌ترین بنای واقع‌شده در این شهر است. این حرم مطهر دارای یک صحن، چندین رواق و یک گنبد طلایی است.

ضریح حضرت آدم و ضریح حضرت نوح نیز در این حرم قرار دارند. براساس وصیت حضرت امیرالمومنین، محل دفن ایشان برای پرهیز از نبش‌شدن توسط خوارج، مخفی نگه داشته شد و با فروپاشی دولت بنی‌امیه، در دوره‌ی هارون‌الرشید قبر ایشان آشکار گردید.

مسجد عمران بن شاهین

مسجد عمران بن شاهین یکی از کهن‌ترین مسجدهای شهر نجف است که در بخش شمال صحن امیرالمومنین واقع شده است. ورود به آن از بخش سمت راست راهروی ورودی آرامگاه شیخ طوسی امکان‌پذیر است.

این مسجد در سده چهارم هجری قمری ساخته شد.عالمانی مثل سید محمد کاظم مقدس، شیخ محمد باقر قمی و سید محمد کاظم یزدی در این مسجد دفن شده‌اند.

آرامگاه شیخ طوسی

این آرامگاه در نزدیکی آستان مقدس امام علی (ع) واقع شده است و متعلق به شیخ طوسی، مؤسس حوزه علمیه نجف است. مقبره‌ی وی که از مهم‌ترین فقیهان تاریخ به شمار می‌رود، در طول سده‌های اخیر به یکی از مراکز تدریس حوزه نجف تبدیل شده است. این مکان در اصل خانه‌ی وی بوده است.

قبرستان وادی‌السلام

از دیگر اماکن زیارتی مهم شهر نجف، قبرستان وادی‌السلام در بخش شمالی حرم امیرالمومنین علیه‌السلام است که مقبره حضرت هود، حضرت صالح، مقام صاحب‌الزمان (عج)، مقام امام سجاد (ع) و قبر بسیاری از علما و سادات را در خود جای داده است.

زائران برای اقامه نماز و دعا به این قبرستان پا می‌گذارند. گورستان وادی السلام (Wadi-us-Salaam) بزرگترین قبرستان جهان شناخته شده است.

درباره پرواز نجف

ایرلاین‌های مختلفی در ایران هستند که پروازهایی با کلاس‌ها و نرخ‌های مختلف به مقصد شهر نجف انجام می‌دهند. از این میان می‌توان به ماهان ایر، قشم ایر، زاگرس، کیش ایر، آسمان و العراقیه اشاره کرد. دو ایرلاین اول مهم‌ترین ارائه‌دهندگان بلیط هواپیما سیستمی نجف هستند. سایر ایرلاین‌ها معمولاً در اکثر ماه‌ها به ارائه‌ی بلیط هواپیما نجف چارتری می‌پردازند.

مدت پرواز مستقیم نجف از مبدا تهران به‌طور متوسط یک ساعت و ۳۰ دقیقه است. علاوه بر پروازهای تهران نجف ایرلاین‌هایی مثل ماهان، می‌توان به این پروازها اشاره کرد: شیراز - نجف (قشم ایر)، تبریز - نجف (زاگرس)، اصفهان - نجف (زاگرس)، مشهد - نجف (قشم ایر). برای مشاهده تمامی بلیط های هواپیما نجف می‌توانید از جستجوی سریع فلایتیو استفاده کنید.

با نزدیک‌شدن به مناسبت‌های مذهبی که به آن‌ها اشاره کردیم، قیمت بلیط هواپیما نجف افزایش می‌یابد. به همین دلیل اگر از برنامه‌ی زیارتی خود از چند ماه پیش مطمئن هستید، می‌توانید بلیط سیستمی هواپیما نجف را خریداری کنید.

بلیط هواپیما نجف را چه زمانی بخریم؟

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، نجف اشرف اقلیمی گرم و بیابانی دارد و تابستان‌های آن خشک و داغ، و زمستان‌هایش خشک و سرد است. از این منظر، اگر به نیت گردشگری و نه زیارتی قصد سفر به این شهر را دارید، پاییز فصل بهتری برای خرید بلیط نجف تهران است.

اما اکثر مسافران بلیط هواپیما نجف را با مقاصد زیارتی تهیه می‌کنند و به دلیل مناسبت‌های مبتنی بر تقویم قمری، حتی در ایام خیلی گرم نیز سفرهای زیادی به این شهر انجام می‌شود.

میزان بار مجاز بلیط هواپیما نجف

وزن مجاز بار در پروازهای ماهان ایر به مقصد نجف ۳۰ کیلوگرم است. لازم به ذکر است وزن مجاز بار ممکن است در کلاس‌های پروازی و نرخی ماهان متفاوت باشد. تاریخ سفر به نجف نیز از عوامل تأثیرگذار بر میزان بار مجاز این پرواز است.

وزن بار مجاز در پروازهای هواپیمایی قشم به مقصد نجف ۲۳ کیلوگرم است که این میزان نیز در پروازها در تاریخ‌ها و کلاس‌های مختلف، تغییر می‌کند. فلایتیو به شما مسافران و زائران گرامی پیشنهاد می‌کند همواره پیش از خرید بلیط نجف تهران از میزان بار آن پرواز خاص آگاه شوید.

نکاتی درباره سفر به نجف

اگر بلیط هواپیما نجف را تهیه کرده‌اید یا قصد دارید به‌زودی آن را تهیه کنید، خوب است درباره‌ی این شهر نکاتی را قبل از سفر بدانید. نرخ کرایه تاکسی در نجف حدود سه دینار برای مسافت‌های کم است و البته در صورت نیاز به تاکسی دربست برای رفت‌وآمدتان، به‌طور متوسط ۹۰ دینار برای هر ساعت پرداخت می‌کنید.

خوب است توجه کنید بنا به مسائل بهداشتی، توصیه می‌شود در رستوران‌های بین‌راهی از خرید و مصرف مواد غذایی خودداری کنید. از رستوران‌های معتبر شهر نجف می‌توان به ثابت، الواحه، الطازج النجف، و رستوران بین‌المللی سوباط اشاره کرد. اختلاف ساعت نجف با منطقه زمانی تهران (ایران) یک ساعت و نیم عقب‌تر است. زبان‌های عربی و کردی در این شهر صحبت می‌شود. کد کشور عراق 964+ و کد شهر نجف 33 است. برای تماس با اورژانس می‌توانید ۱۲۲ را شماره‌گیری کنید. جهت رانندگی در این کشور نیز راست است.

هتل‌های مناسب در شهر نجف

آشنایی با هتل هایی که نکات بهداشتی به‌خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود، از موارد مهم سفر به نجف است، زیرا خیلی از مسافران چنین گزارش کرده‌اند که رعایت بهداشت در این شهر پایین‌تر از سطح انتظارشان بوده است. در ادامه با برخی از هتل‌های خوب نجف آشنا می‌شویم.

هتل ارض السهلة (Al Sahla Land Hotel)

یکی از هتل‌های ۴ ستاره شهر نجف ارض‌السهله نام دارد که نوساز است و تا حرم حضرت علی علیه‌السلام ۶ دقیقه فاصله دارد. این هتل در خیابان الرسول صلی الله علیه و آله واقع شده است.

هتل قصر الدر (Qasr Durr Hotel)

این هتل ۴ ستاره در فاصله‌ای دو دقیقه‌ای تا آستان مقدس امام علی علیه‌السلام قرار دارد و بیشترین امتیاز از دید کاربران را در گوگل بین هتل‌های شهر نجف به خود اختصاص داده است.

هتل اغنار نجف (Aghnar Hotel)

این هتل ۴ ستاره نیز انتخاب بسیاری از زائران حرم مقدس امام علی علیه‌السلام است که امکانات و بهداشت خوبی دارد و ۵ دقیقه تا حرم فاصله دارد. کارکنان هتل به زبان فارسی نیز مسلطند و اتاق‌های آن دارای منظره‌ی رو به حرم هستند.

خرید بلیط نجف تهران و تهران نجف با پشتیبانی حین سفر

زائران و دیگر مسافرانی که قصد سفر به شهر نجف را دارند می‌توانند خرید اینترنتی بلیط هواپیما نجف را به آسانی از طریق سایت و یا اپ خرید بلیط هواپیما Flightio.com انجام دهند و از پشتیبانی حین سفر و پس از خروج از مرز از طریق تلگرام و واتس‌اپ بهره‌مند شوند.

بازار نجف

مسافران و زائران گرامی شهر نجف، علاوه بر زیارت اماکن مقدس این شهر می‌توانند از بازار نجف دیدن کنند. این مکان که بازار اصلی شهر محسوب می‌شود محلی برای خرید چادر، جانماز، تسبیح، مهر و ... است. هم‌چنین می‌توانید از شیرینی‌های محلی نوش جان کنید.

مغازه‌های صنایع دستی، لباس و طلافروشی نیز در این بازار یافت می‌شوند. البته بسیاری از زائران و مسافران در دیدگاه‌های خود درباره‌ی این بازار نوشته‌اند که باید مراقب کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی نیز بود.

بلیط هواپیما نجف و نکات سفر به نجف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز