خبرگزاری کار ایران

چطور از کودکان در برابر کرونا مراقبت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۱۷

کرونا ویروس تا به حال علاوه بر بزرگسالان اعم از زن و مرد و پیر و جوان، کودکان و خردسالان زیادی را نیز قربانی کرده است. در پیک اول کرونا تعداد خیلی کمتری از کودکان قربانی این ویروس بودند. در آن زمان بیشتر قربانیان افراد سالخورده و بالای 50 و 60 سال بودند.

در پیک های بعدی و جهش های بعدی این ویروس اما، جوان تر ها و کودکان زیادی نیز جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادند. جهش های بعدی کرونا باعث شد تا بیشتر از پیش احساس خطر کنیم. رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی اهمیت بسیار پیدا کرد. پروتکل هایی که رعایت آنها حتی برای کودکان و خردسالان نیز بسیار مهم است.

به همین دلیل بر آن شدیم تا کمی درباره مراقبت از بچه ها و این گل های خندان بیشتر صحبت کنیم. کودکانی که ممکن است مانند خیلی از بچه های دیگر در شمار جان باختگان باشند. موارد زیر در مورد مراقبت از بچه ها مهم است. با رعایت این موارد می توانیم از کودکان خود در این شرایط سخت بیشتر مراقبت کنیم. مواردی که در عین سادگی می تواند از سلامتی کودکان ما در این دوران خطرناک کرونا مراقبت کند. همه ما در این مدت نگران کودکانمان هستیم و دوست داریم از آنها نیز مواظبت کنیم. پس می توانیم با رعایت موارد ساده همیشه آنها را سالم و سلامت در کنار خود در این دوران داشته باشیم.

تا حد امکان کودکان را از منزل خارج نکنید

بهتر است تا حد ممکن به تنهایی و فقط برای امور واجب از منزل خارج شوید و بچه ها را با خود نبرید. می توانید او را نزد یکی از اعضای خانواده خود در خانه بگذارید. اگر کودک شما بی قراری می کند و از محیط خانه خسته شده سعی کنید او را در ماشین نزد همسر یا خواهر و برادر خود بگذارید.

برای کودکان هم ماسک تهیه شود

نوع انتقال ویروس کرونا به بچه ها دقیقا مشابه بزرگسالان است. یعنی این ویروس از طریق تنفس هوای آلوده به ویروس و تماس دست آلوده و... می تواند به بچه ها منتقل شود. بچه ها هم مثل بزرگسالان باید ماسک داشته باشند. البته برای آن ها باید ماسکهای مناسب خودشان را تهیه کنید. با استفاده از ماسک کودک استاندارد از کودکان خود در این ایام مراقبت کنید. ماسکی که بچه ها باید بزنند باید از نظر ساختاری مثل ماسکهای بزرگترها باشد. یعنی سه لایه داشته باشد و شامل اندازه مناسب و لایه های لطیف و فیکسر بینی باشد. البته که توجه داشته باشید تنها برای بچه های بالای دو سال استفاده از ماسک الزامی است. کودکان زیر این سن نباید ماسک داشته باشند. چرا که ممکن است به مشکلات تنفسی دچار شوند. بچه های خیلی کوچک را باید به خوبی بپوشانیم تا هوای آلوده تنفس نکنند.

او را تشویق به ماسک زدن و مراقبت بیشتر کنید

ممکن است خیلی از بچه ها دوست نداشته باشند ماسک بر چهره داشته باشند. یا این که تحمل ماسک را نداشته باشند. سعی کنید با آگاهی دادن به زبان کودکانه کمک کنید تا او نیز تمایل داشته باشد ماسک بزند. این روزها ماسکهای کودکانه با طرح های شاد و عروسکی تولید شده است. می توانید از این ماسکها استفاده کنید. همین طرح های کودکانه ممکن است باعث شود او نیز دوست داشته باشد ماسک بزند و از خودش مراقبت کند.

مراقب باشید تا دست کودک شما با سطوح مختلف تماس پیدا نکند

به دلیل این که بچه ها بازیگوش هستند، هنگامی که از منزل خارج می شوید و کودکی را با خود می برید باید بسیار مراقب او باشید. باید حواستان باشد تا دست کودک به سطوح مختلف تماس پیدا نکند. در صورتی که این اتفاق افتاد به سرعت دستان او را ضدعفونی کنید. به این ترتیب احتمال ابتلای او را به ویروس خطرناک کرونا کاهش دهید. اگر کودک شما در سنی است که راه می رود بهتر است دست او را بگیرید و بیشتر مراقب او باشید.

با خوراکی های مقوی بدن او را تقویت کنید

در این مدت سعی کنید غذاهای مقوی بپزید. با این کار هم خود و هم کودکتان می توانید در برابر کرونا مقاومت داشته باشید. چرا که با تغذیه خوب و سالم سیستم ایمنی بدن قوی تر می شود. در این مدت بهتر است از خوردن غذاهای سرخ کرده و کم خاصیت تر تا حد امکان پرهیز کنید. غذاهای مقوی تر مثل آبگوشت و سوپ ها را استفاده کنید.

تا حد امکان چیپس و پفک و تنقلات مضر نخرید

بسیاری از کودکان علاقه زیادی به مصرف چیپس و پفک و خوراکی هایی دارند که می تواند برای آنها مضر باشد. البته که مصرف این تنقلات همیشه مضر است و باید تا حد امکان از خرید آنها پرهیز کرد. در این اما که تا این اندازه حساس است باید این خوراکی ها را به طور کلی از سبد غذایی خود بیرون کنید. کودک خود را عادت دهید تا خوراکی های مفید تر مانند ذرت بو داده را به جای این تنقلات بخورد.

محیط شادی در خانه داشته باشید

همه می دانیم که منشأ بسیاری از مشکلات، ذهن ناآرام است. سعی کنید در خانه مدام اخبار منفی را مرور نکنید. روحیه خود را حفظ کنید و همیشه همراه با لبخند باشید. انرژی شما به کودکتان منتقل خواهد شد. در این مدت کودکان نیز مانند ما از خیلی تفریحات مثل بازی کردن در کوچه و پارک محروم شده اند. همچنین بسیاری از ما در خانه های آپارتمانی و کوچک زندگی می کنیم که باعث می شود بچه ها نتوانند به خوبی بدوند و تحرک داشته باشند. در این شرایط سعی کنید با کودک خود بازی کنید و محیط مفرحی برای او ایجاد کنید.

از طریق مکالمه های تصویری ارتباط او را با دوستانش برقرار کنید

شبکه های اجتماعی این روزها امکانات خوبی در اختیار ما قرار داده اند. امکاناتی که می توانیم از آن در این شرایط استفاده های خیلی خوبی بکنیم. یکی از این امکانات امکان تماس تصویری است. با این کار می توانیم در این مدت خطرناک کرونا که دورهمی ها جمع شده است با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشیم. کودکان نیز به این ارتباط نیاز دارند. سعی کنید ارتباط کودک خود را با هم سن و سالانش در این مدت برقرار کنید. اجازه دهید کودکان نیز مدتی با دوستان خود از این راه گفتگو کنند. چرا که تحمل این دوران برای کودکان بی شک بسیار سخت است. با این ارتباطات می توان جای خالی خیلی از نبودن ها  و دوری ها را کمتر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز