خبرگزاری کار ایران

استعلام برند: نحوه استعلام برند قبل از ثبت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۵۱

در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که کسب و کارهای مختلف برای آن که ماندگار باشند و سود قابل توجهی داشته باشند، راه های مختلفی را امتحان کرده اند، ثبت برند یکی از این راه ها است، برای این کار به استعلام برند هم نیاز خواهید داشت. در ادامه مطالبی را در رابطه این موضوع ارائه می دهیم.

نحوه استعلام برند

به نقل از موسسه ثبتی ثبتینو اهمیت استعلام برند از این رو است که، در دنیای امروز که کسب و کارها بر پایه تکنولوژی پیش می رود، داشتن برند یک امر کاملا ضروری است. قبل از ثبت ممکن است به دنبال استعلام برند از اداره ثبت باشید.

برای اینکه برندی داشته باشید باید مراحل خاصی را طی کنید که با فراز و نشیب های اداری هم همراه است. از جمله اقداماتی که باعث می شود بتوانید اقداماتتان را راحت تر انجام دهید، استعلام برند قبل از ثبت است.

البته استعلام ثبت برند یک مرحله ضروری در مراحل آن است و نباید تصور کنید انجام یا عدم انجام ان به دلخواه شماست.

ما کلیه خدمات مربوط به برند، شرکت و موارد مشابه را انجام می دهیم. شما می توانید انجام همه این امور را به ما بسپارید و با خیال راحت وقت و انرژی تان را برای کار تخصصی تان سرمایه گذاری کنید.

هم چنین مشاوران ما می توانند در زمینه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت مشاوره های رایگان و تخصصی در اختیار شما قرار دهند.

چرا باید برند داشته باشم؟

اگر چه لزوم داشتن برند برای بسیاری از افراد مشخص شده است،  اما باز هم هستند کسانی که در رابطه با این موضوع اطلاعات دقیقی ندارند و به همین دلیل در ادامه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

شما برای آن که بتوانید در بازار کسب و کار (این کار شما می تواند تولید و توزیع محصول باشد یا ارائه خدماتی خاص باشد) خود را معرفی کنید به یک نام تجاری نیاز دارید، این نام تجاری در واقع همان برند شما است.

بسیاری از محصولاتی که در بازار می شناسیم مانند شامپو گلرنگ در واقع گلرنگ نام تجاری آن ها است. با توجه به این موضوع به سادگی می توان گفت که این نام تجاری تا چه اندازه مهم و کاربردی است. فراموش نکنید که برای ثبت برند باید جواز تاسیس معتبر داشته باشید، برای اخذ جواز تاسیس از موسسات معتبر کمک بگیرید.

البته به این موضوع هم توجه کنید که بعد از انتخاب یک نام تجاری باید آن را ثبت کنید تا منحصرا برای خود شما باشد و شخص یا شرکت دیگری نتواند از آن برای خود استفاده کند.

استعلام برند به چه معنی است؟

هنگامی که در رابطه با استعلام برند بحث می کنیم، دقیقا در مورد چه چیزی بحث می کنیم؟ در مطالب بالا گفتیم که اگر می خواهید مزیت ها و انحصار یک شرکت کامل برای خود شما باشد، باید آن را ثبت کنید، برای ثبت برند هم باید از غیر تکراری نبودن نام به طور کامل مطمئن باشید.

یعنی اگر می خواهید مراحل ثبت برای شما به طور صحیح انجام شود، باید یک نام منحصر به فرد را انتخاب کنید، انتخاب این نام منحصر به فرد بدون استعلام برند، تقریبا غیر ممکن است. یعنی شما با استعلام برند مطمئن می شوید که این نام در گذشته برای برند دیگری ثبت نشده است.

استعلام برند: نحوه استعلام برند قبل از ثبت

استعلام برند چه ضرورتی دارد؟

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که مخاطب با ابهامی در رابطه با ضرورت انجام استعلام برند رو یه رو است. اگر چه با کمی استدلال در مطالب بالا می توان اطلاعاتی در رابطه با این ضرورت به دست آورد، اما در ادامه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

در کشور ایران روزانه تعداد زیادی برند در موضوعات مختلف به ثبت می رسد، طبیعتا نام هایی وجود دارد که برای بسیاری از کسب و کارها جذاب است و صاحب آن ها به دنبال انتخاب این نام هستند، از این رو نیاز داریم که در رابطه با این نام های انتخاب شده اطلاعاتی داشته باشیم.

شما برای آن که مطمئن شوید نامی که انتخاب کرده اید در گذشته ثبت نشده است، ناگزیر به استعلام برند خواهید بود، در غیر این صورت زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد و مطمئن باشید که نتیجه رضایت بخشی هم برای شما به دست نمی آید. یعنی مطمئن باشید که بدون این کار نمی توانید نامی را انتخاب کنید که در گذشته ثبت نشده باشد.

استعلام برند چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟

بعد از هر آن چه در بالا به آن اشاره کردیم، حال این سوال پیش می آید که استعلام برند چه مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

استعلام برند باعث می شود که در هزینه های خود صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که برای تکمیل مراحل ثبت یک برند باید هزینه هایی را صرف کنید، در صورتی که نام انتخابی شما رد شود، باز هم نیاز دارید که این مراحل را پشت سر بگذارید و هزینه هایی را بپردازید. این در حالی است که با استعلام برند به سادگی می توانید از این هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

استعلام برند باعث می شود که زمان کمتری هم صرف کنید، طبیعتا پشت سر گذاشتن مراحل مختلف زمان زیادی را از شما می گیرد، یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا برند شما به ثبت برسد. در صورتی که قبل از انجام مراحل مربوطه نام مناسبی را انتخاب کنید، ثبت یک برند تقریبا دو هفته به طول می‌انجامد. این در حالی است که در غیر این صورت گاهی تا چندین هفته متوالی هم باید به دنبال انجام مراحل باشید.

نکات مهم در استعلام برند

قبل از آن که این نکات را بیان کنیم، باید بگوییم که استعلام برند از آن کارهایی است که نیاز به مهارت، تخصص و البته تجربه بالایی دارد، از این رو به شما توصیه می کنیم که شرکت یا کارشناسی را برای این کار انتخاب کنید که از تجربه آن مطمئن باشید و شرکتی معتبر باشد، در این حالت مطمئن خواهید بود که نکات مهم در این رابطه را با دقت رعایت می کنند.

شاید تصور کنید که برای استعلام برند، تنها به نام های مشابه در یک طبقه برند توجه می شود، یعنی اگر شما قصد دارید در طبقه محصولات مواد غذایی برندی به نام تبرک را ثبت کنید، از آن جایی که این برند در گذشته ثبت شده است، اجازه ثبت برند مواد غذایی با این اسم را نخواهید داشت، در صورتی که این تصور اشتباه است.

در هنگام استعلام برند نه تنها به همان نام باید توجه کنید، بلکه اگر نام مشابهی هم وجود داشته باشد که هم آوا باشند، یا تلفظ آن ها به هم شبیه باشد هم نباید انتخاب شود، زیرا در ادامه کارشناس اداره مالکیت معنوی (این اداره مسئول ثبت برند است) از نام انتخابی شما ایراد می گیرند.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که استعلام برند خود را به یک مرکز معتبر و با تجربه در این کار بسپارید تا بابت این موضوع نگرانی خاصی نداشته باشید.

استعلام برند: نحوه استعلام برند قبل از ثبت

هزینه استعلام برند

طبیعتا تعداد بسیاری از کاربرها و مخاطب های این مطلب به دنبال اطلاعاتی در رابطه با هزینه استعلام برند هستند و به همین دلیل در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای هزینه این کار نمی توان مبلغی را به طور دقیق بیان کرد.

شرکت های مختلفی هستند که استعلام برند را برای شما انجام می دهند و طبیعتا هر یک از آن ها متناسب با کیفیت کاری که انجام می شود و یک سری موارد دیگر برای خود مبلغی را مشخص می کنند، اگر چه این کار اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید از ان غافل شوید، اما توجه کنید که بعضی از شرکت های مبلغ های غیر منصفانه ای را از شما دریافت نکنند.

خوب احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چطور می توانیم یک شرکت معتبر را برای استعلام برند انتخاب کنیم که هم از کیفیت کار آن مطمئن باشیم و هم بدانیم که هزینه غیر منصفانه ای را پرداخت نمی کنیم؟ در ادامه یک موسسه تخصصی و با تجربه را به شما معرفی می کنیم.

ثبتینو موسسه ای است که سال ها در زمینه انواع ثبت برند مانند ثبت برند پوشاک و استعلام برند فعالیت داشته است، همین فعالیت سبب شده که نه تنها از کارشناس های متخصصی بهره مند شده باشد، بلکه این کارشناس ها تجربه بالایی هم دارند و همین موضوع باعث می شود که از نتیجه نهایی کار خود راضی باشید.

برای اطمینان از منصفانه بودن هزینه استعلام برند در ثبتینو کافی ست کیفیت کار این موسسه را با موسسه های دیگر و هزینه هایی که دریافت می کنند مقایسه کنید، بعد از این مقایسه شما هم مثل ما مطمئن می شوید که ثبتینو هزینه معقولی را از شما دریافت می کند.

در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم که همین الآن برای داشتن یک برند با کارشناس های استعلام برند ثبتینو تماس بگیرید و استعلام برند تخصصی را داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز