خبرگزاری کار ایران

دیوار کوب چوبی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۰۵۹

دیوار کوب چوبی به عنوان یک متریال در صنعت ساختمان سازی برای پوشش دیوار و در مواردی سقف، مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد یک نمای شیک و نوین در ساختمان میتوان از این گونه محصولات استفاده کرد.

دیوار کوب چوبی به عنوان یک متریال در صنعت ساختمان سازی برای پوشش دیوار و در مواردی سقف ، مورد استفاده قرار می گیرد . برای ایجاد یک نمای شیک و نوین در ساختمان میتوان از این گونه محصولات استفاده کرد.

در گذشته استفاده از دیوارکوب ها بیشتر برای تزینن و جنبه نمایشی استفاده می شد اما امروزه استفاده از این گونه کارها تبدیل به یک امر عادی و به عنوان مواد اصلی در ساخت به کار گرفته می شود . امروزه در اکثر مراکز اداری، بیمارستان ها، سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز تجاری و اداری و…. می توان نمونه ای از این محصولات را مشاهده نمود. امکان استفاده از دیوار پوش ها در فضاهای مختلف ساختمان هست.

معمولا در ساخت این گونه دیوارپوش ها از چوب های مصنوعی استفاده میگردد که این کار طول عمر دیوارکوب چوبی را در برابر شرایط محیطی زیاد می کند.  و با توجه به حساسیت برخی از انواع چوب با موقع خرید دیوارپوش به جنس چوب آن دقت نمایید.

نقش دیوار کوب چوبی در دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم به دسته بندی نمادی هر بخش ساختمان بپردازیم میتوان دیوار کوب ها را از جمله مباحث دکوراسیون داخلی به حساب اورد. جلوه دهی به دکوراسیون داخلی ساختمان ها از طریق دیوار پوش ها  اهمیت زیادی برای طراح ساختمان دارد. بر اساس اصول درست دکوراسیون داخلی اگر بتوان یک دیوار پوش درست انتخاب کرد میتوان فضای ساختمان را از حالت بی روح اش به در آورد و به ان جان داد.

دکوراسیون داخلی فقط شامل دیوارها و پوشش دهی آن نمی شود و مجموعه ای از کارها در کنارهم چیدمان داخلی را تشکیل می دهند. هماهنگ سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنرمندانه در کنارهم میتواند جلوه ی خاصی به فضای داخلی ساختمان بدهد.  در فرایند ترکیب فضا و وسایل ساختمان باید در نظر داشته باشید که انتخاب درست رنگ های دیوارپوش با سایر وسیله های موجود در فضا نمایشی متفاوت و جذاب تر به شما خواهد داد. هرچه این هماهنگی بیشتر باشد زیبایی کار نیز بیشتر خواهد بود.

دیوار کوب چوبی چیست؟

اهمیت استفاده از دیوارکوب های چوبی

فروشگاه‌ها و سوپر مارکت ها: استفاده از دیوارپوش ها در اینگونه محیط منجر به جذب مشتری بیشتر و مورد توجه قرار گرفتن این مراکز نسبت به فروشگاه های رقیب می شود.

فضاهای اداری و تجاری: ایجاد فضایی امن برای کار کردن و احساس راحت بودن و جلب مشتری یکی از مزیت های است که دیوارکوب های چوبی برای این فضاها ایجاد می کند.

بیمارستان‌ها: یکی دیگر از فضاهای که دکوراسیون داخلی و دیوارپوش های آن میتواند مهم باشد محیط های درمانی است علت این اهمیت کاربری بودن محیط، ایجاد محیطی آرام برای بیماران و کادر درمانی است.

منازل و آپارتمان های مسکونی: فضا سازی و داشتن یک دکوراسیون هماهنگ در کنار دیوار پوش ها میتواند زیبایی خاصی را برای فضا به همراه بیاورد. علاوه بر زیبایی دیوارکوب ها میتوانند از انتقال سر و صدا نیز جلوگیری کنند. استفاده از دیوارپوش فقط برای اتاق نشمین نیست میتوان ان را برای دیگر اتاق ها نیز استفاده کرد.

ویژگی های دیوار کوب چوبی

 برای ساخت دیوار کوب های از مواد غیر قابل اشتعال استفاده می شود.

این نوع محصولات سبک و بادوام هستند که این امر در نصب راحت و فشار نیاوردن به دیوارهای ساختمان تاثیر گذر است.

دیوار پوش ها به راحتی نصب می شوند و برای انجام ان نیاز به داشتن تخصص خاصی نیست کافی است طبق دستور عمل جلو بروید.

از دیگر ویژگی های این محصولات عایق سرما و گرما و صدا بودن می باشد

دیوار پوششها با داشتن تنوع در رنگ و طرح برای هر سلیقه ای مناسب هستند و تمام سلایق را به راحتی تحت پوشش قرار می دهند.

قابل نصب روی تمام سطوح از دیگر ویژگی های مثبت دیوار پوش هاست.

دیوار کوب چوبی به راحتی در برابر اشعه خورشید مقاوم هستند.

به لحاظ سلامتی نیز این محصولات کاملا بهداشتی و ضد باکتری هستند

دیوار ها از جمله قسمت های از ساختمان هستند که معمولا دچار ضربه و اسیب می باشند دیاور پوش ها این ویژگی را دارند که به شدت در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند.

قابل شستشو بودن و ثبات رنگ از دیگر ویژگی دیوار پوش هاست.

غیر قابل نفوذ در برابر حشرات موذی

مقاومت بالا در برابر مکان های مرطوب

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز