خبرگزاری کار ایران

چه مودمی بخریم؟ راهنمای خرید مودم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۰۴۴

زندگی همه ما خواسته یا ناخواسته با اینترنت گره خورده است. خریدهای آنلاین، خدمات، رفت‌وآمد، آموزش، شبکه‌های اجتماعی و... تمام این اتفاقات و وابستگی‌ها بعد از ورود کرونا به زندگی‌مان بیشتر نیز شده است.

برای اتصال به دنیای اینترنت و استفاده از مزیت‌های این شبکه جهانی، راه‌های زیادی وجود دارد. عده‌ای ترجیح می‌دهند با اینترنت اپراتور خود به اینترنت متصل شوند و برخی دیگر انواع اینترنت ثابت را تریجح می‌دهند.

در ادامه به معرفی انواع مودم و بهترین مودم‌های بازار برای خرید خواهیم پرداخت.

شناخته شده‌ترین برندهای مودم در بازار مودم تی پی لینک و مودم دی لینک است که در ادامه به بررسی محبوب‌ترین مدل‌های آن خواهیم پرداخت.

چه مودمی بخریم؟ راهنمای خرید مودم

انواع مودم

نوع فناوری و کاربرد مودم است که در روش اتصال و زیرساختارهای آن تعیین کننده است. به همین خاطر خوب است که با انواع مودم آشنا شویم.

مودم کابلی یا مودم سیمی

مودم‌های با سیم، دارای یک پورت USB و یک پورت LAN هستند. با این حال، چنین امکانی نیز وجود دارد که برخی از مودم‌های با سیم، فاقد پورت USB باشند و بعضی دیگر پورت LAN نداشته باشند.

مودم‌هایی که با سیم یا تک پورت باشند، می‌توانند تنها به یک دستگاه وصل شوند. با وجود گسترش استفاده از اینترنت و دستگاه‌های هوشمندی نظیر تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و غیره، این نوع مودم با وجود محدودیتی که دارد، به هیچ‌وجه کارایی ندارد و توصیه نمی‌شود.

مودم بی سیم یا وایرلس

مودم وایرلس یا وای‌فای، نامی است که روی مودم بی‌سیم گذاشته شده است. نام WiFi توسط اتحادیه وای‌فای بر محصولاتی گذاشته شده است که در شبکه محلی بی‌سیم فعالیت می‌کنند و به وسیله آن‌ها ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی‌سیم برقرار می‌شود. این نوع مودم، بهترین نوع برای استفاده هم‌زمان چند کاربر و چند دستگاه است.

مودم سیم کارت خور

مودم سیم کارت خور یا مودم جیبی از طریق سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه قابل استفاده می‌باشد و می‌تواند در هر زمان و مکانی ارتباط با اینترنت را فراهم نماید. به عبارت دیگر تنها وسیله‌ی مورد نیاز، یک مودم جیبی و یک سیم کارت است.

مودم  LTE

مودم LTE برای دسترسی به اینترنت ثابت همانند ADSL است و آخرین نسل اینترنت پرسرعت ثابت محسوب می‌شود. منظور از ثابت؛ این است که نیازی به تلفن همراه یا سیم‌کارت نیست و به‌طور بی‌سیم می‌توان از اینترنت آن استفاده کرد. LTE سرعت دانلود بسیار زیادی دارد و مناسب برای کاربران سازمان‌ها می‌باشد. سرعت TD-LTE در جاهای مختلف متفاوت است و بر اساس منطقه پوشش‌دهی و شرایط دیگر می‌تواند از چند مگابیت تا چند ده مگابیت باشد.

نوع دیگری از دسته‌بندی نیز وجود دارد که مستقل از انواعی است که به آن اشاره کردیم و در واقع به نوع سرویس دریافتی اشاره دارد.

مودم ADSL

استفاده از مودم  ADSL، یکی از رایج‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت است. ارتباط مودم با سرویس دهنده اینترنت با استفاده از یک پورت متصل به شبکه تلفن انجام می‌گیرد و هنگامی که سرویس دهنده اطلاعات پیکر بندی را تایید کرد، امکان اتصال به اینترنت فراهم می‌شود.

پرفروش‌ترین مودم‌های ADSL، بازار ایران هم برندهای D-Link و TP-Link هستند.

مودم  VDSL

در مودم  VDSL سرعت ارتباط و پهنای شبکه بسیار بالا است، در این فناوری انتقال داده‌ها با استفاده از فیبر نوری از ISP به محل کار و یا خانه شما انجام می‌شود. این مدل با توجه به اینکه فیبر نوری در همه جای کشور پوشش دهی و پشتیبانی نمی‌شود، بستگی به محل سکونت شما خواهد داشت.

مودم وایمکس

اولین بستر ارائه اینترنت، بدون نیاز به خط تلفن در کشور، استفاده از فناوری وایمکس بود. این فناوری پهنای باند ۳۰ الی ۴۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کرد. وایمکس در سال ۲۰۰۱ ارائه و ۱۰ سال بعد آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۱ با نام WiMAX2+ معرفی شد.

اولین شرکتی که این فناوری را در ایران ارائه کرد، شرکت مبین نت بود و پس از آن ایرانسل نیز روی کار آمد. اما به علت قیمت بالای این تکنولوژی استقبال کمی که از آن توسط کاربران شد.

محبوب‌ترین مودم‌های بازار

در ادامه محبوب‌ترین مودم‌های بازار را بررسی خواهیم کرد.

مودم تی پی لینک مدل ۸۹۶۱

چه مودمی بخریم؟ راهنمای خرید مودم

این مودم که مصحول شرکت تی پی لینک است یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های حال حاضر بازار است و قیمت تقریبی آن حدود 600 هزار تومان است.

ویژگی‌های اصلی مودم تی پی لینک مدل ۸۹۶۱

  • وایرلس N تا سرعت بالای 300 مگابیت برثانیه آن را برای مصرف پهنای باند سنگین یا برنامه‌های حساس مانند بازی آنلاین، تماس‌های اینترنتی و حتی پخش فیلم‌های HD ایده آل می‌کند.
  • دستیار راه اندازی آسان با پشتیبانی چند زبانه نصب سریع و بدون دردسر را فراهم می کند
  • رمزگذاری امنیت بی سیم با یک لمس آسان دکمه “WPS” و دکمه روشن / خاموش آسان

 

مودم دی لینک ۲۷۵۰ سری ADSL2 Plus

یکی دیگر از مودم‌های محبوب و پرفروش بازار مودم دی لینک 2750 است. این مودم نیز در محدوده قیمتی 800 هزار تومان قابل خرید است.

چه مودمی بخریم؟ راهنمای خرید مودم

مشخصات فنی مودم دی لینک 2750U

  • دارای 2 آنتن با قابلیت استفاده در پهنای باند 2.4
  • 4 عدد پورت LAN سریع (1 WAN قابل تعویض)
  • 1 عدد از نوع پورت  USB 2.0
  • تکنولوژی اینترنت قابل استفاده از نوع ADSL 2
  • دارای پورت RJ11 و RJ45

مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8245H

اگر امکان استفاده از اینترنت فیبرنوری در شهر و محل سکونت شما وجود دارد یکی از بهترین گزینه‌های خرید مودم، مودم فیبر نوری هوآوی 8245 است. این مودم در محدوده قیمتی 1 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد.

چه مودمی بخریم؟ راهنمای خرید مودم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز