خبرگزاری کار ایران

جم چیست و در چه بازی­‌هایی کاربرد دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۵۶

اگر از جمله افرادی هستید که بازی با موبایل برایتان لذت­بخش و هیجان­ انگیز است، حتما تجربه کرده­ اید که برای فعال کردن بعضی قسمت­‌های بازی­تان، نیاز به هزینه کردن دارید؛ البته خیلی چیزها در دنیای بازی با دنیای واقعی متفاوت است، مثل: نوع پول و خرج کردن آن!!!

حالا که بحث به اینجا رسید، حتما اسم جم به گوشتان خورده ­است! اما آیا همانطور که اسمش را شنیده­اید، می ­دانید جم چیست؟ یا می ­دانید در کدام بازی­ها از جم استفاده می­ کنند؟ اصلا نگران نباشید اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید با جم و کاربرد آن کاملا آشنا می­شوید.

جم بازی چیست؟

جم بازی یک واحد پولی به حساب می ­آید؛ مثل تومان یا دلار یا هر واحد پولی دیگر با این تفاوت که جم بازی یک واحد پولی در دنیای بازی است و فقط آنجا قابل استفاده می ­باشد. بعضی از بازی­­ ها، در طول بازی و بعد از انجام شدن یک سری مراحل به شما جم می­دهند ولی تعداد آن محدود و کم است.

گاهی اوقات برای انجام بعضی آپدیت­ های بازی یا خرید یک سری وسایل مورد نیاز در طول بازی باید تعداد زیادی جم هزینه کنید. این­جاست که مشکل بوجود می­ آید؛ یعنی مثلا برای یک آپدیت شما به 100 تا جم نیاز دارید ولی فقط 30 تا جم دارید؛ حالا باید چه کار کنید!؟

باز هم جای نگرانی نیست؛ شرکت­ های سازنده بازی، برای حل این مشکل، جم­ های بازی را به صورت پکیج­ های عددی برای فروش گذاشته­ اند. البته برای ما که تحت تحریم هستیم خرید این جم­ها به صورت مستقیم و از سایت خود بازی امکان پذیر نیست و باید به صورت غیر مستقیم این کار را انجام دهیم.

خرید غیر مستقیم جم بازی، به این صورت است: سایت­هایی در کشور ما وجود دارند که جم­ های بازی را به روش­ های قانونی از سایت بازی­ ها می ­خرند و به صورت آنلاین به کاربران می ­فروشند.

جم در چه بازی­ هایی کاربرد دارد؟

بازی ­های زیادی هستند که پرداخت درون برنامه ­ای دارند و برای انجام بعضی کارها باید این پرداخت درون برنامه­ ای را انجام دهید. اگر بازی داخلی باشد که شما به راحتی هر میزان که بخواهید حساب بازی­تان را شارژ می­ کنید؛ مبلغی که شارژ کرده ­اید را تبدیل به پول داخل بازی می­ کنید و پرداخت­ های داخل بازی را انجام می­ دهید.

اما بعضی بازی­ها هستند که کشورهای خارجی سازنده آنها هستند و این امکان برای ما وجود ندارد. از بازی­ هایی که باید برای­شان جم تهیه کنید می­ توان به کلش آف کلنز، کلش رویال، فری فایر، براول استارز، هی دی و ... اشاره کرد.

کاربرد جم در بازی فری فایر:

بازی فری فایر یک بازی اکشن و سوم شخص بسیار پر طرفدار است. در این بازی شما و 49 بازیکن دیگر در زمین بازی هستید و هرکس باید تلاش کند تا زنده بماند. برای اینکه بتوانید زنده بمانید به سلاح­های مختلف نیاز دارید و با مهارت­های خودتان را ارتقا دهید. خرید سلاح­های مختلف و ارتقاء مهارت در این بازی نیازمند هزینه کردن جم است.

جم در این بازی یا به صورت رایگان و توسط خود بازی به بازیکن داده می­شود که تعدادش بسیار محدود و کم است و یا اینکه باید آن را از سایت خود بازی خریداری کنید؛ اما چون ما امکان خرید مستقیم نداریم، باید از سایت­های فروش جم بازی استفاده کنیم.

برای خرید جم فری فایر نیز مانند سایر بازی­های خارجی شما باید از طریق سایت­های فروشگاهی داخلی و به تومان خرید خودتان را انجام دهید.

البته قیمت­ها متفاوت است و به نسبت تعداد جم در هر پکیج تغییر می­کند. هر چه تعداد جم­های پکیج انتخابی شما بیشتر شود، مبلغ بیشتری نیز باید هزینه کنید.

با استفاده از جم فری فایر می­توانید پروفایل کارکتر خودتان را ارتقاء دهید، سلاح­های جدید بخرید، لباس­های متنوع خریداری کنید و به این ترتیب شانس پیروزی خودتان در نبرد سختی که با دیگر بازیکنان دارید را افزایش دهید.

جم چیست و در چه بازی­‌هایی کاربرد دارد؟

کاربرد جم در بازی کلش آف کلنز و کلش رویال:

بازی کلش آف کلنز و کلش رویال هر دو در دسته بازی­های استراتژی و اکشن قرار دارند. این دو بازی را کمتر کسی هست که نشناسد حتی اگر تا به حال بازی هم نکرده باشید، ولی آشنایی دارید.

در این بازی­ها، جم به صورت رایگان و بعد از اتمام بعضی کارها و ماموریت ­ها به بازیکن داده می­شود. از جم در بازی­های کلش، برای کارهای زیادی استفاده می ­شود؛ مثلا برای ارتقاء توانایی سربازان، باز کردن قفل سربازان جدید، ساخت ساختمان­های مختلف، آپدیت ساختمان­ها، خرید طلا، اکسیر و دارک اکسیر، سرعت بخشیدن به استخراج معادن، ساختمان سازی­ها، آپدیت­ها و ساخت سربازان می­توان از جم­ها استفاده کرد.

اگر نخواهید هزینه کنید، می­توانید با از بین بردن موانع مختلف مثل درختان، کنده درختان و سایر موانع جم بدست بیاورید. حتی در زمین بازی گاهی باکس­هایی ظاهر می­شوند که به جم باکس معروفند و با باز کردن آنها 25 تا جم دریافت می­کنید. ابن راه­ها زمان­بر هستند و تعداد جمی که به شما می­دهند برای خرید­ها و کارهای مختلفی که در بازی باید انجام دهید، کفایت نمی­کند.

جم چیست و در چه بازی­‌هایی کاربرد دارد؟

کاربرد جم در بازی هی دی:

بازی هی دی یکی از جذاب­ترین بازی­های مزرعه داری می­باشد. شما در نقش صاحب مزرعه هستید و در ابتدای بازی تعداد کمی مرغ و گاو دارید. با پیشرفت بازی هم می­توانید زمین بازی­تان را گسترش دهید و هم می­توانید حیوانات جدید خریداری کنید. به جز حیوانات، گیاهان کشتی، درخت­ها، درخت­چه­ها و بوته­های میوه نیز به مزرعه شما اضافه می­شود. هر مرحله دستگاه جدیدی برای تولید مواد مختلف خوراکی و غیر خوراکی برای شما باز می­شود که با پرداخت سکه­های بازی می­توانید آنها را بسازید.

جم در بازی هی دی برای مواقعی که می­‌خواهید چیزی خریداری کنید و سکه کمی دارید، برای گسترش زمین اگر تجهیزات کم داشته باشید، اضافه کردن بلوکه به کارخانه ­های تولیدی برای افزیش تولید، اضافه کردن جا برای فروش موادی که اضافه دارید و قصد دارید به دیگر مزرعه­ ها بفروشید و به طور کلی هرجایی که کم و کسری باشد به کارتان می­آید.

جم در این بازی نیز به صورت رایگان در طول بازی به بازیکن داده می­شود ولی انقدر تعداد آن کم است که خیلی دردی از شما دوا نمی ­کند.

سخن آخر:

بازی­‌هایی که مانند بازی­‌های بالا نیاز به خرید جم دارند را اگر به صورت حرفه­‌ای بازی می­ کنید حتما اقدام به خرید جم کنید تا راحت­ تر بازی کنید و بهترین نتایج را از بازی­تان بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز