خبرگزاری کار ایران

بتن اکسپوز؛ متریالی مدرن برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۱۷

بتن اکسپوز و تایل بتنی پیش ساخته داخلی و کف از جمله جدیدترین محصولات صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی محسوب می‌گردند. بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز پیش ساخته قابلیت اجرا به عنوان نمای ساختمان، دیوارپوش، کف پوش داخلی، محوطه و ... را دارا است. نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما می‌تواند زینت بخش فضای مدرن شما در کمترین زمان باشد؛ چرا که اجرا و استفاده از انواع تایل بتن اکسپوز پیش ساخته و تایل بتنی به دلیل ظاهر سرد و خنثی، در سبک‌های مدرن و اکسپوز بسیار پرطرفدار هستند.

پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب را بخوانید؛ در ادامه درباره انواع بتن اکسپوز و تایل بتنی، کاربردهای تایل بتن اکسپوز، محل اجرا و نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما، قیمت بتن اکسپوز اطلاعاتی مطرح می شود تا شما انتخاب بهتری برای خرید بتن اکسپوز متناسب با شرایط خود داشته باشید.

تایل بتنی و پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز

بتن اکسپوز یا تایل بتنی به پنل‌های پیش ساخته بتنی اطلاق می‌گردد. نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما به صورت نصب روی سطح نهایی کار در نمای خارجی، داخلی و یا کف خواهد بود. به این معنا که پس از نصب پنل، از پوشش یا مصالح دیگری استفاده نخواهد شد. در نتیجه کیفیت و سطح ظاهری آن مهم می باشد. در دنیای معماری مدرن امروز، بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز به عنوان یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی، شناخته می شوند. سهولت در تولید بتن اکسپوز، عمر بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی، سهولت نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما و ... این محصول را به عنوان بخش جدایی ناپذیر در صنعت ساختمان تبدیل نموده است.

 

بتن اکسپوز؛ متریالی مدرن برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

 

در واقع تایل‌های بتن اکسپوز به تایل بتنی گفته می‌شود که سطح نمایان نهایی کار با استفاده از بتنی صاف و صیقلی اجرا شود و بر روی آن پوشش بتنی متریال دیگری اجرا نشود. بنابراین در این نوع بتن، کیفیت ظاهری و سطحی بتن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در طول سالیان اخیر و با توجه به رشد طراحی مدرن، بتن اکسپوز صنعتی استفاده از این متریال در سازه‌های عمومی و سازه‌های معماری پررنگ شده است.

 

کاربرد های بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به علت دارا بودن تنوع در شکل ظاهری و قابلیت ساخت و تولید ابعاد مختلف آن، به طراحان و کارفرمایان این امکان را می‌دهد که انتخاب گسترده‌ای از انواع بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز در مورد پروژه خود داشته باشند. تنوع در ابعاد و بافت، سطح نهایی زیبا و ساده ‌ای را برای علاقمندان به معماری مدرن فراهم می کند. بتن اکسپوز به دلیل دارا بودن سیمان که خاصیت چسبندگی بسیار قوی دارد می‌تواند برای نمای ساختمان که در معرض تغییرات جوی و محیطی است، گزینه ای مناسب باشد.

 

بتن اکسپوز؛ متریالی مدرن برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

 

پنل‌های بتن اکسپوز در نمای داخلی و هم در نمای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پنل‌ها را می توان هم در ابعاد استاندارد و هم در ابعاد سفارشی تهیه و تولید نمود. پنل‌هایی که در نمای خارجی استفاده می شوند، به دلیل قرارگیری در شرایط متغیر جوی باید دارای مقاومت بالا باشند. همچنین در نماهای داخلی، زیبایی و کیفیت سطح کار دارای اهمیت ویژه است.

قیمت بتن اکسپوز و خرید بتن اکسپوز

با توجه به این که پنل های بتن اکسپوز و تایل بتنی و برای خرید بتن اکسپوز اغلب باید به صورت سفارشی و متناسب با سازه تولید شوند، به صورت دقیق قیمت بتن اکسپوز آن قبل از سفارش مشخص نیست. به همین دلیل در مجموعه‌های معتبر همانند گروه بینا ابتدا سفارش مشتریان که برای خرید بتن اکسپوز مراجعه می کنند توسط کارشناسان فنی و مجرب مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس قیمت بتن اکسپوز به مشتریان اعلام می شود. برخی مدل‌های پنل ها نیز به صورت آماده در دسترس بوده که قیمت بتن اکسپوز در این مدل‌ها مشخص می باشد. قیمت بتن اکسپوز با توجه به طرح ، ابعاد و روش نصب متفاوت می باشد.

برای اجرای نمای بتن اکسپوز به سه آیتم اصلی پنل بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز، مصالح زیرسازی و اجرت نصب نیاز است. قیمت بتن اکسپوز برای پنل دیوار پوش با بتن اکسپوز نما با توجه به کیفیت، طرح، ابعاد، مسطح و غیر مسلح بودن آن بستگی دارد. همین طور بر اساس نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما اگر مصالح زیرسازی بتن اکسپوز به صورت خشک نصب گردند قیمت بتن اکسپوز بالاتر بوده، همچنین در اجرای با ملات دیگر نیازی به اجرای شاسی کشی فلزی نیست. قیمت بتن اکسپوز و اجرت نصب بتن اکسپوز در دیوار پوش بتن اکسپوز به عوامل متعددی بستگی دارد.

کلام آخر

همان‌طور که ذکر شد بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز پیش ساخته، به صورتی که از نام آن مشخص است محصولی آماده اجرا از جنس بتن بوده که کاربری‌های بسیار متنوع و زیاد دارد. با این که این بتن اکسپوز و تایل بتنی دکوراتیو از جنس بتن هستند، اما وزن تایل های بتن اکسپوز به طرح اختلاط بتن در زمان تولید تایل بتن اکسپوز بستگی دارد. وزن پایین متریال های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی جهت پوشش دیوار، کف و نما با استفاده از بتن اکسپوز، تایل بتنی و تایل بتن اکسپوز جزو مهم ترین فاکتورهای ایمنی محسوب می‌شود.

خرید بتن اکسپوز و قیمت بتن اکسپوز به نحوه اجرای بتن اکسپوز در نما، بستگی دارد و بهتر از از مجموعه معتبر و مجرب تهیه گردد. گروه بینا (https://binnagroup.ir) هسته اصلی فعالیت‌های خود را به تامین نیازهای مشتریان اختصاص داده است. گروه بینا با صبر و شکیبایی تلاش می‌کند و از تخصص‌ تیم خود در جهت برآورده ساختن خواسته‌های مشتریان استفاده می‌نماید. از مرحله طراحی اولیه تا زمان تحویل یک پروژه یک تیم با تجربه و فعال هستند. کیفیت در خدمات، محصولات و پاسخگویی اولویت اصلی گروه بینا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز