خبرگزاری کار ایران

تست کرونا در منزل کرج

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۵۹

بر اساس گفته های مسئولین و کارشناسان بیش از یک سال است که از حضور ویروس کرونا در بین انسان ها می گذرد. ویروس خطرناکی که سبب بروز بیماری کرونا می شود و دائما در حال تغییر ماهیت خود است.

مطمئنا همه ما بارها نام ویروس جدید کرونا را شنیده ایم. این نام به دلیل تغییر در ماهیت و ساختار این ویروس بر روی آن گذاشته می شود.

تاکنون چندین بار شاهد جهش ژنتیکی ویروس کرونا بوده ایم و به همین سبب تا کنون درمان مشخص و ثابتی نداشته است.

در آغاز گسترش و همه گیری این ویروس، سازمان جهانی بهداشت که متولی امور مربوط به بیماری های همه گیر در دنیا می باشد، پس از شروع تحقیقات در خصوص راه های درمان و پروژه های مختلف برای کشف واکسن این ویروس، اعلام کرد که در حال حاضر تنها راه مقابله با شیوع بیشتر این ویروس در تمام دنیا، حفظ فاصله افراد از یکدیگر می باشد. در ادامه، پروتکل های بهداشتی توسط این سازمان تعبیه شد و در اختیار تمام دولت ها و سران کشورهای مختلف قرار گرفت. در حال حاضر حداقل فاصله گذاری برای ممانعت از انتقال این ویروس، 2 متر در نظر گرفته شده است. در ادامه با این نوشته از هوم کا همراه باشید تا درباره خدمت تست کرونا در منزل کرج بیشتر بدانید.

همان گونه که می دانیم، تا به امروز افراد زیادی در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و به دلایل وجود افراد بسیاری در بین مبتلایان که به هر دلیلی مانند نقص یا ضعف در سیستم ایمنی و یا وجود بیماری های زمینه ای، جان خود را از دست داده اند.

اگر به دنبال اطلاع از علائم اصلی این بیماری در بدن هستید، سر درد، تب بالای 38 درجه و سرفه های خشک را می توان از مهمترین علائم شایع این ویروس دانست. افراد بسیاری نیز بوده اند که با ابتلا به ویروس کرونا علائم خفیف یا شدیدی به جز علائم مذکور داشته اند. از جمله این علائم می توان به مشکلات گوارشی، ضعف عضلانی و سایر علائمی که در افراد متفاوت است، اشاره نمود.  البته بر اساس تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که داشتن علائم بالینی نمی تواند ثابت کننده ابتلا به این ویروس باشد. همان گونه که افراد مبتلا به ویروس کرونا، ممکن است هیچ گونه علائمی را تجربه نکنند. تنها راهی که به صورت قاطع ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس را مشخص می کند، انجام آزمایش می باشد. تست کرونا علاوه بر انجام شدن در آزمایشگاه ها، می تواند از طریق خدمات تست کرونا در منزل کرج نیز صورت گیرد.

یکی از مجموعه هایی که در حاضر ارائه کننده خدمات تست کرونا بیمه تامین اجتماعی در کرج می باشد، مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا است. این مجموعه که جزو اولین مجموعه های ارائه کننده تست کرونا در سطح استان های تهران و البرز به حساب می آید، با توجه به هشدارهای سازمان های جهانی مبنی بر عدم خروج از منزل برای انجام کارها، سعی دارد تا خدمات خود را به صورت همه گیر در اختیار افراد نیازمند تست کرونا در منزل کرج قرار دهد.

تست کرونا در منزل کرج

استفاده از تست کرونا در منزل کرج

بدون تردید همه ما در جریان اخبار کرونا قرار گرفته ایم و می دانیم که تمام سازمان های قانون گذار و متولی در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، عدم حضور در مراکز و اماکن پر تجمع و دارای تراکم جمعیتی بالا را مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس دانسته اند. لذا تمام افراد و شهروندان، می بایست دستوراتی که از سوی این سازمان ها ابلاغ می شوند را رعایت کنند.

در شرایط کنونی بسیاری از افرادی که به هر دلیلی علائمی حتی کوچک از بیماری کرونا را داشته باشند، برای اطمینان از سلامتی خود ترجیح می دهند انجام تست کرونا را در اولویت کارهای خود قرار دهند. همان گونه که در جریان هستید، خروج از منزل با هدف انجام کارهای غیر ضروری، به شدت از سوی سازمان های مذکور، مورد نکوهش قرار گرفته است. شاید در نگاه اول با خود فکر کنید آیا انجام تست کرونا کار غیر ضروری ای می باشد؟ در پاسخ باید گفت که در حال حاضر و با وجود خدمات تست کرونا در منزل کرج، حضور در آزمایشگاه برای انجام تست کرونا، کاری غیر ضروری و نیز پر خطر است. تست کرونا در منزل کرج، می تواند جایگزین مناسبی برای آزمایشگاه باشد و در عین حال بسیار راحت تر است و با آرامش بسیار بیشتری نیز همراه خواهد بود.

از آن جایی که آزمایشگاه های تشخیصی برای انجام طیف وسیعی از آزمایشات مورد استفاده قرار می گیرند، افراد زیادی به این مراکز مراجعه می کنند و این موضوع سبب نا امن شدن این مراکز خواهد شد.

لزوم انجام تست کرونا در منزل کرج

لزوم انجام تست کرونا در منزل کرج می تواند از جهات مختلف حائز اهمیت باشد. در درجه اول باید این موضوع را عنوان کرد که انتقال ویروس کرونا از  فرد به فردی دیگر بسیار ساده است و این موضوع را همه ما می دانیم. در صورتی که فردی مبتلا به این ویروس شده باشد و علائم خاصی را نیز نداشته باشد، به راحتی می تواند انتقال دهنده ویروس باشد. لذا با وجود علائم مختصر و در صورت وجود سابقه حضور در مراکز یا اماکن با تجمع بالا، پیشنهاد می شود که افراد از خدمات تست کرونا در منزل کرج استفاده نمایند تا در صورت ابتلا، وارد قرنطینه شده و از گسترش ویروس جلوگیری به عمل آید.

مورد دیگری که بر اهمیت و لزوم تست کرونا در منزل کرج می افزاید، اهمیت بالای زمان در شروع درمان است. اصطلاحی به عنوان زمان طلایی آغاز درمان وجود دارد که مفهموم آن به این شرح است که اگر درمان به موقع شروع شود، می تواند از وخیم شدن حال عمومی بیمار جلوگیری به عمل آورد. بدین مفهوم که فرد مبتلا به ویروس کرونا هر چه سریعتر به سمت بهبودی حرکت خواهد کرد.  

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا با درک مناسب از این موضوع و اهمیت تست کرونا در منزل کرج، اقدام به ارائه این خدمت مهم برای تمام افردا نیازمند نموده است تا به نوبه خود گامی موثر برای جلوگیری از خروج افراد از منزل و در نتیجه آن قطع بخشی از چرخه انتقال ویروس کرونا شود. مجموعه هوم کا با هدف تشخیص و درمان سریع بیماران خدمات تست کرونا در منزل کرج را ارئه می دهد.

تست کرونا در منزل کرج

انواع تست کرونا در منزل

این موضوع که تست کرونا در منزل کرج انواع مختلفی دارد، نباید چندان تعجب بر انگیز باشد. با پیشرفت علوم پزشکی و فناوری ها و تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی، شاهد پیشرفت روز به روز عملیات آزمایشگاهی هستیم. انواع تست کرونا در منزل کرج در ادامه شرح داده شده اند:

تست کرونا در منزل به روش PCR

روش PCR که از آن به عنوان روش مولکولی نیز یاد می شود، یکی از روش هایی است که برای انجام تست کرونا در منزل و پس از انتفال نمونه گرفته شده از فرد متقاضی به آزمایشگاه انجام می شود. نمونه مناسب در روش PCR مایعات ته حلق یا مخاط انتهای بینی می باشد. در این روش متخصصان آزمایشگاه، قطعات و ژنوم ویروس کرونا را در در نمونه گرفته شده از فرد متقاضی جست و جو می کنند و در صورت یافت شدن آن، پاسخ آزمایش مثبت خواهد بود. متخصصان آزمایشگاه در روش PCR به دنبال دو نوع مختلف از ژنوم ویروس خواهند بود و تنها در صورت شناسایی هر دو نمونه از ژنوم ها فرد را به طور قطع مثبت اعلام می نمایند. در صورت شناسایی یکی از این دو نوع ژنوم، آزمایش می بایست مجددا تکرار شود.

تست کرونا در منزل به روش آنتی بادی

بر خلاف روش PCR، در این روش به شناسایی ژنوم ویروس پرداخته نمی شود. کارشناسان و متخصصان آزمایشگاه در این روش برای یافتن آنتی بادی هایی تلاش می کنند که بدن به واسطه حضور گلبول های سفید موجود در خون و در صورت ورود ویروس خواهد ساخت. همان گونه که می دانیم، آنتی بادی ماده ای است که گلبول های سفید خون بر علیه ویروس یا به عبارت دیگر عامل بیماری زایی که وارد بدن شده اند، می سازند.

دقت تست کرونا در منزل

بدون شک یکی از مهمترین معیارهای انتخاب هر خدمت آزمایشگاهی ای، دقت آن است. عواملی که بر دقت یک آزمایش تاثیر گذارند، از ابتدای انجام آزمایش یعنی نمونه گیری در منزل تا انجام عملیات تخصصی آزمایشگاهی در آزمایشگاه، وجود دارند. اگر بخواهیم به صورت موردی نمونه گیری در آزمایشگاه و نمونه گیری در منزل را با یکدیگر مقایسه کنیم، نمونه گیری در منزل به دلیل وجود شرایط پایا در منزل نسبت به آزمایشگاه شلوغ و پر هیاهو، از دقت بالاتری برخوردار است. پرستار نمونه گیر مجموعه هوم کا با نکات و دستورالعمل های انجام دقیق نمونه گیری آشنایی کامل دارند. اگر از خدمات تست کرونا در منزل مجموعه هوم کا استفاده کنید، نمونه گرفته شده به آزمایشگاه های معتبر ویروس شناسی در سطح استان تهران و البرز ارجاع داده می شود. به همین سبب، این مرحله از آزمایش نیز در سطح بالایی از کیفیت و دقت انجام می شود.

مجموعه هوم کا حساسی بالایی در دقت و کیفیت خدمات دارد و به همین سبب، اقدام به قرارداد با آزمایشگاه های تخصصی ویروس شناسی نموده است.

هزینه تست کرونا در منزل

به جز دقت، هزینه تست کرونا در منزل کرج نیز یکی دیگر از فاکتورهایی می باشد که برای افراد در انتخاب خدمت، بسیار تاثیرگذار است. عوامل زیادی می تواند بر هزینه تست کرونا در منزل کرج تاثیرگذار باشند که مهمترین آن ها نوع تست و تجهیزات و مواد مورد استفاده در انجام تست هستند.

مجموعه هوم کا با توجه به هدف غایی خود که امکان بهره مندی افراد متوسط جامعه از خدمات گوناگون درمان در منزل به خصوص تست کرونا در منزل کرج در شرایط کنونی شیوع بیماری می باشد، کلیه خدمات خود را بر اساس قیمت های اعلام شده از متولیان امر تعیین نموده اند تا افراد در شرایط مالی متوسط نیز توانایی استفاده از این خدمات را داشته باشند.

مراحل بهره گیری از خدمات تست کرونا در منزل کرج

برای مشخص شدن هرچه بیشتر و بهتر فرآیند تست کرونا در منزل کرج، پروتکل ارائه این خدمات از سوی مجموعه هوم کا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. پس از ثبت درخواست خدمات که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود، پرستار نمونه گیر برای دریافت نمونه از فرد درخواست دهنده، به محل حضور او مراجعه می نماید. پس از انجام عمل نمونه گیری که بر اساس نوع آزمایش انجام می شود، نمونه به آزمایشگاه برده می شود. در ادامه و پس از انجام عملیات مربوط به شناسایی ویروس، پاسخ تست در اختیار فرد آزمایش دهنده قرار خواهد گرفت.

تست کرونا در منزل کرج

 

تست کرونا در منزل کرج با مجموعه هوم کا

خدمات تست کرونا شهر قدس و کرج در منزل مجموعه هوم کا از دقت بالایی برخوردار بوده و ایمنی بسیار بالاتری نسبت به حضور در آزمایشگاه های پر خطر دارد. برای استفاده از تست کرونا در منزل با مجموعه هوم کا می توانید با شماره تلفن 91025595-021 تماس بگیرید. با این کار، کارشناسان مجموعه با شما صحبت خواهند کرد و مشاوره رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد. این مشاوره در راستای ارائه خدمات راحت و مطمئن انجام می گیرد.

روش بعدی که با استفاده از آن می توان درخواست خدمات تست کرونا در منزل کرج را ثبت کرد، ورود به سایت www.homeca.ir می باشد. پس از ورود و تکمیل برخی از اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را ثبت می کنید و کارشناسان مجموعه هوم کا برای انجام هماهنگی های نهایی با شما تماس خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز