خبرگزاری کار ایران

چگونه با معاملات زنده به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۳۸

چگونه با معاملات زنده به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شویم؟

آموزش معامله گری زنده این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است و شمار زیادی از فعالان بازار می‌خواهند با فراگرفتن آموزش‌هایی پیشرفته و اصولی مدیریت ریسک و سرمایه را بیاموزند تا بتوانند بهترین خروجی از اقدامات اقتصادی خودشان داشته باشند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و مشتاق دانستن اطلاعات بیشتری درزمینهٔ آموزش معامله گری زنده هستید، حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و خواندن هیچ‌یک از قسمت‌های این مطلب را از دست ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درزمینهٔ آموزش معامله گری زنده باید دو سؤال مهم را پاسخ دهیم. نخست اینکه معامله گری چیست و دیگری اینکه چگونه می‌توانیم با معاملات زنده به یک معامله گر حرفه‌ای تبدیل شویم. پس با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را برایتان تشریح کنیم.

معامله گری چیست؟

برای آنکه بدانیم معامله گری چیست ابتدا باید بدانیم که معامله گر کیست و برای دانستن پاسخ این سؤال هم باید به این چند مهم پاسخ‌های روشنی بدهیم که؛

  • تحلیل گر کیست و تحلیل گری چیست؟
  • سیستم معاملاتی چیست؟
  • مدیریت ریسک و سرمایه چیست؟
  • روانشناسی معامله گری چگونه است؟

فرق تحلیل گر و معامله گر چیست؟

برای آن‌که درباره آموزش معامله گری زنده راه را هموار کنیم در قالب مثالی ساده، تفاوت یک تحلیل گر و یک معامله گر را ذکر می‌کنیم.

شخصی را تصور کنید که 50 معامله پشت سر هم با سود 100 درصدی انجام داده و در معامله 51 با ضرر 100 درصدی همراه بوده است. این فرد قطعاً تحلیل گری حرفه‌ای و کم‌نظیر است چراکه از 51 معامله توانسته 50 مورد پیش‌بینی درست داشته باشد؛ اما همین فرد درعین‌حال یک معامله گر مبتدی است. چراکه اولاً فقط در یک معامله کاملاً ورشکسته شده و اینکه در معاملات خودش ریسک زیادی به سرمایه تحمیل داشته است.

حال که با یک مثال ساده تفاوت بزرگ بین معامله گر و تحلیل گر مشخص شد در تکمیل سؤال مهم «معامله گر کیست؟» باید این را بگوییم که معامله گر کسی است که افزون بر تحلیل گری فوق‌العاده، در دو مورد زیر هم کاملاً تسلط دارد:

  1. مدیریت ریسک و سرمایه
  2. روانشناسی معامله گری کاملاً قوی

ویژگی‌های مهم یک معامله گر

نکته مهم دیگری که در مورد آموزش معامله گری زنده باید ذکر شود مربوط می‌شود به ویژگی‌های یک معامله گر.

یک معامله گر افزون برای اینکه باید در تحلیل گری توانایی بالایی داشته باشد، باید به لحاظ ویژگی‌ها و خصلت‌های شخصیتی هم فردی متعادل باشد. به این معنا که معامله گر حرفه‌ای باید حد میانه بین ریسک‌پذیری و ریسک گریزی و حد وسط بین ترس و بی‌باکی را دارا باشد. ویژگی‌های شخصیتی معامله گر حرفه‌ای همچون انسانی کامل است که ترس و طمع و شجاعت و پذیرش را به‌خوبی می‌شناسد و حدی متعادل میان آن‌ها را اجرا می‌کند.

معامله گر حرفه‌ای شدن از مسیری پله به پله و قدم‌به‌قدم می‌گذرد و درنهایت به بالاترین مرحله از حرفه‌ای شدن می‌رسد. نخستین گام قرار گرفتن روی پله تحلیل گری است.

چگونه با معاملات زنده به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

اما تحلیل گری صرفاً به حضور در یک دوره خلاصه نمی‌شود، آموزش تحلیل گری تنها می‌تواند تحلیلی درست از روند بازار به شما بدهد اما اینکه در این بازار باید چگونه رفتار کرد و چه زمانی وارد شد و چه زمانی معامله کرد موضوع دیگری است و اینجاست که اهمیت آموزش معامله گری زنده مشخص می‌شود تا فرد بتواند سیستم معاملاتی درستی را تعریف کند و این‌گونه فعالیت داشته باشد.

روش معاملاتی معامله گران حرفه‌ای چگونه است؟

اینکه تعریف دقیق سیستم معاملاتی چیست موضوعی مفصل است که باید آن را در دوره‌های آموزش معامله گری زنده فرابگیرید اما ذکر یک نکته مهم درباره معامله گران حرفه‌ای جهان لازم است. معامله گران حرفه‌ای در تمام جهان با سیستم‌های معاملاتی مختلف و متفاوتی کار می‌کنند؛ اما همه این افراد در یک نقطه مشترک هستند و آن‌هم این است که حرفه‌ای‌ها از سیستم‌های پیچیده دوری می‌کنند و در مقابل سیستم شخصی خودشان را ایجاد کرده و مطابق با آن پیش می‌روند.

حرفه‌ای‌های معامله گری در طی زمان با انجام معاملات گوناگون سیستم خودشان را شناخته‌اند و البته آن را مورد آزمون‌وخطا قرار داده‌اند و حالا باایمان کامل به آن پایبند هستند. این دسته از افراد تمرکز اصلی خودشان را روی مدیریت ریسک و سرمایه گذاشته‌اند و با استفاده از یک روانشناسی معامله قوی به این سیستم معاملاتی شخصی وفادار و پایبند می‌مانند.

نتیجه مهم این بحث این است که اگر دوست دارید بعد از حرفه‌ای شدن در تحلیل گری، معامله گری قوی هم باشید باید پس کسب آموزش معامله گری زنده، در سیستم معامله گری شخصی خودتان وزن بالایی برای مدیریت ریسک و سرمایه و البته روانشناسی معامله گری قائل باشید. البته کمتر کسی در سال‌های ابتدایی فعالیت خودش در بازارهای مالی به این امور توجه می‌کند. همه فکر می‌کنند همه‌چیز به تقویت قدرت تحلیل گری بستگی دارد و این‌گونه از مدیریت ریسک و سرمایه و روانشناسی معامله گری غافل می‌شوند.

چگونه با معاملات زنده به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای آموزش معامله گری زنده

حال که نکات مهم و البته مقدماتی درباره معامله گری و تعریف آن ذکر شد و اطلاعات ابتدایی درزمینهٔ مدیریت ریسک و سرمایه ارائه شد شاید سؤال اصلی این باشد که چگونه می‌توان در امر آموزش معامله گری زنده موفق شد.

در انتهای این مطلب پیشنهاد ما به شما مراجعه به مجموعه معتبر و باسابقه میداس سرمایه است که می‌توانید با استفاده از امکانات بالای آن و تجربه و تخصص کارشناسان خبره آن در امر آموزش معامله گری به پیشرفت‌های بالا رسیده و قدم‌به‌قدم به سمت تبدیل‌شدن به یک معامله گر حرفه‌ای قدم بردارید. میداس سرمایه در کنار تعریف آموزش‌ها و دوره‌ها متنوع، ویدیوهای کاربردی و البته کوتاهی هم برای شما آماده کرده که می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه آن‌ها را مشاهده کنید و اطلاعات خودتان را از راه این ویدیوها افزایش دهید.

کارشناسان خبره میداس سرمایه آماده هستند تا پرسش‌های مختلف شما درزمینهٔ آموزش معامله گری زنده را پاسخ دهند. در کنار این پشتیبانی، بانک مقالات سایت میداس سرمایه هم می‌تواند منبعی غنی برای دریافت اطلاعات بیشتر برای شما باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز