خبرگزاری کار ایران

فرش‌های خود را در سال چند بار بشوییم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۹۴

​قالی‌شویی کرج و تحقیق درباره بهترین گزینه‌ها، همواره با نزدیک شدن به اواخر سال، برای عزیزانی که در استان البرز سکونت دارند، به یک دغدغه تبدیل می‌شود.اینکه بخواهید با فرش‌هایتمیز، به استقبال سال نو بروید، خیلی خوب است اما آیا مطمئن هستید که فرش‌هایتان به شستشو نیاز دارند؟

ایلنا؛ قالی‌شویی کرج و تحقیق درباره بهترین گزینه‌ها، همواره با نزدیک شدن به اواخر سال، برای عزیزانی که در استان البرز سکونت دارند، به یک دغدغه تبدیل می‌شود.اینکه بخواهید با فرش‌هایتمیز، به استقبال سال نو بروید، خیلی خوب است اما آیا مطمئن هستید که فرش‌هایتان به شستشو نیاز دارند؟ اگر از این بابت، اطمینان دارید، ما در ادامه،یک راهکار تضمینی را برای حل مسئله به شما معرفی کرده‌ایم اما اگر پاسخ دقیقی برای این سؤال ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات مفیدی درباره نیازفرش‌ها به شستشو کسب کنید.

اینکه فرش‌هایخانه را چند بار در سال بشوییم، از آن دست سؤالات پرتکراری است که شاید شما هم جواب آن را ندانید. آیا تعداد دفعات شستشوی فرش، فرمول خاصی دارد؟ آیا حتماً باید در فواصل زمانی مشخص، نسبت به شستشوی فرش اقدام کرد؟ در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات لازم، به سؤالاتی از این دست پاسخ دهیم. خواندن این مطلب را به همه، مخصوصاً به عزیزانی که در جستجوی یک مرکز معتبر قالی‌شویی در هشتگرد یا قالی‌شویی در باغستان هستند، قویاً پیشنهاد می‌کنیم.

عوامل مؤثر بر دفعات شستشوی فرش

قبل از اینکه یک مرکز معتبر قالی‌شویی کرج را به شما معرفی کنیم، شاید بهتر باشد کمی بیشتر با آنچه برای فرش‌هایتان اتفاق می‌افتد، آشنا شویم. اگر بخواهیم همین ابتدا، به سؤالی که در عنوان مقاله آمده، پاسخی کلی بدهیم باید بگوییم که تعداد دفعات شستشوی فرش در سال، قاعده مشخصی ندارد و این امر، مستقیماً به میزان کثیفی فرش‌ها مربوط می‌شود. هر قدر در نگهداری و حفظ نظافت فرش‌ها جدی‌تر باشید، طبیعتاً فرش‌ها نیز دیرتر کثیف می‌شوند و در این صورت، حتی یک‌بار شستن آن‌ها در طول سال هم کفایت می‌کند.

اما چه عواملی باعث کثیفی زودهنگام فرش‌هامی‌شوند؟ بگذارید به مهم‌ترینآن‌ها نگاهی داشته باشیم:

1. عدم استفاده از روفرشی

استفاده از روفرشی در جلوگیری از کثیفی فرش‌ها بسیار مؤثر است. خوراکی‌ها، مواد آرایشی، رنگ ماژیک و خودکار و مواردی از این دست، بسیار راحت‌تر از آنچه تصور کنیم، می‌توانند با سطح فرش تماس یافته و آن را کثیف کنند. اینجاست که استفاده از یک لایه محافظ که آن را با نام روفرشی می‌شناسیم، می‌تواند تا حد زیادی از کثیف شدن فرش‌ها جلوگیری کند. البته استفاده از روفرشی، در مراسم رسمی و ضیافت‌ها، چندان مرسوم نیست اما در شرایط عادی،می‌توانیدبرای مراقبت از فرش‌هایتان، این ایده را عملی کنید.

2. بازی کودکان

اگر کودک خردسال در خانه دارید، قطعاً فرش‌هایتان بیشتر مستعد کثیف شدن هستند. باید بپذیریم که لطف و زیبایی حضور کودکان در خانه، تا حد زیادی به شیطنت آن‌ها و خرابکاری‌هایبامزه‌ای که انجام می‌دهند، وابسته است اما به‌هرحال، این شیطنت‌هادر صورت عدم نظارت کافی، حداقل برای فرش‌هایتان گران تمام می‌شوند و باید چند بار در سال، آن‌ها را به یکی از مراکز قالی‌شویی کرج بسپارید! در این شرایط، نصیحت کردن، معمولاً راه به جایی نمی‌برد و شما باید به فکر راهکارهای دیگری باشید.

فرش‌های خود را در سال چند بار بشوییم؟

با وجود اینکه استفاده از روفرشی، تا حد زیادی می‌تواند از فرش‌ها در مقابل کثیفی‌های احتمالی ناشی از بازی و شیطنت کودکان محافظت کند، اما تعیین یک حوزه اختصاصی برای بازی آن‌ها هم می‌تواند فکر خوبی باشد.مثلاًمی‌توانید یک نقطه از هال را تا شعاع مشخصی به‌عنوان محدوده بازی کودکان برای آن‌هاتعیین کنید و اگر لازم می‌دانید، در ساعات بازی، آن ناحیه را با روفرشی بپوشانید. در غیر این صورت، فرشتان سالی چند بار، خانه را به مقصد یکی از مراکز قالی‌شویی کرج ترک خواهد کرد!

3. حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات خانگی، می‌توانددر عین جذابیت، دردسرهای خاص خودش را داشته باشد. وقتی قرار است پای یک حیوان خانگی به منزلتان باز شود، باید تمهیدات لازم را اندیشیده باشید و حتی‌الامکان از عبور و مرور آن‌ها روی فرش جلوگیری کنید. حیوانات به اَشکال مختلفی می‌توانند باعث زودتر کثیف شدن فرش‌ها شوند که ریختن غذا و فضولات، از آن جمله‌اند. بنابراین بهتر است برای حیوانات هم محدوده خاصی تعیین کنید تا فرش‌هایتان، زودتر از حد معمول نیاز به شستشو پیدا نکنند و برای یافتن بهترین مرکز قالی‌شویی کرج، به دردسر نیفتید!

4. گردوغبار

گردوغبار از دیگر عواملی است که می‌تواند نقش پررنگی در کثیف شدن فرش‌ها داشته باشد. این عامل، بدون سروصدا و به‌قول‌معروف، "چراغ خاموش" فرش‌ها را کثیف می‌کند. اگر خانه شما در منطقه‌ایاز کرج واقع شده باشد که اتومبیل‌های زیادی در آن عبور و مرور می‌کنند، حجم گردوغبار ورودی از پنجره‌ها به داخل خانه بیشتر است و درنتیجه،فرش‌هایتان زودتر کثیف می‌شوند.به‌این‌ترتیب، زودبه‌زود به خدمات یک مرکز قالی‌شویی کرج نیاز پیدا می‌کنید.

بخشی از گردوغبار، به‌طور مستقیم روی فرش می‌نشیند و به ‌مرور زمان آن را کدر می‌کند. اما بخش دیگر، روی قسمت‌هایی از کف خانه مثل سرامیک که معمولاً مفروش نیستند، جا خوش می‌کند و از طریق عبور و مرور اعضای خانواده، به فرش منتقل می‌شود. اگر می‌بینید که سرامیک‌ها،زودبه‌زودگردوخاکمی‌گیرند و کف پاهایتان، به‌واسطه تردد در فضای خانه زودتر از حد معمول چرک و سیاه می‌شود، این بدان معناست که میزان گردوغبار ورودی به داخل، زیاد است و همین عامل، باعث می‌شود که فرش، سریع‌تر کثیف شود.

5. عدم رسیدگی به فرش

هر قدر هم که عوامل مختلف، دست‌به‌دست هم دهند و تمیزی فرش‌هایتان را تهدید کنند، باز هم مهم است که خودِ شما چقدر به فرش‌هارسیدگی می‌کنید؟ درواقع میزان مراقبت و تلاش برای حفظ تمیزی فرش‌ها، می‌تواند زمان تحویل آن‌ها به مراکز قالی‌شویی کرج را تا حد زیادی به تأخیر بیندازد.

جلوگیری از نفوذ گردوغبار به خانه، کاری دشوار و بعضاً حتی غیرممکن است. اما حتی اگر با ورود این میهمانان ناخوانده کنار بیاییم، نباید اجازه دهیم برای مدتی طولانی روی فرش‌هاجا بمانند. جارو زدن فرش‌ها، گردگیری خانه، لته زدن سرامیک‌ها و اقداماتی از این قبیلمی‌تواند تا حد چشمگیری، به تمیز ماندن فرش‌هایتان کمک کند. از سوی دیگر، اگر لکه‌ای کوچک روی فرش ایجاد شد، نباید آن را به امان خدا ول کنید! بسیاری از لکه‌ها را می‌توان تا مدتی بعد اول تشکیل آن‌ها، به‌سادگی و با استفاده از شامپو فرش از بین برد. اگر قرار باشد از هر لکه‌ای که روی فرشتان پدیدار می‌شود، به‌راحتی عبور کنید، آنگاه اصلاً عجیب نیست که طی مدتی کوتاه، فرشتان به یک تابلوی نقاشی در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی تبدیل شود!

فرش‌های خود را در سال چند بار بشوییم؟

خدمات قالی‌شویی کرج را از چلسی بخواهید!

قالی‌شویی کرج، نام "چلسی" را در ذهن بسیاری از ساکنان محترم مرکز استان البرز تداعی می‌کند. گروه چلسی با 15 سال تجربه، برای هر شکلی از کثیفی فرش‌های شما، چه ماشینی و چه دستبافت، راهکاری مطمئن دارد و با بهره‌گیری از متدهای نوین،بی‌آنکه کوچک‌ترین آسیبی به فرش وارد شود، آن را درست مثل روز اول، تحویلتان می‌دهد!ناگفته نمانَد که چلسی، از معدود مراکز قالی‌شویی کرج است که عملیات ترمیم فرش‌های آسیب‌دیده را نیز انجام می‌دهد.

خدمات قالی‌شویی چلسی، صرفاً به شستشو و ترمیم فرش‌ها خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانیدخشک‌شویی خوشخواب و حتی مبلمان را نیز به این مجموعه باسابقه و حرفه‌ای بسپارید. چلسی به‌عنوان یکی از قطب‌هایقالی‌شویی کرج، این امکان را برایتان مقدور می‌سازد که سفارش‌های شستشو و ترمیم را به‌صورت آنلاین نیز ثبت کنید. این سفارش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی شده و به آن‌ها ترتیب اثر داده می‌شود.

اگر در جستجوی یکی از بهترین مراکز قالی‌شویی کرج مخصوصاً در هشتگرد و باغستانهستید، بدون شک، چلسی یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما به شما عزیزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز