خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره کاشت مو به روش BHT

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۱۳

این روزها بسیاری از افراد در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند. تغذیه نادرست، عدم تحرک، آلودگی هوا، استرس، بیماری‌های هورمونی و ... از عمده دلایل ریزش مو است.

این روزها بسیاری از افراد در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند. تغذیه نادرست، عدم تحرک، آلودگی هوا، استرس، بیماری‌های هورمونی و ... از عمده دلایل ریزش مو است. اما بسیاری از افراد بخصوص آقایان دچار ریزش با الگوی مردانه می‌شوند که موجب طاسی سر شده و راه پیشگیری برای آن وجود ندارد. در این صورت بهترین روش برای ترمیم موهای ریخته شده کاشت مو است. اما بسیاری افراد بانک موی مناسبی نیز ندارند. در این صورت اگر امکان داشته باشد از روش کاشت مو بدون بانک مو یا کاشت مو به روش BHTاستفاده می‌شود. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می‌شوید.

کاشت مو بدون بانک مو امکان پذیر است؟

در مقاله کاشت مو بدون بانک مو از کلینیک صدف می‌خوانیم: " هنگامی که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد، کاشت مو به راحتی با با بانک مو قابل انجام است. اما گاهی افرادی هستند که بانک مو ندارند یا بانک موی آن‌­ها بسیار ضعیف است. در این­گونه موارد باید از روش‌­های کاشت مو بدون بانک مو استفاده کرد. به عنوان مثال می‌­توان از موهای ریش و بدن برداشت کرد و به سر پیوند داد. به ­علاوه، امکان استفاده از بانک موی دیگران، تارهای موی مصنوعی و سلول­‌های بنیادی هم وجود دارد."

کاشت مو به روش BHT چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

در این روش از موهای بدن برای کاشت استفاده می‌شود. کاشت به روش BHT سخت و زمانبر بوده و نیاز به دقت بالایی دارد زیرا پوست بدن بسیار حساس است و استخراج گرافت از آن سخت است. به علاوه موهای بدن انسان پراکنده است و برداشت مو از بدن زمانبر خواهد بود.

این روش برای کسانی که موهای بدن آنها شباهت زیادی به موی سر دارد و بانک موی مناسبی ندارند به کار می‌رود. برای مثال از موی سینه، شکم و ... آقایان برای کاشت روی سر استفاده می‌شود. اصولا از روش BHT برای خانم‌ها نمی‌توان استفاده کرد زیرا موی بدن خانم ها به هیچ عنوان مناسب سر نیست. البته بسیاری از آقایان نیز موی مناسبی برای استفاده از این روش ندارند.

مراحل کاشت مو به روش BHT

  • برداشت درست فولیکول ها از بدن
  • آماده کردن فولیکول‌های مناسب برای کاشت روی سر
  • ذخیره سازی پیوندها
  • طراحی خط رویش مو
  • کاشت گرافت ها در جهت خواب درست

مزایا و معایب کاشت مو به روش BHT

کاشت مو بدون بانک مو مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

مزایا

از مزایای این روش می‌توان به داشتن موهایی دائمی و طبیعی حتی برای کسانی که بانک موی خوبی ندارند اشاره کرد. شاید پروسه کاشت سخت به نظر برسد ولی دیگر نیاز به ترمیم و ... که در روش کاشت مو مصنوعی یا پروتز مو وجود دارد نخواهد بود.

معایب

از آنجایی که برای کاشت روی سر نیاز به گرافت‌های زیادی است ممکن است از چند ناحیه از بدن گرافت‌ها برداشته شوند و موها با یکدیگر متفاوت باشند. به علاوه این روش به ندرت و در شرایط خاص انجام شده و نتایج آن مانند سایر روش‌ها تضمین بالایی ندارد. در این روش موفقیت عمل 70 تا 80 درصد است. زمان عمل نیز بالا خواهد بود.

همه چیز درباره کاشت مو به روش BHT

مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT مانند سایر روش‌های کاشت مو و حتی بیشتر نیاز به مراقبت در دوران نقاهت دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم

مصرف داروها

در مقاله‌ای از کلینیک صدف به اهمیت مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو اشاره شده است: " اصولا برای کم کردن درد و عوارض عمل و کوتاه کردن دوران نقاهت دارو تجویز می‌شود. همچنین برای افزایش موفقیت عمل نیز داروهای تقویتی تجویز می‌شود که فرد باید بعد از عمل به دقت همانطور که دکتر تجویز کرده داروها را مصرف کند. بعد از عمل موها دچار ریزش می‌شوند. برخی داروها به کاهش ریزش موها کمک می‌کنند. برخی داروها نیز به افزایش رشد موها کمک می‌کنند. برخی داروها از عفونت زخم‌های ایجاد شده در عمل جلوگیری کرده و برخی دیگر از دردهایی که ممکن است بعد از عمل پیش آید جلوگیری می‌کنند."

تغذیه درست

تغذیه اصولی و درست بعد از کاشت مو بسیار مهم است. بعد از عمل بهتر است مایعاتی مثل آب و آبمیوه‌های طبیعی مصرف کنید تا بدنتان دچار کمبود آب نشود. مصرف سبزیجات و میوه‌جات تازه، انواع گوشت و پروتئین، حبوبات و غلات را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید تا زودتر بهبود پیدا کنید و سرعت رشد موهای تازه کاشته شده نیز افزایش پیدا کند. البته تغذیه درست و سالم بهتر است همیشه ادامه پیدا کند تا بدنی سالم و تندرست داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید تغذیه درست به معنای پرخوری نیست! به اندازه، متنوع، مواد غذایی مفید را در حداقل 5 وعده بخورید.

اصول خواب درست

در مقاله طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو کلینیک صدف می‌خوانیم: " طبیعی است که پوست سر پس از عمل کاشت مو بسیار حساس می‌شود و صاف خوابیدن به پشت ممکن است در سر تورم به وجود آورد. با این حال بهتر است با استفاده از بالش، زاویه سر خود را در هنگام خواب به صورت ۳۰ درجه قرار دهید و به پشت بخوابید. به عقیده اکثر متخصصان حالت طاق‌باز، به صورتی که شکم و سینه رو به سقف باشد، بهترین حالت خوابیدن در این مرحله است. اما اگر این روش برایتان سخت است به پهلوی راست یا چپ بخوابید."

سایر مراقبت‌های مهم

  • عدم مصرف الکل و دخانیات
  • عدم فعالیت و ورزش شدید در ماه‌های اول
  • رعایت بهداشت و ضدعفونی ناحیه اهدا جهت جلوگیری از عفونت
  • جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به سر
  • جلوگیری از قرار گرفتن موها در باد شدید
  • و ...

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز