خبرگزاری کار ایران

بررسی فیلتر سپراتور و کاربردهای آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۸۱۴

فیلتر سپراتور نوعی فیلتر جداکننده است که ذرات مواد را از هم جدا می کند. به عنوان مثال، این فیلتر ذرات روغن قاطی شده با هوا را از هم جدا می کند. همچنین ناخالصی ها را از گاز طبیعی نیز پاک و جدا می کند. این فیلتر برای از بین بردن آلاینده ها از عناصر فیلتر استفاده می کند و با توجه به ابعاد و اندازه آن انواع گوناگونی دارد.

فیلتر سپراتور یک فیلتر جداکننده است که کار اصلی آن جدایی ذرات مواد از یکدیگر می باشد. به عنوان مثال، به وسیله فیلتر سپراتور کمپرسور ذرات روغن قاطی شده با هوا از هم جدا می شوند. هنگامی که بخواهیم جامدات و مایعات را از گاز طبیعی جدا کنیم، باید از فیلتر سپراتور استفاده کنیم. علاوه بر این، فیلتر کمپرسور می تواند ناخالصی هایی مانند مقیاس لوله، آب، سولفید آهن، هیدروکربن های مایع، روغن روان کمپرسور و محصولات گوگرد را از گاز طبیعی پاک و جدا کند.

یکی از بهترین ویژگی های این فیلتر آن است که برای از بین بردن آلاینده ها از دستگاه های مکانیکی استفاده نمی کند بلکه از عناصر فیلتر برای این کار استفاده می کند. معمولا در جایی که آلاینده ها وجود دارند، این فیلتر توسط تولید کنندگان نصب می شود تا آلاینده ها از بین بروند. این فیلتر ممکن است تنها وسیله مورد نیاز برای جداسازی در میادین گاز خشک باشد.

از این فیلتر همچنین در باتری مخزن و ایستگاه های جمع آوری و پردازش گاز نیز استفاده می شود. این فیلتر می تواند در هر بخش از صنعت استفاده شود. به عنوان مثال، از فیلتر سپراتور افقی برای تهویه مطبوع استفاده می شود. فیلتر سپراتور افقی در مقایسه با فیلتر سپراتور عمودی می تواند غلظت های بالاتر مایعات و جامدات را کنترل کند.  

در جاهایی که فضای زمین محدود باشد، استفاده از فیلتر سپراتور عمودی بسیار عالی و مناسب می باشد. عناصر فیلتر، درون کپسول فیلتر سپراتور وجود دارند که شامل فیلترهای قابل تعویض یا فیلترهای جوشنده می باشند. عبور کل جریان گاز توسط فیلتر قابل تعویض انجام می شود. این فیلتر مواد جامد را به دام می اندازد و مایعات را متراکم می کند.

انواع فشار در فیلتر سپراتور

فیلترهای جوشنده ذرات مایع را از جریان گاز جدا می کنند. این فیلتر ذرات مایع را به دام می اندازد. ترکیب ذرات مایع با قطرات دیگر و یا برخورد ذرات مایع با قطرات اضافی که از فیلتر عبور می کنند، در این حالت همجوشی اتفاق می افتد. این فیلترها بسیاری از عناصر را دفع می کنند. سطح الیافی این فیلتر توسط یک پلیمر کم مصرف مانند فلوروپلیمر یا سیلیکون توسط تولید کنندگان پوشانده می شود. این کار از چسبیدن قطرات به فیلتر جلوگیری می کند و همچنین به ریزش مایعات کمک می کند.

مخازن فیلتر سپراتور دارای دو نوع فشار می باشند: فشار بالا و یا فشار کم. مخازن با فشار بالا یعنی چیزی بیشتر از 500 PSI و مخازن با فشار کم یعنی چیزی کمتر از 500 PSI می باشد. کلیدهای سطح پنوماتیک برای این فیلتر بسیار ایده آل می باشند زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند. بیشتر فضای این فیلتر دارای عناصر فیلتر می باشد و حجم مایع کمتری در لوله آن وجود دارد.

بررسی فیلتر کمپرسور

فیلتر کمپرسور در دو مکان ورودی هوا از کمپرسور هوا، در لوله های هوای فشرده و بین کمپرسور و مصرف کنندگان هوا در سیستم هوای تحت فشار وجود دارد. فیلتر کمپرسور انواع ذرات معلق در هوا را حذف می کند. سیستم های فیلتر هوای فشرده با از بین بردن آلودگی هایی که ممکن است در داخل تجهیزات جریان داشته باشند، از تجهیزات محافظت می کنند. این کار باعث افزایش عمر سیستم کمپرسور هوا می شود.

فیلتر کمپرسور توسط فیلترهای ورودی هوا در برابر هر نوع گردوغبار و کثیفی که ممکن است در آن بکشد، محافظت می شود. مهم ترین فیلتر کمپرسور، فیلتر هوای ورودی می باشد. دشمن اصلی این فیلتر گردوغبار است که باعث سایش عنصر کمپرسور، شیرآلات و سایر قطعات می شود.

گردوغبار جمع شده در این فیلتر باعث افت فشار می شود. همچنین باعث می شود که روغن کمپرسورها، جداکننده روغن، فیلترهای روغن و سایر قطعات متحرک نیز کم شود. بر عکس آن، هوای تمیز می تواند بر روی تعدادی از فاکتورها و عناصر مختلف در مورد عملکرد، کارآیی و دوام برخی از سیستم های هوای فشرده شود.

عملکرد فیلتر کمپرسور در برابر گردوغبار

فیلتر کمپرسور در محیط های غبارآلود باید به طور مداوم و مرتب تمیز و هر چند وقت یک بار نیز باید تعویض شود. فیلترهای ورودی کثیف در کمپرسور هوا باعث کاهش ظرفیت خروجی می شود. در بیشتر مواقع، جایگاه فیلتر کمپرسور در داخل یک نوع محفظه پلاستیکی می باشد که با عملکرد سیکلون در داخل این محفظه، 80% گردوغبار از بین می رود. 20% دیگر آن توسط خود فیلتر هوا برداشته می شود.

انواع فیلتر کمپرسور شامل فیلتر سپراتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا و میکرو فیلتر می باشند. اندازه فیلتر هوا به میزان جریان بستگی دارد. هر چه جریان بزرگتر باشد به فیلتر هوای بزرگتری نیز نیاز دارد. اگر جریان خیلی بیشتر از اندازه فیلتر هوا باشد باعث افت فشار زیاد روی فیلتر می شود. افت فشار 25mbar روی فیلتر هوا باعث کاهش 2% خروجی کمپرسور می شود. هنگام مقایسه فیلتر کمپرسور، باید بدانید که اختلاف بین فیلتر 99.8% دو برابر گردوغبار فیلتر 99.9% را عبور می دهد.

بررسی فیلتر سپراتور و کاربردهای آن

عملکرد فیلتر سپراتور کمپرسور چیست؟

در کمپرسورهای تزریق روغنی از فیلتر سپراتور کمپرسور استفاده می شود. توسط مخزن فشرده سازی، هوا وارد آن می شود و با روغن ترکیب می شود. بعد از فشرده شدن هوا، روغن از آن جدا می شود. بعد از فشرده شدن هوا و ترکیب آن با روغن کمپرسور، این ترکیب وارد مخزن سپراتور می شود. در این لحظه ذرات درشت روغن و هوای فشرده شده از هم جدا می شوند و فقط ذرات ریز روغن باقی می مانند.

سپس در این مرحله، هوا همراه با این ذرات به سمت فیلتر سپراتور حرکت می کنند. در میان این فیلتر لایه هایی وجود دارند که از الیاف مصنوعی میکروفایبرگلاس تشکیل شده اند. این لایه باعث می شود که ذرات ریز روغن دیگر نتوانند عبور کنند. هنگامی که دمای هوای فشرده شده پایین می آید، بخارات روغنی به مایع تبدیل می شوند و در مرحله آخر، میکروفیلترها این ذرات روغن را جذب می کنند.

انواع فیلتر سپراتور

فیلتر سپراتور از نظر ابعاد و اندازه به انواع مختلف طبقه بندی شده است. یک نوع آن، فیلترهای سپراتور فلنچ دار و بدون فلنچ می باشد. تفاوت این دو فیلتر در این است که فیلتر فلنچ دار با یک واشر آب بندی و فیلتر بدون فلنچ با فشار در جایگاه خود ثابت می شوند. معمولا فیلتر فلنچ دار دارای سوراخ هایی روی فیلتر می باشد.

نوع دیگر فیلتر سپراتور، فیلتر کاسه بیرونی و کاسه درونی می باشد. ته این نوع فیلتر که برای جمع کردن روغن مورد استفاده قرار می گیرد و دارای بیرون زدگی نمی باشد. این ویژگی بر میزان جریانی که هوا از آن عبور می کند و اختلاف بین فشار داخلی و خارجی فیلتر تاثیر می گذارد.

نوع دیگر آن، فیلتر سپراتور پیچ دار است که دارای یک عدد پیچ نگهدارنده می باشد. این پیچ به ثابت ماندن فیلتر در کمپرسورهای دارای مخازن بزرگ کمک می کند. فیلتر سپراتور کارتریجی (اکسترنال) دارای طراحی جدیدی می باشد. تعویض این نوع فیلتر بسیار آسان و سریع می باشد. افت فشار آن تقریبا 0.25 بار و حداکثر دبی عبوری از آن در فشار کاری ثابت 7 بار، 1 الی 6 متر مکعب بر دقیقه می باشد. در آخر، شرکت فیلتر یار در انتخاب بهترین نوع فیلتر شما را همراهی می کند تا بتوانید در هر مکان و موقعیتی مناسب ترین فیلترها را داشته باشید.

بررسی فیلتر سپراتور و کاربردهای آن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز