خبرگزاری کار ایران

خرید لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۴۲

خرید لوازم خانگی با توجه به نوسانات قیمتی ، تورم ، وجود کالاهای بی کیفیت و تقلبی ، پیچیده تر شدن اصطلاحات و فناوریهای تخصصی مرتبط با محصولات و ... می تواند از یک تجربه شیرین و لذت بخش به یک فرآیند چالش برانگیز و خسته کننده تبدیل شود. در ادامه سعی می کنیم تجربیات خود را به طور خلاصه و به ساده ترین بیان در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

خرید لوازم خانگی با توجه به نوسانات قیمتی، تورم، وجود کالاهای بی کیفیت و تقلبی ، پیچیده تر شدن اصطلاحات و فناوریهای تخصصی مرتبط با محصولات و ... می تواند از یک تجربه شیرین و لذت بخش به یک فرآیند چالش برانگیز و خسته کننده تبدیل شود. در ادامه سعی می کنیم تجربیات خود را به طور خلاصه و به ساده ترین بیان  در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه خانه ها و به طور ویژه آشپزخانه های مدرن با فناوری هایی تجهیز شده اند که بیانگر تلاشهای مشترک مهندسین، مخترعین و دانشمندان در طول قرن هاست بدون این لوازم، ما به مراتب کارآیی، امنیت و راحتی کمتری را تجربه می‌کردیم.

لوازم خانگی را معمولا به سه دسته تقسیم می کنند:

  • لوازم خانگی اصلی
  • لوازم خانگی کوچک
  • لوازم خانگی مصرفی

نوع اصلی که به کالاهای سفید نیز مشهورند شامل محصولاتی هستند که برای تعمیر آنها بیشتر به مهارتهای عملی و در بعضی موارد قدرت کار کردن با ابزارهای سنگین نیاز می باشد. مانند یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، کولر، اجاق مایکروویو و ...

نوع کوچک نیز همانطور که از نام آن پیداست ابعاد و اندازه کمتری دارند و مفید و کاربردی هستند.  مانند آبمیوه گیری، چرخ گوشت، غذاساز، مخلوط کن، چای ساز، قهوه ساز، سرخ کن، تستر و...لوازم خانگی مصرفی یا کالاهای قهوه ای به محصولاتی گفته می شود که برای تعمیر آنها به دانش فنی بالایی نیاز می باشد.

این نوع محصولات برای سرگرمی، ارتباطات و تفریح مورد استفاده قرار می گیرند مانند تلویزیون، کنسول های بازی، پخش کننده های صوتی و تصویری ، و ....

نیازسنجی

گام اول برای هر خرید منطقی و درست مشخص کردن نیازهای واقعی می باشد.

قبل از این که وارد بازار شوید و تحت تاثیر حرف های فروشندگان و یا ظاهر کالاهای  مختلف قرار بگیرید راجع به نیازهای خودتان تصمیم بگیرید.

 

  ظرفیت و ابعاد موردنیاز لوازم خانگی

    اندازه ها و ظرفیت موردنیاز خود را مشخص کنید. اگر یک خانواده دو نفره دارید یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 5 کیلوگرم برای شما مناسب است.  برای خانواده دو نفره ممکن است خرید یخچال فریزر 7 فوت کفایت کند. . ابعاد را با توجه به فضای منزل و مکانی که در منزل برای آن وسیله در نظر گرفته اید مشخص کنید. همچنین برای برخی لوازم خانگی مانند یخچال فریزر یا ماشین لباسشویی باید فضای مناسب برای پشت وسیله و باز و بسته کردن درب آن در نظر بگیرید.

  به عنوان مثال برای ماشین لباسشویی فضایی معادل 10 سانتی متر از پشت لباسشویی در نظر بگیرید. در مورد یخچال نیز حدودا یک فاصله 5 سانتیمتری از اطراف باید وجود داشته باشد. همچنین ابعاد ورودی آشپزخانه و در ورودی منزل یا آپارتمان خود را نیز هنگام خرید در نظر داشته باشید.

برای برخی لوازم مانند تلویزیون محدوده فضایی که تلویزیون در آن قرار  می گیرد مهم است. در خرید تلویزیون ، دقت کنید که نسبت به ابعاد فضا، خیلی کوچک یا بزرگ نباشد.

به طور تخمینی گفته می شود فاصله محلی که برای نشستن و تماشای تلویزیون در نظر گرفته اید تا محل نصب تلویزیون اندازه گیری کنید فاصله شما باید حدودا ۱٫۶ برابر اندازه تلویزیون باشد. مثلا اگر شما قصد خرید یک تلویزیون ۲۴ اینچ را دارید ۲۴ اینچ معادل ۶۰٫۹۶ سانتی متر خواهد بود و ۱٫۶ برابر آن تقریبا ۹۷ سانتی متر خواهد بود.

 

در مورد لوازم خانگی موردنظر خود و انواع آن تحقیق کنید.

تا حد ممکن در مورد وسیله موردنظر خود و انواع آن تحقیق و مطالعه کنید. شما نیازی به دانستن جزئیات تخصصی در مورد محصول موردنظر ندارید. ولی داشتن آگاهی های کلی قبل از خرید می تواند کمک قابل توجهی برای یک خرید هوشمندانه تر به شما بکند. اطلاعات خود را از سایتهای مرجع و معتبر به دست آورید.

به عنوان مثال در خرید تلویزیون تا حدودی با انواع تلویزیون LED، OLED و QLED  آشنا شوید.

قبل از خرید یخچال فریزر با انواع یخچال فریزر ساید بای ساید، یخچال فریزر دوقلو یخچال فریزر بالاپایین ، درب فرانسوی ، بنتلی و ... و ویژگی های هریک آشنا شوید.

به مشخصات اصلی لوازم خانگی توجه کنید

 

هر محصول ممکن است دارای مشخصات و ویژگیهای بسیاری باشد . و برخی محصولات نیز دارای ویژگیهای تخصصی هستند که ممکن است همه به راحتی متوجه آن نشوند . در این میان به ویژگی های اصلی توجه کنید.

در خرید یخچال بیش از هرچیز به نوع و کیفیت موتور توجه کنید. قدرت و میزان سر و صدای یخچال ارتباط مستقیمی با موتور یا اصطلاحا کمپرسور به کار رفته در آن دارد.

یا مثلا در خرید اتوبخار جنس کف اتو را می توان مهمترین معیار دانست.  کف اتو با جنس های مختلف استیل ، سرامیک، تیتانیوم و … در بازار وجود دارد. بهترین انواع اتو را می توان اتوهایی با کف سرامیک و تیتانیوم دانست. مزیت این کفه ها این است که به راحتی روی پارچه حرکت می کنند. نمی چسبند و به آسانی تمیز می شوند. جنس هایی مانند سرانیوم گلس یا استیم گلاید نیز  اختصاصی برخی برندها می باشند که مرغوبیت بالایی دارند.

یا مثلا در خرید تلویزیون ، رزولوشن یا وضوح تصویر و صدای خوب مهمترین ویژگی ها می باشند که اگر از استانداردهای لازم برخوردار نباشند سایر ویژگی ها مانند انواع ویژگی های هوشمند نمی تواند حس رضایت از خرید در شما به وجود آورد.

به سایر ویژگی ها برحسب نیاز و سلیقه خود توجه کنید.

به عنوان مثال اگر یک گیمر حرفه ای هستید می توانید تلویزیونی با ویژگی های خاص خریداری کنید که تجربه بازی لذت بخش تری را برای شما به همراه بیاورد. یا اگر وقت زیادی را بیرون از خانه می گذرانید خرید ماشین لباسشویی با ویژگی های هوشمند می تواند به شما کمک کد حتی وقتی در منزل نیستید لباسهای خود را بشویید و از وضعیت لباسشویی خود تنها با نصب اپلیکیشن روی گوشی مطلع شوید.

 

در مورد برندهای مختلف لوازم خانگی مورد نظر خود تحقیق کنید:

تا حد امکان در مورد برندهایی که محصول مورد نظر شما را تولید می کنند مطالعه کنید.بعضی برندها در تولید یک محصول خاص، تاریخچه طولانی تر و تجربه بیشتری دارند. با تعمیرکاران لوازم خانگی مشورت کنید . به سایتهای مرتبط با عیب یابی و تعمیر مراجعه کنید تا متوجه شوید خرابی های گزارش شده بیشتر مربوط به کدام برندها می باشد. با افراد مختلفی که از برندهای مختلف استفاده کرده اند مشورت کنید و از تجربیات آنها بهره مند شوید.

مصرف انرژی

در مورد لوازم خانگی برقی به میزان مصرف انرژی توجه کنید . معمولا لوازم خانگی برقی دارای برچسب انرژی می باشند و از A تا Gدرجه بندی می شوند.

هرچه مصرف انرژی به A نزدیکتر باشد نشان دهنده کم مصرف بودن وسیله می باشد.

 

علاوه بر آن گاهی نوع ساخت و تکنولوژی های به کار رفته و همچنین ظرفیت وسیله در میزان مصرف انرژی موثر می باشد. به عنوان مثال موتورهای اینورتر دیجیتال در یخچال فریزر یا ماشین لباسشویی تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش می دهد.

 

 قیمت لوازم خانگی

متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی، تحریم ها، مشکلات مربوط به گمرک و ورود کالاها و عدم نظارت صحیح در برخی زمینه ها، بازار لوازم خانگی با نوسانات قیمتی و در برخی موارد با تورم مواجه است. در این میان وجود واسطه ها و دلال ها نیز گاهی اوقات مشکلات را دو چندان می کند و باعث می شود کالاها گاهی اوقات تا چندبرابر قیمت به دست مشتریان برسد. ما در سایت لوازم خانگی در تلاشیم با حذف واسطه ها محصولات را مستقیم به دست مشتری برسانیم.

ارسال به سراسر کشور بدون هزینه ارسال خواهد بود و تسویه حساب درب منزل بعد از تحویل کالا، صورت خواهد گرفت.

به این ترتیب خرید لوازم خانگی از بانه راهی خواهد بود تا شما بتوانید محصولات مختلف را در دسته بندی های متفاوت زیر به راحتی و با قیمت پایین تر و کیفیت مورد اطمینان خرید کنید.

دسته بندی ها شامل

یخچال فریزر ، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، اتوبخار، بخارشوی،مایکروویو، اجاق گاز و فر کولر گازی و داکت اسپلیت صوتی تصویری (تلویزیون، پخش کننده و گیرنده)آبمیوه گیری و ... می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز