خبرگزاری کار ایران

دمنوش‌های گیاهی، طعم‌خوش سلامتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۰۱

دمنوش‌های مختلف با طعم و عطرهای گوناگون، مهمانی‌ها و مجالس را با روشی مدرن‌تر و البته خوشمزه‌تر می‌چرخانند و با خواص متعددی که دارند، محبوبیت خاصی در بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرده‌اند.

دمنوش‌های گیاهی، طعم‌خوش سلامتی

سر سفره قدیمی‌ها موقع عصرانه، فنجان‌های چای زودتر از هر نوشیدنی و خوراکی دیگری حاضر می‌شدند. موقع دورهمی‌ها نیز چای حرف اول را در پذیرایی می‌زد و تنوع نوشیدنی‌های گرم به اندازه امروز نبود. اما حالا می‌توانیم انواع مختلفی از نوشیدنی‌های معطر و خوش‌طعم را روی میز عصرانه یا صبحانه خانواده‌ها ببینیم. دمنوش‌های مختلف با طعم و عطرهای گوناگون، مهمانی‌ها و مجالس را با روشی مدرن‌تر و البته خوشمزه‌تر می‌چرخانند و با خواص متعددی که دارند، محبوبیت خاصی در بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرده‌اند.

دمنوش‌های ایرانی، دنیایی از طعم‌ها و عطرها

در ذائقه ایرانی‌ها همیشه عطر و بو خوراکی‌ها حرف اول را می‌زند. به‌همین دلیل دمنوش‌های آتسز فمیلی برای سازگاری با ذائقه ایرانی‌ها، از طعم‌ها و رایحه‌های سنتی مانند زعفران، هل، به، پونه و رازیانه بهره گرفته‌است. این دمنوش‌ها را می‌توانید در هرموقعی از روز و خصوصا به‌عنوان عصرانه دم کرده و میل کنید. جدا از طعم خوش این نوشیدنی‌ها، خواصی که دارند بی‌شمار است و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به شما کمک کند.

در ادامه می‌خواهیم ۳ تا از بهترین دمنوش‌های پرخاصیت را به شما معرفی کنیم:

۱- دمنوش زعفران، درمان هر درد

شاید خیلی‌ها موارد استفاده از زعفران را به همان استفاده سنتی یعنی دم کردن بر روی برنج محدود بدانند. اما این ادویه جادویی را می‌توان به‌شکل‌های بسیار متنوع‌تری هم استفاده کرد. برای مثال دمنوش زعفران، یکی دیگر از شیوه‌های متداول استفاده از این ماده مسرت‌بخش است. موارد مصرف دمنوش زعفران بسیار زیاد است که می‌توان از بین آن‌ها به پذیرایی در مهمانی‌ها، کاهش اشتها و کاهش وزن و رفع کسالت و کرختی اشاره کرد.

برای تهیه این دمنوش معجزه‌آسا می‌توانید مقداری از زعفران سابیده شده را با آب مخلوط کنید و بعد از اضافه کردن کمی عسل، آن را روی شعله غیر مستقیم بگذارید تا دم بکشد. رنگ و عطر و خواص دمنوش زعفران ، یک ترکیب بی‌نظیر می‌سازد و می‌تواند جایگزین نوشیندنی‌های دیگر سر سفره‌ها شود.

۲- دمنوش نعناع، خنک و التیا‌م‌بخش

دمنوش‌های گیاهی، طعم‌خوش سلامتی

 

نعناع یکی از گیاه‌هایی‌ست که با بوی خنک و تندش، ما را یاد حس سرزندگی، بشاشی و انرژی مضاعف می‌اندازد. این گیاه پرخاصیت با رایحه و طعم بی‌نظیرش، در شکل‌های مختلف بین خانواده‌های ایرانی مصرف می‌شود. دمنوش نعناع آتسز فمیلی که از عصاره شگفت‌انگیز این گیاه سبز همراه با کمی عسل و آب درست شده‌است، همراه با خودش تجربه بی‌نظیری از آسودگی و رها شدن از خستگی‌های روزمره را می‌آورد. کافی‌ست از خواص دمنوش نعناع آگاه شوید تا این نوشیدنی، به یکی از پایه ثابت‌ترین نوشیدنی‌های روزتان تبدیل شود. از جمله مهم‌ترین این خواص می‌توان به تقویت معده، آرامش اعصاب، لاغری و کاهش وزن، درمان گلو درد، تسکین گوارش، درمان آلرژی، کمک به درد دندان، پاک‌سازی پوست و غیره اشاره کرد.

اگر دوست دارید به دمنوش خود طعم بهتری ببخشید، علاوه‌بر عسل می‌توانید به آن کمی لیموی تازه نیز اضافه کنید.

۳- دمنوش گل‌ محمدی، بهترین طبیب طبیعت

دمنوش‌های گیاهی، طعم‌خوش سلامتی

گل‌محمدی را همه به بوی خوشش می‌شناسند. تعداد کمی از این گل‌های سرخ کوچک کافی‌ست تا عطری دل‌انگیز به نوشیدنی بخشیده و طعمی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. دمنوش گل محمدی یکی از آن دمنوش‌های محبوب برای خانواده‌های ایرانی‌ست که از هر خاصیتی فکر کنید، کم ندارد. از درمان اختلالات تنفسی بگیر تا کاهش دردهای قاعدگی و تناسب اندام. برای بهره بردن از خواص دمنوش گل محمدی کافی‌ست چند گل سرخ خشک‌شده یا تازه را تهیه کنید، سپس کمی آب روی آن بریزید و روی حرارت غیر مستقیم به مدت یک ربع بگذارید. بعد از دم کشیدن، آن را داخل لیوان بریزید و با کمی عسل یا لیمو میل کنید. در آتسز فمیلی می‌توانید درباره انواع مختلف دمنوش‌های گیاهی  و خواص آن‌ها بیشتر بخوانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز