خبرگزاری کار ایران

عرضه کننده انواع سپتیک تانک در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۳۲۶

سپتیک تانک (septic tank) یا همان گند انبار یکی از مهم ترین بخش های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی می باشد. تانک سپتیک مخزنی است که عملکردی براساس تصفیه مکانیکی (ته نشینی فاضلاب جامد) و بیولوژیکی (استفاده از باکتری های بی هوازی و تبدیل آن به پساب و گاز متان) دارد.

سپتیک تانک

اکثر مخازن سپتیک مورد استفاده، یک حوضچه ته نشینی برای ورود فاضلاب دارند. فاضلاب به آهستگی وارد حوضچه شده و به آن زمان داده می شود تا ذرات جامد، املاح و رسوبات خود را ته نشین کند. پس از گذشت زمان این رسوبات لایه لجنی را تشکیل می دهند، در این شرایط، پساب روی لجن کمی تمیز تر می شود. سپتیک تانک ها ساده ترین نوع واحد های سیستم تصفیه فاضلاب خانگی نامیده می شوند. این دو نوع سیستم عملکردی همزمان در فرآیند تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی دارند. سپتیک تانک در تصفیه فاضلاب مناطقی که سیستم تصفیه فاضلاب مناسبی ندارند، کاربرد داشته و تصفیه پساب را به خوبی انجام می دهد. حوضچه ته نشینی فاضلاب در سپتیک تانک کمک می کند تا فاضلابی که با سرعت آرام وارد حوضچه می شود، در معرض باکتری های بی هوازی قرار گرفته و در نهایت هضم شوند. در این تصفیه ۶۰ درصد از مواد آلی موجود در فاضلاب حذف می شوند. استفاده از مخازن سپتیک می تواند آلودگی آب های زیرزمینی و سطحی را کمتر کرده و آسیبی که پساب ( فاضلاب ) به محیط می زند را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

انواع سپتیک تانک بر اساس جنس

جنس مخازن سپتیک تانک بر اساس کاربرد و موارد مورد استفاده به ۴ دسته مختلف تقسیم می شوند.

  • سپتیک تانک پلی اتیلن
  • سپتیک تانک بتنی
  • سپتیک تانک پلاستیکی
  • سپتیک تانک فایبر گلاس

 

مخزن سپتیک پلی اتیلن

پلی اتیلن ماده ای است که جلوی نشت مواد از داخل و نفوذ مواد از بیرون را به داخل منبع می گیرد. بنابراین سپتیک تانک پلی اتیلن به هیچ عنوان فاضلاب را به بیرون نشت نداده و همچنین به حفظ محیط زیست از آلودگی کمک می کند. پلیمر، با داشتن خصوصیاتی اعم از ‌قیمت مناسب و ارزان، مقاوم در برابر فشار، مقاوم در برابر خوردگی توسط مواد شیمیایی خورنده، مقاوم در برابر نور (اشعه فرابنفش و گرما)، مقاوم در برابر تنش های محیطی از جمله زمین لرزه، مقاوم در برابر نشتی و نفوذ و... برای ساخت بسیاری از سازه های مورد استفاده در تصفیه فاضلاب از جمله سپتیک تانک پلی اتیلنی، که همان چاه سپتیک از جنس پلی اتیلن است، مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مخزن سپتیک بتنی

مخازن سپتیک بتنی، از جنس بتن ساخته شده و عمدتا بسیار بزرگ و سنگین هستند. این سنگینی مخزن سپتیک فاضلاب بتنی، عاملی می شود تا قبل از نصب، صاحبان خانه ها و کارخانه ها، زمین را با روش های مناسب ریخته گری کنند. این کار نصب مخزن سپتیک را راحت تر می کند. سپتیک تانک بتنی، چگالی ۲.۴ برابر آب داشته و همین موضوع باعث می شود تا در صورت بروز سیل، مخزن سپتیک شناور نشود.

 

عرضه کننده انواع سپتیک تانک در کشور

سپتیک تانک فایبرگلاس

مخزن سپتیک فایبرگلاس از ترکیب رزین مصنوعی و پلاستیک تقویت شده با الیاف تشکیل شده است. وزن سپتیک تانک فایبرگلاس سبک بوده و در نتیجه به راحتی حمل شده و نصب آنها آسان است. مخزن سپتیک فایبرگلاس،‌ در اثر مواجهه با سیل، آب های زیر زمینی و یا آب ها در مقیاس زیاد، می تواند شناور شود. مخزن سپتیک فایبرگلاس جنس مقاومی دارد به همین علت طول عمر بیشتری نسبت به دیگر مخازن سپتیک تانک دارد. یکی از مشکلات اصلی این جنس سپتیک تانک قیمت آن است که باعث شده است در موارد خاص مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی سپتیک تانک ها

سپتیک تانک ها، ظرفیت هایی بین ۴۰۰۰ تا ۷۵۰۰ لیتر دارند. در این مخازن تقسیم بندی بدین صورت است که در ۲ تا ۵/۲ متری مخزن را فاضلاب پر کرده و میزان ۶۰ سانتی متر روی سطح آب نیز خالی باقی می ماند. یک سر مخزن سپتیک به لوله حمل فاضلاب برای دریافت پساب و دیگری به لوله ای برای تخلیه مواد متصل شده است. مخازن سپتیک به صورت نسبی طراحی می شوند، بدین معنی که برای مخازن بزرگ، نسبت مخازن معمولا سه به یک است.

نحوه عملکرد سپتیک تانک

سپتیک تانک به روش لجن فعال و به‌ صورت بی‌هوازی فرآیند تصفیه را انجام می دهد. بدین صورت که بعد از ورود فاضلاب به سپتیک تانک و آرام‌ سازی فاضلاب، مواد جامد در بخش ابتدایی مخزن ته نشین شده و باکتری‌های موجود در قسمت انتهایی شروع به تجزیه مواد آلی کرده و پساب لجنی به بخش دوم سرریز می‌شود. همچنین در طی روند رشد باکتری‌ها به دلیل عدم وجود فضا و نوع سیستم بیولوژیکی داخل سپتیک، باکتری با کمبود منابع انرژی مواجه شده و برای تأمین انرژی شروع به خودخوری می‌کند. این فرایند باعث کاهش حجم لجن داخل مخزن می شود. فاضلاب تصفیه شده توسط سپتیک تانک را می توان در میدان مشخص سپتیک به خاک منتقل کرد تا بقیه پساب را خاک ها و منافذ آن تصفیه کرده و آب را جذب کنند. گیاهان می توانند از این آب ناشی از فاضلاب تصفیه شده، تغذیه کنند. این آب ممکن است وارد سفره های آب زیرزمینی شود که با توجه به مراحل تصفیه طی شده، و میزان بار ورودی فاضلاب می توان از آن چشم پوشی کرد. اندازه سیستم های زهکشی برای انتقال فاضلاب در این سیستم نیز بسته به میزان تولید پساب دارد. اگر مخزن سپتیک در زیر زمین دفن شود، فقط با کمک نیروی گرانش زمین فاضلاب به داخل آن وارد می شود و اگر مجبور به احداث مخزن سپتیک در بالای سقف یا محیط های دارای ارتفاع باشید، با استفاده از یک پمپ، می توانید از ورود فاضلاب به مخزن سپتیک اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با سفارش سپتیک تانک فاضلاب با قیمت مناسب از شرکت های طراح و تولید کننده این نوع از مخازن، درخواست همراه کردن مخزن سپتیک را با بیوفیلم ها و برخی از روش های دیگر تصفیه آب داشته باشید. همچنین می توانید حجم برخی از مخازن سپتیک را با استفاده از مخازن جانبی، افزایش دهید، بدین صورت سپتیک تانک می تواند بهینه و برای مصارف شما کارآمد تر باشند.

نحوه نصب سپتیک تانک

بسته به جنس مخزن انتخابی نحوه نصب آن در منزل نیز متفاوت خواهد بود. برای نصب یک سیستم سپتیک باید در اولین مرحله محل دفن مخزن و خاک منطقه از نظر نفوذ بررسی شود. ویژگی های مهمی اعم از فضای موجود، توپوگرافی، میزان آب مصرفی بر اساس نوع محل، محل چاه و یا چاه های همجوار، نوع خاک و لایه بندی، توانایی خاک در تخلیه و تصفیه فاضلاب و... در طی این بررسی مهم بوده و نحوه طراحی و نصب را تحت شعاع قرار می دهند.

عرضه کننده انواع سپتیک تانک در کشور

 

فاضلاب اصولا شامل جامدات سنگین، آب و روغن ها بوده که از آب نیز سبک ترند، تشکیل می شود. زمانی که به فاضلاب فرصت کافی برای ماندن و سکون داده شود، مواد به سه لایه تقسیم می شوند که در لایه کف مخزن جامدات سنگین قرار می گیرند، در لایه وسط آب قرار گرفته و در لایه رویی یک لایه از روغن ها و چربی ها مستقر می شوند. سیستم سپتیک تانک عمدتا طراحی ساده ای دارد. مخازن سپتیک به شکل های استوانه ای یا مستطیلی ساخته می شوند.

قیمت و خرید مخازن سپتیک تانک

مخازن سپتیک تانک بنا به کاربرد، میزان فاضلاب تولید شده، نوع فاضلاب تولید شده، اندازه خانوار، نوع خاک، شیب سایت، اندازه، نزدیکی به آب های حساس، شرایط آب و هوایی یا حتی مقررات محلی و... می تواند انواع مختلف و متفاوتی داشته و شما می توانید با مشاهده انواع کارکرد این مخازن، سپتیک تانک مناسب خود را انتخاب کرده و به طراحان و تولید کنندگان انواع مخازن سفارش دهید. شرکت مهندسین اوژن اطلس سپهر با بکارگیری دانش روز و مهندسین متخصص به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان محصولات پلی اتیلنی در کشور شامل لوله های کاروگیت، مخازن سپتیک تانک و… افتخار دارد در این عرصه حضوری فعال داشته باشد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره 02188171138 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز