خبرگزاری کار ایران

دریافت شهروندی کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۰۳

سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ نفر شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند. آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به مهاجرت کانادا، اقامت دائم و در نتیجه اخذ شهروندی در این کشور فکر می‌کنند؟ کانادا این کشور مهاجرپذیر جزو بزرگترین کشورهای جهان است.

 جاذبه‌های گردشگری کانادا از دیگر عوامل محبوبیت این کشور است. این کشور پیشرفته از لحاظ علمی، صنعتی، اقتصادی و اجتماعی در وضعیت بسیار عالی قرار دارد. سالانه افراد زیادی با روش‌های مختلف اقدام به اخذ شهروندی کانادا می‌کنند.

 افراد اغلب از طریق تحصیل، فعالیت شغلی، ازدواج، برخورداری از حمایت مالی یا دریافت جاب‌آفر به مهاجرت می‌پردازند. خدمات و حمایت‌های دولت کانادا از شهروندان خود بسیار خاص و ویژه است. از این‌رو شهروند کانادا شدن آرزوی بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان است.

در این مقاله درباره مراحل، قوانین و شرایط شهروند کانادا شدن صحبت خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط اخذ شهروندی کانادا

برای اخذ تابعیت کانادا نیاز به طی مراحل طبق شرایط و قوانین خاصی است. در ادامه به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

  • بازه سنی قابل قبول برای اخذ تابعیت کانادا ۱۸ الی ۵۴ سال ذکر شده است؛
  • برای شهروند کانادا شدن لازم است اقامت دائم در این کشور را کسب کرده ‌باشید؛
  • سابقه ۲ الی ۵ سال زندگی در کانادا برای این امر ضروری است؛
  • در شرایط مورد نیاز باید مالیات خود را به دولت کانادا پرداخت کرده باشید؛
  • در آزمون شهروندی یا تابعیت کانادا شرکت کنید؛
  • ارائه تست بیومتریک یا انگشت ‌نگاری ویزای کانادا یکی دیگر از شرایط این امر است؛
  • تسلط به زبان انگلیسی یا کانادایی و برخورداری از مدارک زبان و مهارت‌های زبانی از عوامل ضروری برای اخذ شهروندی کانادا محسوب می‌شود.

توجه داشته ‌باشید اگر شخصی با یک فرد کانادایی ازدواج کند، به‌صورت خودکار شهروند کانادا محسوب نخواهد شد. این شخص فقط این امکان برایش فراهم است که اقامت دائم خود را در کانادا دریافت‌کند. برای اخذ تابعیت کانادا لازم است این شخص درخواست خود را ارائه دهد که شرایط و ممنوعیت‌ها درباره او بررسی شود.

در صورتی که تمام شرایط برای اخذ تابعیت کانادایی برای فرد مهیا باشد، مجوز لازم برای او صادر خواهد شد. اشخاصی که پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ آنها کانادایی باشد، شهروند کانادا محسوب می‌شوند. برای اطمینان بهتر است گواهی تابعیت کانادا دریافت کنید.

بررسی وضعیت اقامت دائم برای اخذ شهروندی کانادا

اگر مورد اول که سن متقاضی است بالای ۱۸ سال باشد، متقاضی تاییدیه اولیه برای دریافت تابعیت کانادا را دریافت خواهد کرد. پس از آن نوبت بررسی وضعیت اقامت دائم یا PRاست. در ضمن لازم است اسنادی را که هنگام اخذ اقامت دائم ارائه داده‌اید، بررسی کنید که واجدالشرایط تابعیت کانادا باشید.

اگر کارت اقامت دائم کانادا شما منقضی شده ‌باشد، مشکلی وجود ندارد. با همان کارت نیز درخواست شما بررسی خواهد شد.

بررسی مدت زمانی که در کانادا حضور داشته‌اید برای اخذ ویزای شهروندی کانادا

زمانی که شما درخواست خود را مبنی بر دریافت تابعیت کانادا ارائه می‌دهید، لازم است که طی ۵ سال اخیر ۳ سال یا همان ۱۰۹۵ روز را در کانادا بوده ‌باشید. اگر در محاسبات روزهایی که در کانادا حضور داشته‌اید مشکلی پیش بیاید، مقامات کانادا شما را به زندگی در کانادا برای تکمیل ۱۰۹۵ روز ترغیب می‌کنند.

مالیات

هنگامی‌که شما درخواست تابعیت کانادا را ثبت می‌کنید با توجه به شغلی که در کانادا دارید ممکن است نیاز باشد مالیات پرداخت کنید. پس مدارک مربوط به پرداخت‌های مالیاتی خود را طی ۵ سال اخیر جهت ارائه‌دادن به مقامات مسئول آماده کنید.

مهارت های زبانی

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. زبان فرانسوی به‌عنوان زبان دوم در این کشور شناخته شده ‌است. مردم برخی شهرهای کشور کانادا از جمله کبک به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. برای اخذ تابعیت دائم کانادا و شهروند کانادا شدن لازم است که تسلط خود را به یکی از این دو زبان اثبات کنید.

بررسی مهارت‌های زبانی شما از طریق مدارکی که ارسال می‌کنید، با شرکت در آزمون‌های شفاهی و کتبی صورت می‌گیرد. برای زبان انگلیسی برخورداری از حداقل سطح ۴ CLB الزامی است. برای افزایش تسلط خود به زبان رسمی کانادا بهتر است در دوره اقامت خود به صحبت‌های شهروندان به‌خوبی گوش کنید.

مشارکت شما در بین مردم، صحبت‌کردن با آنها و پرسش و پاسخ از عوامل مهم در پیشرفت مهارت‌های زبانی شما محسوب می‌شود.

دریافت شهروندی کانادا

شرکت در آزمون اخذ شهروندی کانادا

زمانی که شما درخواست تابعیت کانادایی خود را ارائه می‌دهید، لازم است در آزمون شهروند کانادا شدن شرکت کنید. در این آزمون باید به سوالاتی مانند قوانین، مسائل حقوقی و مسئولیت شهروندی در کانادا پاسخ دهید. مباحثی که از آنها سوال طرح می‌شود به شرح زیر است:

  • تاریخ کانادا؛
  • جغرافی کانادا؛
  • اقتصاد کانادا؛
  • دولت کانادا؛
  • قوانین کانادا؛
  • نمادهای کانادا.

این آزمون به‌صورت چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود. در این آزمون ۲۰ سوال به زبان انگلیسی یا فرانسوی طراحی شده‌است. شرط قبولی در این آزمون کسب نمره ۱۵ از ۲۰ نمره کل است. در برخی موارد مشاهده شده‌ است که سوالات به‌صورت شفاهی مورد آزمون واقع می‌شوند.

تهیه بسته راهنما برای اخذ شهروندی کانادا

بسته راهنما بسته‌ای است که تمامی فرم‌ها، آزمون‌ها، نمونه‌سوالات و قوانین مربوط به دریافت تابعیت کانادایی در آن ذکر شده‌است. شما با توجه به شرایط و سن و سال خود باید بسته متناسب برای خود را تهیه کنید. در ادامه به معرفی بسته‌هایی که شما قادر به تهیه آن هستید، می‌پردازیم.

  • بسته‌های مخصوص افراد بالای ۱۸ سال؛
  • بسته‌های مربوط به والدین متقاضی خردسالان؛
  • بسته‌های مربوط به خردسالانی که والدین آنها کانادایی نباشد؛
  • بسته‌هایی برای افرادی‌ که در خدمت نیروهای مسلح کانادا بوده‌اند؛
  • بسته‌هایی برای فرزندخواندگی توسط شهروندان کانادایی؛
  • بسته‌های راهنما برای کودکان بدون تابعیتی که والدین آنها کانادایی باشد.

تاریخ فرم درخواست اخذ شهروندی کانادا را چک کنید

حتما حواستان باشد که برای ارائه درخواست اخذ تابعیت کانادایی باید از فرم‌هایی با نسخه اکتبر ۲۰۱۷ به بعد استفاده کنید. فرم‌هایی با نسخه‌های قبل‌تر منسوخ اعلام شده‌اند. اگر درخواست خود را در فرم‌های منسوخ‌شده ارسال کنید، مدارک شما مرجوع خواهند شد.

گاهی ممکن است مدارک ارسالی شما ناقص باشد در چنین شرایطی نیز مدارک شما مرجوع می‌شوند و شما باید برای اصلاح آنها اقدام کنید.

پرداخت هزینه‌های تابعیت کانادا

زمانی که شما درخواست خود را مبنی بر دریافت تابعیت کانادا ارسال می‌کنید، لازم است هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید که به درخواست شما رسیدگی شود. این هزینه‌ها به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شوند و تا زمانیکه هزینه‌ها را پرداخت نکنید، درخواست شما رسیدگی نخواهد شد.

در ضمن اگر برای اخذ شهروندی بیش از یک‌نفر اقدام می‌کنید، قادر هستید در مراحل اولیه هزینه یک شخص را پرداخت کنید. این هزینه‌ها بسته به شرایط سن و سالی (بزرگسال یا خردسال) متفاوت است.

دریافت شهروندی کانادا

نکات قابل توجه برای اخذ شهروندی کانادا

شما برای دریافت تابعیت کانادا باید قوانین را دقیق و مو‌به‌مو اجرا کنید. هرگونه نقص مدارک و عدم رعایت قوانین منجر به رد صلاحیت شما خواهد شد. رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم ضروری است.

  • فرم درخواست خود را تهیه کرده، سپس اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید و روی آن امضا و تاریخ دقیق بزنید؛
  • اگر برای بیش از یک نفر نامه ارسال می‌کنید، همه نامه‌ها را در یک پاکت قرار دهید که به‌صورت همزمان بررسی شوند؛
  • تاریخ تکمیل فرم را به چاپ ماشینی برسانید؛
  • فرم خود را به‌همراه سایر مدارک مورد نیاز به مراکز مربوطه ارسال کنید؛
  • نتیجه تأیید یا عدم تأیید درخواست شما به اطلاعتان خواهد رسید.

توجه داشته یاشید که اگر درخواست شما بیش‌تر از ۹۰ روز در مسیر ارسال باشد، مرکز مربوطه نامه را به محض دریافت مرجوع خواهد کرد.

مواردی که مانع اخذ شهروندی کانادا می شوند

مواردی وجود دارند که ممکن است مانع سیتیزن شدن شما شوند. اگر به این موارد بی‌اعتنا باشید و با وجود این موارد اقدام به دریافت سیتیزن کانادا کنید، بدون شک توسط افسر مهاجرت یا پلیس بین‌الملل دستگیر خواهید شد.

مواردی که مانع اخذ تابعیت کانادا می‌شوند، به شرح زیر است:

  • افرادی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال باشد حق دریافت تابعیت کانادا را ندارند؛
  • اگر کودکی مدعی باشد که فرزندخوانده متقاضی در خارج از کاناداست، از دلایل منع تابعیت او محسوب خواهد شد؛
  • داشتن سوءپیشینه و سابقه قضائی کیفری یکی از موارد ممنوعیت برای اخذ تابعیت کانادا محسوب می‌شود؛
  • نداشتن حق تابعیت کانادا در مدت بازه زمانی محدود و مشخص یکی از دلایل منع تابعیت کانادا است؛
  • اگر مدت زمانی را در حبس یا آزادی مشروط در کانادا گذرانده باشید، این زمان جزو اقامت شما در کانادا محسوب نخواهد شد؛
  • اگر متقاضی در حال حاضر یا درگذشته عضو نیروهای مسلح کانادا CAF)) باشد، از اخذ تابعیت کانادا به سرعت منع خواهد شد.

کلام آخر در خصوص اخذ شهروندی کانادا

در میان افرادی ‌که قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا را دارند، عده‌ای نیز به فکر اخذ شهروندی کانادا هستند. برای دریافت تابعیت کانادا قوانین و شرایط خاصی در نظر گرفته ‌شده ‌است. مهم‌ترین این قوانین اقامت ۳ الی ۵ ساله در این کشور است. تسلط به مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسوی از دیگر قوانین مهم اخذ تابعیت کانادایی است.

کانادا این کشور زیبا، جذاب و مهاجرپذیر به‌دلیل خدمات و امکاناتی که در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته ‌است. شهروند کانادا شدن یا همان دریافت سیتیزن کانادا نیاز به طی مراحلی دارد که خیلی سخت و دشوار نیست. تنها کافی است مدارک شما کامل و بدون نقص باشند و قوانین را دقیق اجرا کنید، تابعیت کانادا در دستان شما خواهد بود.

اگر برای آشنایی با قوانین، شرایط و مراحل اخذ شهروندی کانادا نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت تراست (trustimm.com) در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز