خبرگزاری کار ایران

از بام تهران تا باغ کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۴۷۴

در تهران جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. کاخ سعدآباد، پارک جمشیدیه و... که از زیباترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند، در این شهر واقع شده‌اند.ما در این مطلب قصد معرفی باغ کتاب و بام تهران را داریم.

اگر می‌خواهید از این مکان‌ها بازدید کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بام تهران، بلند ترین نقطه پایتخت

بام تهران بلندترین و خوش ‌آب‌وهواترین بخش شهر محسوب می‌شود. این مکان انتهای خیابان ولنجک و ابتدای تله‌کابین توچال واقع شده است و افراد بسیاری برای بازدید از آن به تهران سفر می‌کنند. بین پارکینگ این کوه و ابتدای توچال محدوده‌ای آسفالت شده وجود دارد که بسیاری از افراد از آن برای پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر طبیعی استفاده می‌‎کنند. در بام پایتخت امکان مشاهده مناظری زیبا از شهر تهران وجود دارد و می‌توانید در آن هوایی پاک تنفس کنید. در این مجموعه امکانات تفریحی زیادی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند ساعت‌ها با این وسایل سرگرم شوند. از امکانات این منطقه می‌توان به تله‌کابین، سورتمه، زیپ لاین، سینما پنج بعدی، بانجی جامپینگ، اتاق فرار و... اشاره کرد که بازدیدکنندگان با مراجعه به آن‌ها می‌توانند اوقات خوشی را سپری کنند.

از بام تهران تا باغ کتاب

اگر علاقه‌مند به تنیس هستید، می‌توانید به زمین ساخته شده برای این ورزش مراجعه کنید. این مجموعه شامل دو زمین مجزا برای آقایان و بانوان است و افراد می‌توانند در آن به انجام این بازی بپردازند. همچنین کنار این مجموعه فروشگاهی وجود دارد که می‌توانید ابزار ورزش تنیس را بخرید. سینمای پنج بعدی بام استانداردهای لازم را از کشور ایتالیا دارد و به همین دلیل هنگام اجرای افکت‌های مختلف مشکلی برای تماشا کنندگان به‌وجود نمی‌آید.

روش‌های رسیدن به این منطقه

روش‌های مختفی برای رسیدن به این منطقه وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توانیم به وسیله شخصی و وسایل نقلیه عمومی اشاره کنیم.

اگر قصد دارید با خودرو شخصی به این منطقه برسید، باید به بزرگراه چمران شمال رفته و پس از آن وارد خیابان ولنجک شوید. انتهای این خیابان می‌توانید مسیر آسفالت شده بام پایتخت را مشاهده کنید. در این بخش از شهر پارکینگ موتورسیکلت و خودرو ساخته شده که بازدید کنندگان می‌توانند وسایل نقلیه خود را در آن پارک کنند.

یکی‌دیگر از روش‌ها برای رسیدن به این منطقه تاکسی است. می‌توانید سوار تاکسی‌هایی که به اتوبان چمران می‌روند، شده و در ایستگاه نزدیک پمپ بنزین ولنچک پیاده شوید. پس از پیاده شدن در این مکان باید با تاکسی‌های دیگر به بام برسید. همچنین می‌توانید با تاکسی‌های خط تجریش، بام تهران به این منطقه زیبا رسیده و از آن بازدید کنید. شما می‌توانید با اتوبوس‌های تندرو خط چهار به منطقه توریستی توچال برسید.

بازدید از بام پایتخت بین ساعات پنج صبح الی 12 شب ممکن خواهد بود و برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست. ولی اگر قصد استفاده از امکانات این مجموعه را دارید، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

باغ‌ کتاب تهران

از بام تهران تا باغ کتاب

پایتخت ایران میان عموم مردم به شلوغی، آلودگی و همهمه معروف است؛ اما در این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران این مکان است. تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهر به حدی است که حتی برخی از اهالی نیز از آن بی خبر هستند. یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید باغ کتاب است. در این مجموعه انواع کتاب‌ها یافت می‌شود و بسیاری از علاقه‌مندان به مطالعه این مکان را برای خرید محصولات جدید انتخاب می‌کنند. این نمایشگاه در محدوده عباس‌آباد و جنب کتابخانه ملی واقع شده است. در این مجموعه امکانات رفاهی زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت‌ها در آن سرگرم شوند.

مجموعه‌های تفریحی این مکان به‌منظور ترغیب کودکان به مطالعه ساخته شده است. این مکان بزرگ‌ترین مجموعه کتاب و سرگرمی کشور محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت 110 هزار مترمربع ساخته شده است. سام طهرانچی، یکی از معماران مشهور ایران، با طرحی زیبا 65000 متر از این زمین را به ساختمان اختصاص داد. سال 1383 به‌منظور احداث محلی دائمی برای نمایشگاه کتاب تهران صاحب نظران طرحی ارائه دادند و همین طرح باعث شروع ساخت این مجموعه شد. سال 1396 درب‌های این مکان را برای بازدید عموم باز کردند.

اگر قصد بازدید از این نمایشگاه را دارید، با روش‌های مختلفی می‌توانید به آن برسید که یکی از آن‌ها استفاده از خودرو شخصی است. برای رسیدن به این مکان با خودرو شخصی می‌توانید به اتوبان شهید حقانی بروید و بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس خروجی کتابخانه ملی به این مجموعه برسید. اگر با خودرو شخصی به این محل رفتید، می‌توانید خودرو خود را در پارکینگ آن پارک کنید.

اگر می‌خواهید با مترو به این مجموعه برسید می‌توانید در ایستگاه شهید حقانی پیاده شده و پس از 10 دقیقه پیاده‌روی به این مکان بروید. در بهار و تابستان از ساعت 9 الی 23 این مجموعه برای عموم باز است؛ پنج‌شنبه و جمعه نیز بازدیدکنندگان می‌تواند تا ساعت 24 از آن بازدید کنند. در فصل پاییز و زمستان درب این مکان از از ساعات 9 تا 21 باز بوده و هرشخص می‌تواند از این مجموعه بازدید کند.

ما در این مطلب به معرفی دو مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران پرداختیم. اگر تجربه بازدید از بام تهران یا باغ کتاب این شهر را داشتید، نظرات خود را درباره این دو مکان با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز