خبرگزاری کار ایران

22 سوال رایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۰۲

داوطلبانی که در مرحله کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند‌، در صورت پذیرش می بایست مرحله دوم یا مصاحبه را نیز با کسب امتیار قابل قبول سپری نمایند تا موفق به استخدام قطعی در این ارگان آموزشی شوند.

داوطلبانی که در مرحله کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند‌، در صورت پذیرش می بایست مرحله دوم یا مصاحبه را نیز  با کسب امتیار قابل قبول سپری نمایند تا موفق به استخدام قطعی در این ارگان آموزشی شوند.

مصاحبه کنندگان طی فرآیند پرسش و پاسخی که با پذیرفته شدگان انجام می دهند، وضعیت نهایی استخدام آن ها را در سازمان آموزش و پرورش مشخص می کنند و داوطلبان در صورت موفقیت می توانند شغل خود را از زمان اعلام شده آغاز نمایند.

اگر شما هم می خواهید در آزمون استخدامی پرطرفدار آموزش و پرورش شرکت کنید اما نمی دانید که بعد از سپری کردن مرحله کتبی  برای موفقیت در جلسه مصاحبه، باید به چه سوالاتی پاسخ دهید و یا چه منابعی را مورد مطالعه قرار دهید‌، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 70 درصد نتیجه آزمون کتبی و 30 درصد نیز امتیاز مصاحبه تاثیرگذار می باشد.

22 سوال رایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش پرورش هرساله افرادی زیادی را در حوزه های مختلف جذب می کند. داوطلبان واجد شرایط برای ثبت نام می بایست پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش  ، به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات لازم را به انجام برسانند

معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت در این مرحله باید با مراجعه به سامانه ‌های استانی اداره کل آموزش‌ و پرورش محل مورد تقاضا از زمان دقیق و محل مصاحبه و همچنین مکان بررسی مدارک و مستندات مربوطه آگاه شوند و سپس در بازه زمانی مشخص نسبت به حضور در جلسه اقدام نمایند. یادتان باشد که عدم مراجعه معرفی‌شدگان به هر دلیل، به‌ منزله انصراف می باشد و داوطلب در این خصوص حق اعتراض ندارد.

شایان ذکر است که قبل از حضور در جلسه مصاحبه‌، فرد متقاضی باید نسبت به سنجش وضعیت فیزیکی خود از طریق شرکت در جلسات معاینات پزشکی اقدام کند و بعد از موفقیت در آن، با پوششی مناسب و در حالی که مدارک لازم را در دست دارد‌، در جلسه مصاحبه حاضر شود.  در مرحله دوم آزمون‌، دیگر تنها مبحث علمی و تئوری مانند آزمون کتبی مد نظر نمی باشد و داوطلب می بایست در حوزه های مختلفی از جمله احکام و معارف، سیاسی و اجتماعی، روانشناسی شخصیت و همچنین دروس رشته خود، سوالاتی را پاسخگو باشد و به قولی نشان دهد که تا چه حد در شغل انتخابی خود مهارت دارد و از عهده آن بر می آید؟

درست است که داشتن اعتماد به نفس و حفظ آرامش کمک بسیاری در راستای پاسخ دادن به سوالات مصاحبه می کند،‌ اما آشنایی با حوزه هایی که قرار است از آن ها سوال شود و همچنین دانستن نوع سوالات، آمادگی متقاضی را بالاتر می برد و او را همواره یک گام جلوتر می اندازد.

معمولا بعد از ورود به اتاق مصاحبه اولین سوالی که از شما پرسیده می شود، این است که خود را معرفی کنید و سوابق تحصیلی خود را در قالب یک بیوگرافی کوتاه بیان نمایید که علاوه بر آن در ادامه این مقاله، 21 سوال رایجی که احتمال مطرح شدن آن ها در جلسه مصاحبه بالاتر 90 درصد است و هر کدامشان ممکن است توسط مصاحبه کننده در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش از شما پرسیده شوند نیز ذکر شده اند.

حوزه معارف و احکام

22 سوال رایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یکی از مهم ترین بخش هایی که اکثر سوالات شامل آن می شود‌، حوزه دینی و اسلامی می باشد. افراد در وهله اول می بایست تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و از اطلاعات کافی در زمینه دین و مذهب برخوردار باشند تا امور شغلی خود را به درست ترین شکل ممکن انجام داده و دچار مشکل نشوند. در ادامه 7 سوال مهمی که در این قسمت توسط مصاحبه کنندگان از داوطلب پرسیده می شوند، شرح داده شده است.

1)نماز جمعه چگونه خوانده می شود؟

2) در رابطه با  ارکان نماز و انواع غسل های واجب توضیح دهید.

3) تسبیحات اربعه به چه صورت می باشد؟

4)سجده ی سهو را توضیح دهید.

5)تولی و تبری چیست.

6)شکیات نماز را توضیح دهید؟

7) انتخاب مرجع تقلید چگونه صورت می گیرد؟

حوزه  سیاسی و اجتماعی

 

فردی که در سازمان آموزش و پرورش استخدام می شود، می بایست از اطلاعات روز دنیا در حوزه سیاسی و اجتماعی و همچنین دلایل و مسائل مهمی که تعیین کننده وضعیت کنونی کشور هستند، آگاهی کافی داشته باشد. 7 سوال مهم و رایجی که در این حوزه در جلسه مصاحبه مورد ببرسی قرار می گیرند، شامل موارد ذیل می شوند.

1)نحوه انتخاب رهبر به چه صورت می باشد؟

2) تاریخ برگزاری راهپیمایی ها را شرح دهید.

3)اخبار روز ایران را از کجا مشاهده می کنید؟

4)وظایف شورای نگهبان را نام برده و توضیح دهید.

5)اهداف انقلاب اسلامی را شرح دهید.

6)در خصوص قانون اساسی توضیح دهید.

7)آخرین انتخاباتی که برگزار شد، چه زمانی و به چه صورت بود؟

حوزه روانشناسی شخصیت

22 سوال رایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حوزه روانشناسی، یکی از مواردی است که نحوه رفتار و میزان توانایی فرد در شغل انتخابی خود را نشان می دهد. در این بخش، مصاحبه کنندگان در خصوص زندگی شخصی متقاضی و همچنین دلایل انتخاب شغل پرسش هایی را مطرح می سازند تا با بعد درونی و شخصیتی فرد پذیرفته شده و میزان آمادگی او آشنا شوند. در ادامه می توانید 7 نمونه از سوالات متداولی که در رابطه با روانشناسی  شخصیت از شما پرسیده می شود را مشاهده نمایید که یکی از آن ها برگزاری آزمون شخصیت شناسی نئو می باشد.

  • بیوگرافی خود و خانوادتان را شرح دهید؟
  • نحوه و ملاک انتخاب دوست برای شما به چه صورت است؟
  • در هنگام عصبانیت چگونه رفتار می کنید؟
  • دلیل انتخاب شغل مدنظر چیست؟
  • با همکار و ارباب رجوع چگونه برخورد می کنید؟
  • حقوق و مزایای مد نظر به چه صورت است؟
  • امکان برگزاری آزمون نئو (NEO)

حوزه  تخصصی و درسی در رابطه با رشته داوطلب

علاوه بر 3 حوزه مذکور، ممکن است گاهی در رابطه با مطالب تخصصی رشته تحصیلی فرد پذیرفته شده نیز از او سوال شود تا از نظر علمی نیز به صورت حضوری مورد سنجش قرار گیرد. لازم به ذکر است که نمی توان یک سری سوالات معین برای این قسمت از مصاحبه تعیین نمود چرا که هر رشته ای، سوالات تخصصی متفاوتی را به خود اختصاص می دهد اما یکی از متداول ترین سوالاتی که از متقاضیان در این بخش پرسیده می شود و  همه رشته های تحصیلی را شامل می شود، مبحث روش تحقیق است. بنابراین توصیه می شود که حتما در خصوص کسب اطلاعات کافی درباره روش تحقیق پیش از حضور در جلسه، اطمینان حاصل نمایید.

داوطلبان می توانند نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش خود را مدتی بعد از اتمام فرآیند مصاحبه  از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده به صورت اینترنتی مشاهده کنند. همچنین بد نیست بدانید که پذیرفته شدگان نهایی ملزم به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع دوره مذکور، مطابق با ضوابط و مقررات اعلام‌شده از سوی دانشگاه مجری دوره می باشند که محل برگزاری آن نیز توسط همین دانشگاه تعیین و اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز