خبرگزاری کار ایران

آشنایی با وب سایت مرکز الماس

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۹۷

امروزه صنایع قطعه سازی روز به روز در حال پیشرفت هستند و این پیشرفت حاصل تنوع زیاد در قطعات تولیدی می باشد. یکی از اجزا جدانشدنی صنعت قطعه سازی، الماس تراشکاری است که یک روش جدید برای تنوع بخشیدن به قطعات تولیدی در صنایع می باشد. سازندگان وسایل و صنایع تولیدی توجه زیادی به حرفه ی تراشکاری دارند و وجود ابزارهای تراشکاری را برای پیشرفت ضروری می دانند.

هر ساله تغییرات زیادی در ماشین های قطعات تولیدی و تراش را شاهد هستیم که اصلی ترین قطعه در یک دستگاه تراش اینسرت برش کاری یا الماس های برشکاری می باشد که ابزاری برای تراش انواع فلز محسوب می شود. این ابزار هر ساله دچار تغییر و تحولاتی می شود و برای مواد مختلفی استفاده می شود که  باید با توجه به نوع قطعه و درجه سختی آن مورد استفاده قرار بگیرد. این اینسرت ها طول عمر بالایی دارند و اگر به درستی استفاده شوند طول زمان ماشینکاری را تا حد زیادی کاهش می دهند. در زیر با انواع این اینسرت های تراشکاری و ویژگی های آن آشنا می شویم.

الماس تراشکاری چیست؟

الماس تراشکاری ابزارهایی هستند که برای براده برداری و برش کاری روی فلزات از آن ها استفاده می شود این ابزارها به نام های دیگری نظیر اینسرت تراشکاری یا تیغچه تراشکاری نیز شناخته شده هستند و جزو ابزارهای قابل تعویض هستند. نام گذاری تیغچه تراشکاری بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 1832.2 می باشد. هر تولید کننده ای باید برای نام گذاری از این استاندارد پیروی کند تا تشخیص و درک آن در تمام جهان یکسان باشد. مهمترین خصیصه اینسرت تراشکاری یکنواخت بودن اندازه ی قطعات، برش دقیق و صاف بودن سطح برش می باشد و این ویژگی های خاص و مفید را تضمین می کند.

عملیات تراشکاری و برش کاری بسیار دقیق و حساس است و لازم است از ابزارهایی استفاده شود که این عملیات را دقیق انجام دهند. اما مهم ترین عاملی که در عمر ابزارهای برش تاثیر مثبت دارد، جنس خود ابزار می باشد و قطعا الماس تراشکاری سخت ترین ماده ای است که در جهان شناخته شده است و سختی متوسط آن 5 برابر کار بایدهای سمانته می باشد..

مهم ترین دلیل استفاده از ابزارهای برشی نظیر الماس فرزکاری، تراشیدن فلزات مختلف است. این ابزارها باعث می شوند که عملیات ماشین کاری دقیق تر عمل کند. تنوع ابزارهای برشی به حدی زیاد است که شما می توانید با توجه به جنس قطعه،  سایز قطعه و نوع برش ابزار مناسب را انتخاب کنید. انتخاب ابزار مناسب با توجه به ویژگی های قطعه و ویژگی های برش باعث می شود طول عمر ابزار افزایش پیدا کند. جنس مورد استفاده در خود ابزار نیز در طول عمر آن تاثیر گذار است معمولا ابزارهای برشی از جنس فولادهای تندبْر HSS، آلیاژهای ریختنی، کبالت، کار بایدها، سرامیک‌ها و سرمت ها،CBN و الماس‌ها هستند که هر جنس در صنایع و برشکاری های خاصی کاربرد دارد. 

الماس فرزکاری چیست؟

کار گرفته شده در این ابزارها، یکی از سخت ترین ماده های موجود در جهان است و ابزارهای الماسی جزو پر کاربرد ترین ابزارهای صنایع فرزکاری و برشکاری هستند. الماس فرزکاری  یکی از ابزارهای پرکاربرد می باشد که با نام های دیگری نظیر اینسرت فرزکاری یا تیغچه ی فرزکاری نیز شناخته شده می باشد. این ابزار مناسب ترین ابزار برای براده برداری و برش کاری بر روی فلزات است. در فرآیند باربرداری تیغچه فرزکاری یکی از مهم ترین اجزا می باشد که اگر به کار گرفته نشود عملا هیچ گونه فرایندی انجام نمی شود.

اینسرت فرزکاری در صنایع قابل تعویض است و در صورت خرابی قطعه می توان نمونه جدید را جایگزین کرد. کارایی های متنوع این ابزار آن را به پرکاربردترین و مقاوم ترین جنس در بازار تبدیل کرده است به طوری که در ترکیبات این محصول از سخت ترین ماده های جهان و از آلیاژ فلزات سختی همچون کارباید، تیتانیوم، مولیبدن و وانادیوم استفاده می شود و این ترکیبات فوق العاده در کنار هم محصولی را تولید کرده اند که قابلیت باربرداری فلزات مختلفی همچون آهن، مس، برنج، آلومینیوم را دارا می باشد. برای اینکه لبه این الماس ها دچار سایش نشود و طول عمر آن ها کوتاه نشود برای تراش فلزاتی چون چدن و فولاد نرم و کم کربن از این ابزارها استفاده نمی شود.

آشنایی با وب سایت مرکز الماس

الماس گام زنی یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد که هدف از انتخاب آن، دنده زنی می باشد. از آنجایی که این الماس ها توانسته اند ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص دهند، یک جایگزین مناسب برای گزینه هایی همچون رولینگ به حساب می آید. از این الماس ها هم می توان برای داخل تراشی و  هم برای روتراشی استفاده کرد و بهره برد. عملکرد آن به این صورت است که در ابتدا الماس بر روی یک هلدر بسته می شود و برای اینکه در جای خود ثابت باقی بماند، از پیچ در آن استفاده می شود. عملیات و فرآیندهایی همچون تراشکاری و  براده برداری توسط دستگاه های معروفی تحت عنوان CNC انجام می گردند.

الماس گام زنی دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام از آن ها باید بتوانند ویژگی های قابل قبولی را از خود نشان دهند تا در زمینه های مختلف با موفقیت عمل کنند.

انواع الماس گام زنی

همانطور که اشاره کردیم این الماس های گام زنی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند در موارد متعددی با یک دیگر در تفاوت باشند و در صنعت های متنوع، مورد کاربرد قرار بگیرند. در یک بررسی کلی می توان اینطور بیان داشت که انواع الماس گام زنی را می توانید به دو شکل میلی متری و اینچی در بازار پیدا کنید. متنوع ترین گامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و افراد تمایل زیادی به استفاده از آن دارند، نوع اینچی آن می باشد. موارد بسیار گسترده تری درباره انواع این الماس ها وجود دارند. پس با دقت بالا به این نکات گفته شده توجه کنید.

جعبه بسته بندی چه مشخصاتی را می تواند به ما نشان دهد؟

همانطور که می دانید بر روی جعبه محصولات و ابزارها، نوشته هایی درج شده اند که می توانند شما را از کیفیت و مشخصه های آن محصول آشنا کنند که جزئی ترین آن ها نیز قابل اهمیت می باشد و نمی توان به راحتی از آن ها عبور کرد. الماس گام زنی نیز دقیقا به همین صورت است. مشخصات مختلفی بر روی جعبه بسته آن به چاپ می رسند که از آن ها می توان به گزینه های مهمی همچون سایز، زاویه و در نهایت اندازه اشاره کرد.

معرفی انواع اینسرت تراشکاری

اینسرت که با نام‌های الماس، تیغچه و یا الماسه نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که برای براده برداری و تراش روی سطح فلزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینسرت‌ها کاربردهای بسیاری دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به تراشکاری، برشکاری و فرزکاری اشاره کرد. اینسرت تراشکاری قابل تعویض است و به همین دلیل استفاده از آن ساده‌تر از تیغچه‌های تراشکاری است که به صورت ثابت بر روی ابزار استفاده می‌شوند.

نام‌گذاری الماس‌های تراشکاری بر اساس استاندارد جهانی ISO1832.2 انجام می‌شود تا درک ویژگی‌های فنی یک اینسرت ساده باشد. ویژگی‌های فنی هر اینسرت را می‌توان با توجه به حروف و اعدادی که در نام اینسرت هستند با استفاده از جداول استانداردی که برای این محصولات وجود دارد، به دست آورد. قیمت اینسرت تراشکاری با توجه به جنس، ویژگی‌های فنی و نوع الماس تعیین می‌شود. انواع اینسرت تراشکاری در جنس‌ها و شکل‌های مختلف و با ویژگی‌های فنی گوناگون توسط سازندگان تولید و در بازار به فروش می‌رسند.

جنس اینسرت

جنس اینسرت تراشکاری انتخابی شما از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربرد آن و اینکه برای استفاده بر روی چه فلزی مناسب است را مشخص می‌کند. اینسرت‌ها معمولا از جنس کاربید تنگستن و سرمت(ترکیبی از سرامیک و فلزاتی مانند آهن، کروم، نیکل و تیتانیوم است) هستند. برخی مواد دیگر که برای ساخت اینسرت از آن‌ها استفاده می‌شود، شامل نیترید بور مکعبی که دارای استحکام بسیار زیادی است و ساییدگی کمی دارد و پلی کریستال‌ها که سخت‌ترین نوع ماده برای ساخت اینسرت است و ساییدگی کمی دارد، تنها اشکال پلی کریستال این است که به دلیل واکنش شیمیایی بالا نسبت به آهن به همراه استیل قابل استفاده نیست. همچنین الماس تراشکاری به دو دسته دارای روکش و بدون روکش تقسیم‌بندی می‌شود. برای استحکام و دوام بیشتر، گاهی یک روکش نیز بر روی اینسرت‌ها تعبیه می‌شود که متداول‌ترین این روکش‌ها، سیمان است

آشنایی با وب سایت مرکز الماس

در زمان خرید اینسرت تراشکاری مورد نیاز خود لازم است که علاوه بر بررسی قیمت اینسرت تراشکاری و جنس آن، به سازنده آن نیز دقت کنید. برخی از سازندگان به نام اینسرت‌های تراشکاری، سندویک، والتر آلمان، کنامتال آلمان و کرلوی کره هستند. خریداری یک اینسرت مناسب که کیفیت بالایی داشته باشد می‌تواند علاوه بر کیفیت بهتری که در زمان کار برای شما فراهم می‌کند، نیاز به تعویض الماس را نیز کاهش دهد. علاوه بر این نکات به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به اینکه برای چه کارکردی و برای استفاده بر روی چه فلزی، اینسرت را خریداری می‌کنید، ویژگی‌های فنی که در این نوشته مورد بررسی قرار گرفت را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

کاربرد الماس برش چیست ؟

چند نوع از این ابزار  داریم ؟ قیمت این ابزار چقدر است ؟در این مقاله توضیحاتی در مورد این ابزار  و انواع الماس برش  در بازار و همچنین در رابطه با قیمت آن توضیحاتی ارائه خواهد شد.

 

توضیحاتی در مورد الماس برش

یکی از راه های مناسب و کاربردی برای برش شیشه استفاده از الماس برش است این وسیله به آسانی و سادگی شیشه مورد نظرتان را با ابعاد و اندازه ای که میخواهید برش میدهد . دقت کنید برای بریدن سطح مورد نظر حتما با وسیله ای محل برش را نشان دار کنید تا با این ابزار به راحتی برش را انجام دهید.

نحوه استفاده از این وسیله بسیار راحت است .ابتدا  شیشه مورد نظر را بر روی سطحی بدون وجود مانع اضافی قرار میدهید که باعث خط انداختن روی شیشه یا شکستن آن نشود قرار می دهند. هنگام خط انداختن با الماس برش نباید فشار زیادی به شیشه وارد شود زیرا سبب شکستگی یا ترک برداشتن شیشه میشود .برای نتیجه بهتر می توانید قبل از استفاده از الماس برش قبل از خط انداختن مقداری روغن برش را با استفاده از خط کش روی شیشه بریزید سپس بعد  از برش نیز لبه های تیز شیشه را برای جلوگیری از آسیب زدن  با سنباده صاف کنید.استفاده از الماس برش نیازمند مهارت خاصی می باشد، زیرا اگر نتوانید به درستی از الماس برش برای مشخص کردن خطوط استفاده کنید .شیشه دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

انواع الماس برش

این ابزار انواع مختلفی دارد، اما اگر بخواهیم آن را به طور کلی تقسیم کنیم آن را به دو نوع دسته پیستولی و مدادی تقسیم بندی میکنیم.اغلب آنها  ها دسته ای از جنس چوب دارند و در بدنه برخی از الماس برش ها صُلب تعبیه شده است.درون این مخزن ها معمولا نفت سفید و  روغن شیشه بری ریخته می شود تا هنگام انداختن خط بر روی شیشه با الماس برش ، به لغزش الماس برش کمک کند.

الماس برش مدادی:در برخی از مدل های این نوع الماس شیشه بری، بدنه الماس فلزی بوده و دارای عاج هایی می باشد، که می توان از آن برای سمباده زنی لبه های تازه برش خورده بعد از برش  شیشه با الماس استفاده کرد.

آشنایی با وب سایت مرکز الماس

بدیهی است که ما از استفاده از الماس به عنوان جواهرات اطلاع داریم ، اما تعداد الماسهایی که به عنوان ابزار برش استفاده می شوند بیشتر از جواهرات است. ممکن است خوانده باشید که چگونه می توان از الماس بسیار کمیاب در جواهرات استفاده کرد - آنهایی که در جواهرات استفاده نمی شوند ، ریخته نمی شوند ، اینها را هدر نمی دهند. در واقع از این نوع الماس ها برای مصارف صنعتی استفاده می شود و از آنجا که الماس سخت ترین ماده است ، اکثر آنها برای اهداف مختلف برش استفاده می شود. از آنجا که الماس سخت ترین ماده شناخته شده است که دارای سختی 10 است ، در حالی که شیشه هایی که روی پنجره ها استفاده می شوند سختی 5.5 دارند. این بدان معنی است که هر ماده ای که دارای سختی در محدوده 5.5 تا 10 باشد می تواند برای برش شیشه استفاده شود. و الماس به عنوان سخت ترین ماده می تواند شیشه ها را به طور دقیق و دقیق به هر شکل یا فرم دلخواه برش دهد.

الماس از بسیاری جهات ضعیف است ، اما از یک جهت بسیار قوی است: توانایی خراشیدن چیزهای دیگر. مقیاس سختی معدنی به عنوان یک آزمایش میدانی برای زمین شناسان ساخته شد تا آزمایش کند که یک ماده چگونه می تواند ماده دیگر را خراش دهد. از میان سنگها و مواد معدنی معمولاً در طبیعت ، الماس بالاترین میزان را دارد.

 

تلفن تماس مرکز الماس

66756347-66756348

09123471689

09121076352

ارسال توسط آگهی گوگل ادوردز20

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز