خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید میلگرد و تیرآهن

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۷۵۷

خرید پروفیل های فولادی نیازمند مشاوره است تا بتوان بهترین جنس را متناسب با کار مورد نظر تهیه کرد.

بازار خرید مقاطع فولادی در سال 99 دچار افزایش تند قیمتی شد که عوامل متعددی روی آن تاثیر گذار بودند. قیمت ارز از عمده دلایل بالا رفتن نرخ انواع پروفیل های آهنی بود. البته اثرات روانی بالا رفتن ارز بیشترین تاثیر را در قیمت ها می گذارد. بهم خوردن چرخه عرضه و تقاضا نیز از دیگر دلایل عدم تعادل در بازار است. عرضه نامناسب شمش و محصولات آهنی در بورس نیز طی ماه های گذشته سبب بالا رفتن بی رویه قیمت نهایی تیرآهن و خصوصا قیمت میلگرد شد.

راهنمای خرید انواع تیرآهن

تیرآهن هایی که در ساختمان سازی به کار می روند عموما از نوع  IPEهستند. شرکت های متعددی در کشور تیراهن را از سایز 12 تا 30 تولید می کنند. فایکو، اهواز، ماهان، کرمانشاه و ذوب اصفهان از عمده تولید کنندگان داخلی تیرآهن هستند. در این بین محصولات ذوب آهن اصفهان به دلیل آنالیز استاندارد و تبعیت از جدول وزنی اشتال (Stahlbau) بالاترین کیفیت را دارند. بخش عمده تولیدات این شرکت صادرات می شود. قیمت تیرآهن ذوبی نیز از سایر تولید کنندگان به دلیل وزن بیشتر بالاتر است. برای مقایسه تیرآهن سایز 18 ذوب 225 کیلوگرم، فایکو 200 و ماهان 190 کیلوگرم است.

تیرآهن به صورت تیکه ای نیز عرضه شده که تیرآهن نرمال نامیده می شود. تیرهای نرمال معمولا از شاخه هایی هستند که انتهای آن در خط تولید دچار دفورمگی شده است، سپس به طول دلخواه برش خرده و بر اساس وزن فروخته می شود.

نوع دیگری از تیرآهن با بال های پهن وجود دارد که مقطع آن شبیه به حرف H است و در اصطلاح هاش نامیده می شود. هاش نیز در دو نوع سبک و سنگین در سایزهای مختلف و طول 12 متر تولید می شود. تیر هاش بیشتر برای ساختمان های بلند مرتبه، سوله و سازه هایی نظیر پل مورد استفاده قرار می گیرد. هاش های موجود در بازار عموما وارداتی هستند.

تیرها به صورت دسته ای عرضه می شوند که بندل نامیده می شود. برای مثال تیر 18 ذوب آهن در هر بندل دارای 24 شاخه است و یا تیرآهن سایز 24 شرکت فایکو دارای 14 شاخه است.

در برخی از پروژه ها نیازمند تیر با قابلیت تحمل لگر خمشی است. بدین منظور از تیرهای شبکه شده استفاده می کنند. برای این کار جان تیرآهن به صورت 6 ضلعی خالی می شود. این کار به کمک دستگاه گیوتین انجام می شود. اجرت انجام تیر شبکه شده با توجه به سایز تعیین می گردد.

راهنمای خرید میلگرد و تیرآهن

راهنمای خرید میلگرد

پروفیل میلگرد به دو صورت ساده و دارای آج تولید می شود. میلگردهای بدون آج معمولا کاربرد در صنایع و ساخت ماشین آلات و نوع آجدار در ساختمان سازی کاربرد دارد. A1، A2، A3 و A4 انوع میلگرد آجدار محسوب می شوند که با افزایش شماره استحکام و شکل آج نیز تغییر می کند. نوردکاری و ترمکس روش های متداول تولید این نوع محصول است.

شرکت هایی نظیر: ابهر، فایکو، امیرکبیر، بافق از جمله تولید کنندگان میلگرد هستند که محولات خود را از سایز 6.5 تا 32 عرضه می کنند. همچنین شرکت فولاد خراسان با نام میلگرد نیشابور مرغوب ترین تولیدات میلگردی کشور را دارند. میلگرد به صورت وزنی عرضه می شود و معمولا وزن هر بندل آن حدودا 2 تن می باشد. در صورت خرید میلگرد به صورت شاخه می بایست به خرده فروشی ها مراجعه کرد.  برشکاری و خمکاری میلگرد نیز شامل اجرت خواهد شد.

زرد شدن آهن

یکی از مشکلاتی که خریداران مقاطع فولادی با آن روبرو هستند زرد بودن پروفیل است که گاها باعث اختلاف بین فروشنده و خریدار می شود. این زردی ناشی از واکنش آهن با هوای مرطوب، آب باران و برف است. در این شرایط آهن باعث تولید اکسید آهن به رنگ زرد، قرمز و قهوه ای می کند. به دلیل اینکه انبارهای دپو رو باز هستند با اولین بارش، محصولات دچار زرد شدگی می شوند که پدیده ای طبیعی محسوب می شود. اگر این زرد شدگی باعث پوسیدگی و خوردگی فلز نشده باشد و سطحی باشد تحویل این بار بدون هیچ مشکلی خواهد بود.

راهنمای خرید میلگرد و تیرآهن

قیمت تیرآهن در زمستان سال 1399

پیش بینی قیمت مقاطع فولادی به مولفه های متعددی وابسته است و اغلب تحلیل گران بازار از انجام دقیق آن عاجز هستند. اما همانند سنوات گذشته پیش بینی می شود قیمت انواع پروفیل های صنعتی و ساختمانی نظیر تیرآهن، ورق و قیمت نبشی و ناودانی و ... از دی تا اسفند ماه به دلیل هیاهوی آخر سال افزایش داشته باشد. با توجه به تعطیلات عید نوروز و تورم سالیانه خریداران سعی دارند صورت های خود را تحویل و بار را قبل از اتمام سال تهیه کنند تا مشمول قیمت های سال جدید نشوند.

همچنین ساخت و ساز مسکن از موارد رونق بازار آهن محسوب می شود. لذا با توجه به افزایش 32 درصدی اعتبارات عمرانی برای بودجه سال 1400 نسبت به امسال، به نظر می رسد خرید و فروش این محصولات با رونق بهتری در سال جدید صورت گیرد.

مشاوره و خرید تیرآهن و میلگرد

اگر نیاز به استعلام قیمت و مشاوره پیش از خرید مقاطع فولادی نظیر میلگرد، تیرآهن، ورق، نبشی و ناودانی، ورق و پروفیل دارید، می توانید با مجموعه نگین فولاد السا با شماره 02144448200 تماس حاصل فرمایید. این مجموعه با فروش رقابتی و فاکتور رسمی آخرین قیمت را در اختیار شما قرار خواهند داد. ارسال محصول خریداری شده به جای جای ایران با بهترین قیمت تعرفه باربری نیز از مزایای این شرکت محسوب می شود. این مجموعه تخفیف های ویژه ای برای سازندگان ساختمانی دارای پروانه ساخت در نظر گرفته است که در هنگام سفارش با ارائه آن می توان از این امکان بهرمند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز