خبرگزاری کار ایران

جعبه های آتش نشانی و انواع آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۰۶

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس ها، از اجزای سیستم های اطفاء حریق هستند که حاوی شیلنگ های اطفا حریق و کپسول های خاموش کننده آتش می باشند. در گروه تولیدی و صنعتی مزینانی انواع جعبه آتش نشانی طراحی و تولید می گردد. برای اطلاع از ویژگی ها و قیمت جعبه های آتش نشانی در انواع مختلف، می توانید به سایت مزینانی مراجعه نمایید.

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس ها، از اجزای سیستم های اطفاء حریق هستند که حاوی شیلنگ های اطفا حریق و کپسول های خاموش کننده آتش می باشند. در گروه تولیدی و صنعتی مزینانی انواع جعبه آتش نشانی طراحی و تولید می گردد. برای اطلاع از ویژگی ها و قیمت جعبه های آتش نشانی در انواع مختلف، می توانید به سایت مزینانی مراجعه نمایید.

 جعبه ها ی اتش نشانی پس از خاموش کننده دستی، یکی از اولین تجهیزات اطفا حریق در مراحل اولیه کشف آتش اند. فایر باکس ها و تجهیزات آتش نشانی در تسریع اطفا حریق، جلوگیری از بازگشت شعله و ایجاد زمان مناسب برای ترک ساکنین از منطقه درگیر حادثه، بسیار موثرند و به دلیل اتصال آن ها به شبکه آتش و دود، یکی از مهم ترین بخش های تأمین آب برای تیم عملیاتی می باشند.

جعبه های آتش نشانی محلی برای نگهداری وسایل و لوازم اولیه اطفاء حریق، مانند کپسول آتش نشانی، شیلنگ، قرقره، شیر و غیره می باشند و تکنسین های مربوطه می توانند این جعبه ها را جهت اطفاء حریق، در راهروهای کارخانجات، مجتمع های مسکونی و منازل، ادارات و بیمارستان ها و ... به طور کامل نصب نمایند.

نصب جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی در کاهش خسارات احتمالی ناشی از آتش سوزی بسیار موثر خواهد بود، بنابراین باید در مکان مناسب و به گونه ای نصب شود که دسترسی به آن سریع و راحت باشد تا به عملیات سرعت بخشد و از خطرات احتمالی بکاهد. جعبه های دیواری می توانند به صورت روکار و یا توکار با ارتفاع حداکثر 130 سانتیمتر از کف زمین نصب شوند، همچنین نباید فاصله فایرباکس ها از هم بیش از 30 متر باشد تا مشکلی در همپوشانی آن ها به وجود نیاید. در شبکه آب آتش نشانی، تامین کننده آب فایرباکس، باید به آب شهری متصل شود.

باید توجه داشت که نباید فایرباکس ها را در پشت دیوارها یا شکاف ها و در پستوها قرار داد، زیرا در این صورت دسترسی به آن ها در موارد اضطراری دشوار خواهد شد لذا مکانی را جهت نصب فایرباکس باید در نظر گرفت که به راحتی قابل دسترس و مشاهده باشد، مانند نزدیک درب های ورودی و خروجی، پاگردها، پله های فرار و غیره. البته قبل از نصب جعبه های آتش نشانی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مشخص کردن تجهیزات اصلی جعبه آتش نشانی
  • فعال کردن فایرباکس
  • ثبت اطلاعات آدرس شبکه
  •  انتخاب حالت پیکربندی شبکه
  • انتخاب مکانی برای نصب سرورها
  • انتخاب ویزارد راه اندازی فایرباکس

جعبه های آتش نشانی و انواع آن

انواع جعبه های آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی در طرح ها، جنس ها، ابعاد و رنگ های مختلفی موجودند که هر کدام کاربردی مربوط به خود دارند. ابعاد جعبه های آتش نشانی به وسایلی که در داخل آن قرار خواهد گرفت، بستگی دارد. در حال حاضر فایرباکس های آماده و استاندارد زیادی را نیز می توان در بازار مشاهده نمود همچنین این جعبه ها با سفارش مشتری نیز ساخته می شوند که در این صورت برای تعیین ابعاد جعبه باید به کاربرد و لوازم و تجهیزاتی که در آن قرار خواهید داد، توجه نمایید. همچنین در جنس های متنوع از جمله جعبه آتش نشانی استیل، فایبرگلاس تولید می گردند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع جعبه های آتش نشانی، می توانید با کارشناسان مجرب تیم مزینانی ارتباط برقرار نمایید.

جعبه های آتش نشانی با شیلنگ های هوزریلی و برزنتی از انواع فایر باکس ها هستند.

جعبه آتش نشانی هوزریلی

هوزریل (قرقره آب) آتش نشانی از اولین تجهیزات اطفا حریق است که به طور دائم به یک منبع آب متصل می شود و از یک سوپاپ روشن/ خاموش اصلی، یک راهنمای شیلنگ و یک شیلنگ با یک نازل تشکیل شده است. شیلنگ آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی هوزریلی از جنس پلاستیک مقاوم است و از این نوع جعبه های آتش نشانی معمولاً در ساختمان های مسکونی و ادارات و به طور کلی معمولا در ساختمان هایی با جمعیت و وسعتی کم، استفاده می شود. برای تهیه و سفارش جعبه آتش نشانی هوزریلی با طراحی خاص و مورد نظر خود می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی مزینانی اقدام نمایید.

هوزریل یک اسپیندل (قرقره) استوانه ای است که از فلز، فایبرگلاس یا پلاستیک ساخته شده است و برای نگهداری شیلنگ استفاده می شود. متداول ترین سبک هوزریل، فنر محوری (که خود جمع می شود)، میل لنگ دستی یا موتور محرک است. هوزریل ها براساس قطر و طول شیلنگی که در آن نگه داشته می شوند، درجه فشار و روش چرخش در دسته های مختلف قرار می گیرند. هوزریل ها می توانند مانند یک حلقه شیلنگ دیواری در یک مکان ثابت شوند. در روش دیگر، آنها می توانند قابل حمل باشند و به کامیون، واگن و ... متصل شوند. شیلنگ های هوزریلی شامل قطر 19 میلیمتری و طول آن ها نیز معمولا 20 متر است.

استفاده از جعبه های هوزریلی ساده است و نیاز به آموزشی خاص ندارد، پس هر شخصی می تواند به راحتی از این جعبه ها استفاده نماید. این نوع شیلنگ ها و قرقره ها قیمتی بالاتر و طول عمری بیشتر از نوع برزنتی دارند.

آب مورد نیاز جهت اطفا حریق در جعبه های آتش نشانی هوزریلی، از طریق لوله کشی ها یا رایزرها انجام می شود و از آنجا که آب این رایزرها همواره به وسیله مخزن آب اضطراری و پمپ تامین می شود، به آن ها سیستم رایزر تر نیز گفته می شود.

جعبه های آتش نشانی و انواع آن

جعبه آتش نشانی با شیلنگ های برزنتی

جنس شیلنگ های این نوع از جعبه های آتش نشانی از جنس برزنت است و از این نوع شیلنگ ها جهت اطفاء آتش سوزی های شدیدتر و بزرگتر استفاده می شود. در این نوع شیلنگ ها، شیر و کوپلینگ جهت آب رسانی وجود دارد و استفاده از شیلنگ برزنتی نیازمند آموزش و مهارت است. کاربرد جعبه های آتش نشانی با شیلنگ های برزنتی در کارخانه ها، پارکینگ ها، فروشگاه ها و ... می باشد و به طور کلی در مکان هایی از این نوع جعبه های آتش نشانی استفاده می شود که احتمال وقوع حریق های گسترده تری وجود دارد.

فایرباکس یا همان جعبه های آتش نشانی در انواع طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار موجودند که می توانید با توجه به کاربردها، نیازها و تجهیزاتی که در آن قرار می دهید، بهترین انتخاب را داشته باشید. گروه تولیدی و صنعتی مزینانی به عنوان مرکز پخش و تولیدکننده انواع جعبه آتش نشانی مطابق با دیزاین ساختمان محل نصب و همچنین سلیقه مشتریان، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز