خبرگزاری کار ایران

مهمترین راهکارهای آموزش بورس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۰۰

همواره بورس یکی از بهترین مکان ها جهت سرمایه گذاری بوده است و قطعا برای رسیدن به نتایج ایده آل در این بازار نیاز به آموزش بورس و یادگیری مفاهیم و اصول بازار سرمایه می باشد.

در بازار سرمایه برای اینکه بتوانید معاملات خوبی داشته باشید و به نتایج قابل قبولی برسید نیاز است که با سبک ها و روش های مختلف تحلیلی آشنایی داشته باشید با این حال برای یادگیری بورس روش های مختلفی وجود دارد که ما در مقاله ی زیر سعی داریم این موارد را بررسی بکنیم:

- آموزش تحلیل بنیادی

یک اصطلاح معروفی در بورس وجود دارد و آن هم این است که همه ی سهم ها تمایل دارند در بلند مدت به سمت ارزش ذاتی خودشان حرکت بکنند.

در حقیقت ما با آموزش تحلیل بنیادی سعی می کنیم به نتایج زیر دست بیابیم:

1- ارزش و قیمت واقعی یک سهم

2- برآورد و محاسبه ی میزان سودآوری شرکت ها

3- بررسی میزان ارزندگی شرکت ها

با این حال تحلیل بنیادی کاربرد های فراوانی دارد و برای کسانی که دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت می باشند توصیه می کنم حتما این سبک تحلیلی را یاد بگیرند.

- آموزش تحلیل تکنیکال

قطعا تجزیه و تحلیل نمودار یک سهم از الزامات  معامله گری می باشد و ما از این طریق می توانیم اهداف و مناطق برگشتی سهم ها را تعیین بکنیم.

تحلیل تکنیکال یک علم بسیار گسترده می باشد و برای اینکه در این زمینه موفق بشوید باید مدام به وسیله ی تجزیه و تحلیل نمودار ها تمرین و تکرار بکنید تا به یک تحلیلگر تکنیکال موفق تبدیل بشوید.

برای آموزش تحلیل تکنیکال می توانید به سایت هنر تحلیل که در زمینه ی آموزش بورس به صورت کاملا حرفه ای فعالیت می کند مراجعه بکنید.

- آموزش تابلوخوانی

تابلوخوانی در حقیقت به ما کمک می کند تا تحرکات موجود در تابلوی یک سهم را شناسایی بکنیم یا به عبارت ساده تر همیشه ورود و خروج پول های سنگین هست که باعث حرکت یک سهم می شود و ما با بررسی تابلوی سهم سعی می کنیم همه ی این موارد را شناسایی بکنیم.

همیشه یک معامله گر خوب سعی می کند به دنبال پول های هوشمند حرکت بکند و برای این کار نیاز است که مبحث تابلوخوانی را جدی بگیریم.

مهمترین راهکارهای آموزش بورس

حال کدام یک از سبک های تحلیلی مناسب هست؟

همیشه یک معامله گر موفق تلاش می کند در تمامی سبک های معاملاتی مهارت داشته باشد چرا که همه ی این سبک های معاملاتی مانند بال های یک پرنده می باشند و قطعا پرواز کردن با یک بال برای پرنده امکان پذیر نمی باشد.

در سایت هنر تحلیل مقالات و فیلم های آموزشی متعددی در زمینه ی سبک ها و استراتژی های مختلف بورسی ارائه شده است ولی با این حال ما سعی می کنیم اینجا به چند مورد از این ویژگی ها اشاره بکنیم:

- اکثرا در تحلیل های بلند مدتی خیلی از معامله گران به تحلیل بنیادی اهمیت زیادی می دهند.

- تحلیل تکنیکال در همه ی استراتژی های معاملاتی اهمیت دارد ، یعنی استراتژی ما چه کوتاه مدتی باشد یا چه بلند مدتی حتما باید از تحلیل تکنیکال استفاده بکنیم.

- تابلوخوانی هم از دیگر ابزار های کمکی می باشد که در استراتژی های کوتاه مدتی کاربرد زیادی دارد.

در کل تعیین استراتژی معاملاتی به روحیات و سلیقه ی فرد معامله گر بستگی دارد به طور مثال برخی ها علاقه دارند که در بازار های رکودی شروع به نوسان گیری بکنند که البته باید به این نکته هم توجه کرد که نوسان گیری قواعد و شرایط خاص خود را دارد و برای انجام این کار باید برخی نکات مهم را رعایت کرد.

ولی با این حال شما باید سعی بکنید تا در تمامی زمینه های تحلیلی سر رشته داشته باشید و یا به عبارت دیگر برای موفقیت در بورس نیاز است که به یک معامله گر تمام عیار تبدیل بشوید و همه ی این ها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما با تمرین و ممارست سعی بکنید تا بورس را به صورت اصولی یاد بگیرید.

برای شروع بهتر است با کدام سبک تحلیلی کارمان را آغاز بکنیم؟

باید این را در نظر بگیرید که برای شروع کار باید حتما با مفاهیم اولیه بورس آشنا باشید و آموزش مفاهیم اولیه بورس را در اولویت کار خود قرار بدهید.

در ادامه بهتر است به یادگیری مفاهیم و اصول تحلیل تکنیکال بپردازید چرا که تجزیه و تحلیل نمودار ها بسیار با اهمیت می باشند و خیلی وقت ها پیش آمده که مثلا سهمی از لحاظ بنیادی وضعیت خوبی داشته ولی چون از لحاظ نموداری جای مناسبی نبوده شروع به اصلاح کرده است بنابراین یادگیری تحلیل تکنیکال در اولویت کارتان باشد.

در مرحله ی بعد نیاز به آموزش تابلوخوانی دارید تا بتوانید تحرکات روی تابلو را شناسایی بکنید و در حقیقیت شما با تابلوخوانی خواهید توانست ورود و خروج پول هوشمند در یک سهم را رصد بکنید.

در نهایت باید اقدام به یادگیری مفاهیم تحلیل بنیادی بکنید تا بتوانید روند های بلند مدت سهم ها را تجزیه و تحلیل بکنید البته این را هم باید در نظر بگیرید که مبحث تحلیل بنیادی یک مبحث بسیار گسترده می باشد و برای یادگیری آن باید تمرین زیادی بکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز