خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۱۵

در عصر ما، که عصر تکنولوژی است، دانستن زبان انگلیسی باید مورد توجه قرار گیرد. چراکه دانستن این زبان باعث پیشرفت های علمی، کاری و حتی ارتباطی می شود. بنابراین آموزش زبان انگلیسی به کودکان و دانش آموزان یک رویکرد جهانی است. به عبارت دیگر والدینی که می خواهند آینده روشنی را برای کودک خود بسازند، تمایل دارند که آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود را از سنین پائین آغاز کنند.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چطور می توان کودک خود را به آموختن انگلیسی علاقه مند کرد؟ چطور می تواند در این مسیر پیشرفت داشته باشد؟ ما در این مقاله سعی داریم که تا روند صحیحی از آموزش زبان انگلیسی به کودکان را به شما معرفی کنیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نگران نباشید که کودکان بلافاصله نمی تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. صبور باشید، خواهید دید که با تلاش و گذشت زمان، شاهد پیشرفت کودک خود خواهید بود.

چرا آموزش زبان دوم برای کودکان لازم است؟

در زیر لیستی  چرایی و اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان آمده است.

  • اگر آموزش در سنین زیر 12 سال آغاز شود، کودک راحت تر لهجه را یاد می گیرد.
  • صحبت به دو زبان باعث رشد فکری کودک شده و باهوش تر می شود.
  • مکالمه به دو زبان باعث افزایش تمرکز کودک می شود.
  • دانش آموز راحت تر می تواند در مورد مطالب مورد نیاز درسی خود تحقیق کند.
  • در سفرهای خارج از کشور، حس بهتری خواهد داشت.

چرا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به کودکان آموزش دهیم؟

  • جمعیت زیادی در سطح جهان، انگلیسی زبان هستند. حدود 1 نفر از هر پنج نفر به زبان انگلیسی صحبت می کند. پس با زبان انگلیسی می تواند راهی باشد تا بتوانند با جهان ارتباط داشته باشند.  
  • 53 کشور در جهان، انگلیسی زبان هستند.
  • انگلیسی زبان اول 400 میلیون نفر در جهان است.
  • زبان انگلیسی، زبان علم، تکنولوژی، اینترنتی و حتی توریسم است.
  • تسلط به زبان انگلیسی باعث می شود که در آینده کودک شما بتواند راحتتر کار پیدا کند.
  • برای یادگیری زبان انگلیسی منابع زیادی از جمله فیلم، موزیک و سریال در دسترس است.
  • با یادگیری این زبان می توان در هزاران مدرسه و دانشگاه در دنیا تحصیل کرد.
  • حتی در کنکور سراسری نیز افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، می توانند رتبه های بهتری را کسب کنند.

حالا که به میزان اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان پی بردیم، وقت آن رسیده است که در مورد روند آموزش این زبان نیز اطلاعاتی کسب کنیم؛ در ادامه همراه ما باشید.  

نکاتی مهم و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در این بخش قصد داریم تمام ترفندهایی که می توان انگیزه آموزش زبان انگلیسی به کودکان را افزایش داد، را به شما آموزش دهیم.

  1. همیشه از یک روال مشخص برای آموزش به کودکان پیروی کنیم 

جلسات آموزش زبان انگلیسی به کودکان بهتر است کوتاه و منظم باشد. در مدت پانزده دقیقه کودک بیشترین کارایی را دارد. پس بهتر است طول هر جلسه را پانزده دقیقه در نظر بگیرید. هرچه کودک بزرگتر شود، می توانید مدت زمان جلسات را افزایش دهید.

در مدت هر جلسه سعی کنید که فعالیت های مشخصی داشته باشد تا کودک بداند منتظر چه چیزی است.  در این صورت او احساس راحتی بیشتر می کند. پس بهتر است که فعالیت های مشابهی را در زمان های مشابه تکرار کنید.

علاوه بر این، می توانید به عنوان مثال قبل از خواب یا بعد از مدرسه، یک بازی به زبان انگلیسی انجام دهید یا داستانی انگلیسی برای او بخوانید.

بهتر است که فضایی را در منزل برای ابزارهای آموزشی زبان انگلیسی درنظر بگیرید. این ابزارها می تواند کتاب و بازی باشد.

همیشه به خاطر داشته باشید که تکرار می تواند باعث تثبیت شدن زبان انگلیسی در حافظه کودک شود و به او توانایی صحبت کردن می دهد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

  1. بازی با کودک می تواند روند آموزش را بهبود دهد.

کودکان در زمان بازی و تفریح ذهنشان آماده یادگیری است. پس می توان از این فرصت استفاده کرد. فلش کارت می تواند ایده خوبی برای یادگیری به همراه بازی باشد. با کمک فلش کارت می توانید کلمات را تکرار کنید و علاوه بر این با آن ها با کودک بازی کنید.  

علاوه بر فلش کارت، بازی های دیگری نیز می توانید با کودک خود انجام دهید. در زیر لیستی از بازی ها آمده است.  

  • بازی های گروهی مثل آقا گرگه ساعت چنده؟
  • بازی با کلمات
  • بازی‌های فکری مثل کانگور
  1. از موقعیت های مختلف برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید.

باید از هر موقعیتی جهت آموزش به کودکان استفاده کرد. مثلا فرض کنید که در حال مرتب کردن خانه هستید به کودک خود می خواهید بگوئید که "لباس های کثیفت رو بریز داخل سبد." خب، می توانید در حین جمع کردن لباس ها به او بگوئید

(Put your dirty clothes in the basket.)

علاوه بر این، می توانید در حین خرید و آشپزی از کودک خود بخواهید که لیستی را که به زبان انگلیسی آماده کردیده اید را از داخل قفسه های فروشگاه برای شما بیاورد.

  1. کتاب داستان می تواند بسیار در آموزش زبان انگلیسی به کودکان موثر باشد.

کتاب داستان هایی را انتخاب کنید که تصاویر رنگی و جذابی دارند.  چراکه کودکان عاشق رنگ هستند و شما با نشان دادن آن تصاویر می توانید کلمات را به آن ها آموزش دهید.  

برای تکرار و یادآوری کلمات می توانید بعدا از کودک بخواهید تا عناصر موجود در تصاویر را به شما نشان دهد و نام آن ها را بگوید.

می توانید از داستان های کارتونی موجود در اینترنت استفاده کنید تا گوش کودک به اصوات و کلمات انگلیسی عادت کند.  

  1. ترانه های انگلیسی باعث می شود گوش کودک به زبان انگلیسی عادت کند.

با گوش دادن به ترانه ها می توان کلمات جدید را با تلفظ صحیح یاد گرفت.  اگر ترانه ها به صورت تصویری باشند می توان در آموزش زبان انگلیسی به کودکان موفق تر بود. چراکه در اغلب ترانه ای آموزشی زبان انگلیسی، هر کلمه همراه با حرکتی است. به عبارت دیگر، اگر کودک حتی اگر با آهنگ نیز نتواند بخواند، اما از حرکاتش می تواند تقلید کند تا کلمات را یاد بگیرد.

  1. معلمین با تجربه در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان، فرزند شما را در مسیر درست آموزشی قرار می دهد.

بالا بردن بهره وری آموزشی باعث افزایش علاقه مندی کودک و قدرت یادگیری او می شود.  بنابراین معلمین آموزش زبان انگلیسی که تجربه زیادی در زمینه آموزش به کودکان دارند، می توانید سریعتر و راحتر انگلیسی را به کودک شما آموزش دهند.

ما در موسسه کوئیک کلاس های آموزش زبان انگلیسی به کودکان را از سنین 7 سال تا 12 آغاز می کنیم. در این کلاس ها از تمام ابزارهای کمک آموزشی همچون DVD و بازی جهت یادگیری بهتر استفاده می کنیم.

  1. برای مکالمه نیاز است که دستور زبان انگلیسی به کودکان آموزش داده شود.

پیشنهاد می کنیم که به سراغ آموزش دقیق گرامر زبان انگلیسی به کودکان نروید.  چرا که این ساختارها را کودک باید در حین مکالمه به صورت طبیعی یاد بگیرد. به عنوان مثال زمانی که می خواهد از قوانین مدرسه صحبت کند باید از ساختار "must" استفاده کند. از این طریق کودک می تواند به صورت طبیعی در مکالمات خود، دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

برای کودکان با سنین بالاتر می توان از طریق آزمون های اینترنتی و بازی های موجود در آن به شکل سرگرمی، دستور زبان را آموزش داد.   

جمع بندی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان می توان شاه راه موفقیت آنها در آینده شود. چرا که می توانند دانش و علم جدید را یاد بگیرند و همچنین موقعیت های شغلی زیادی را پیش روی خود داشته باشند. بنابراین با دانستن روند صحیح آموزشی و بهره گیری از متخصصان آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند تصمین کننده آینده درخشان برای کودک شما باشد.

ما در موسسه کوئیک تجربه زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان داریم. ما با تکیه بر معلمین باتجربه و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی در صدد افزایش تمرکز و یادگیری کودکان هستیم. مشاوران ما در موسسه کوئیک آماده پاسخ به تمام سوالات شما در زمینه آموزش انگلیسی به کودکان هستند.

منبع: Wikipedia

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز