خبرگزاری کار ایران

نقش کلیدی هواکش صنعتی در عملکرد کارخانه!

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۳۰۲

هواکش مناسب برای کارخانه و سوله‎ در واقع همان هواکش های صنعتی هستند، که حرکت و جابجای هوا و گازها را تسریع می کند.

نقش مهم و برجسته هواکش صنعتی را هرگز نباید نادیده گرفت، چراکه این جابجایی هوا برای بسیاری از کارخانه ها، کارگاه ها و سوله ها امری کاملاً ضروری می باشد.

این هواکش ها در واقع هوای پر از آلاینده های مختلفی که در محیط های سر بسته و محصور قرار دارد را به بیرون فرستاده و هوای تازه و پاکیزه را از فضای باز به داخل محیط می فرستند.

هواکش های صنعتی با توجه به قدرتی که دارند می توانند هوای تازه را جایگزین هوای آلوده در کارخانه و سوله ها  نمایند تا سلامتی افرادی که در این اماکن مشغول به کار هستند به خطر نیفتد.

شرکت های سازنده هواکش های صنعتی کیفیت را هدف کار خود قرار داده اند تا بهترین ها را به منظور حفظ سلامتی افراد و محیط زیست در اختیار صنایع قرار دهند. شما می توانید با مراجعه به مجموعه سایت لایت هوم و ارتباط با بخش فروش بهترین و با کیفیت ترین انواع هواکش صنعتی را انتخاب و خریداری نمایید. مشاورین لایت هوم آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما مشتریان محترم می باشند، تا شما بهترین خرید را داشته باشید.

استفاده از این هواکش ها در بسیاری از محیط های کارخانه ای که در آن ها دمای محیط بسیار بالا می رود و در آن ها بنا به هر دلیلی امکان استفاده از کولر وجود ندارد و این افزایش دما ممکن است باعث ناکارآمدی خط تولید شود، نیز متداول است. خیلی صنایع تولیدی و بزرگ کشور نیز به منظور کاهش رطوبت محیط و تبدل هوای مناسب از انواع هواکش صنعتی استفاده می کنند. در کارخانه‌ جات تولیدی غذا نیز از هواکش صنعتی با هدف خارج کردن دود، بوی غذا و بخار ناشی از پخت غذا استفاده می نمایند. البته به اختصار انواع هواکش های صنعتی مناسب کاخانه، کارگاه و سوله را برای شما عنوان می کنیم:

  • هواکش پروانه ای
  • هواکش لوله محوری
  • هواکش گریز از مرکز
  • هواکش پره محوری

 

نقش کلیدی هواکش صنعتی در عملکرد کارخانه!

عملکرد هواکش های کارخانه ای و سوله ای به چه شکل است؟

فن های صنعتی در صورت استفاده صحیح در محیط های تولیدی، مزایای بسیاری را به همراه دارند. آن ها با از بین بردن آلاینده ها ، آلاینده های هوا ، دود و کاهش بوهای تهاجمی ، جو سالم ایجاد می کنند. همانطور که سطح گرما و رطوبت را کاهش می دهد، فن های صنعتی مزایای زیست محیطی ارزشمندی دارند. آن ها در عملکرد ها و سبک های بسیار متنوعی وجود دارند که در جهت جریان هوا به داخل و خارج از محیط و سرعت عملکرد متفاوت هستند. هنگام انتخاب فن کارخانه و کارگاه، اطمینان حاصل کنید که سازگاری با شرایط محیطی و سطح فشار در محیط را داشته باشد.

انواع مختلف هواکش های صنعتی با توجه به محل قرارگیری و نحوه نصب متفاوت هستند. انواع مختلفی از فن های صنعتی شامل فن های مستقل، پنکه های دیواری و تابلویی و فن های داکت و دمنده ها می باشد. مشخصا هر فن دارای کارکرد یا هدف متفاوتی است.

نقش کلیدی هواکش صنعتی در عملکرد کارخانه!

فاکتورهای مهم که باید در هنگام انتخاب فن صنعتی در نظر داشته باشیم!

در نهایت توجه داشته باشید که پیش از آن که به سراغ انتخاب هواکش بروید، مورد مصرف خود را مشخص کنید. به عبارتی شما به دنبال کدام نوع هواکش هستید؟ آیا تهویه مناسب هوا اولویت شما است؟ یا تخلیه گاز های مضر و یا خنک کردن محیط کارگاه و سوله شما؟ به این نکات توجه داشته باشید.

در نظر گرفتن عواملی از جمله:

  • تراکم هوا برای جابجایی
  • دمای هوا
  • رطوبت
  • میزان آلاینده هوا

هنگام تعیین فشار مورد نیاز، توجه به محدودیت های سیستم مهم است. به عنوان مثال: ممکن است فشار اضافی برای رسیدن به جریان از طریق فیلتر یا جبران افت فشار ناشی از طول، اندازه و پیچیدگی کانال مورد نیاز باشد. همانطور که می دانید این هواکش ها با یکدیگر متفاوت اند، در نتیجه موارد مصرف آن ها نیز متفاوت خواهد بود. فن صنعتی جت فن بیشتر برای تهویه هوا و جابجایی آن ها کاربرد دارد.

همچنین هوا را با فشار پایینی منتقل می کند، در نتیجه گزینه مناسب خنک کننده است. اما در رابطه با هواکش های صنتعی سانتریفیوژ، اغلب برای فیلتر کردن هوا استفاده می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز