خبرگزاری کار ایران

بازگشت چربى ممنوع، تناسب اندام خود را ماندگار کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۲۸۳

اهل ورزش باشید یا نباشید نام ورزش کراس فیت را شنیده‌اید، اما شاید ندانید کراس فیت چیست و شامل چه تمریناتی ‌می‌شود. این ورزش ترکیبی از حرکات هوازی ، قدرتی و استقامتی می‌باشد که با حرکات ژیمناستیک، انفجاری، سرعتی و وزنه برداری ادغام شده است و به شیوه المپیک و با استفاده از کتل بل و وزن بدن خود شخص انجام می‌‌گیرد.

اهل ورزش باشید یا نباشید نام ورزش کراس فیت را شنیده‌اید، اما شاید ندانید کراس فیت چیست و شامل چه تمریناتی ‌می‌شود. این ورزش ترکیبی از حرکات هوازی ، قدرتی و استقامتی می‌باشد که با حرکات ژیمناستیک، انفجاری، سرعتی و وزنه برداری ادغام شده است و به شیوه المپیک و با استفاده از کتل بل و وزن بدن خود شخص انجام می‌‌گیرد.

تاثیر کراس فیت بر بدن

هدف از این ورزش به کارگیری تمام اندام‌‌های بدن می‌باشد و یک تمرین فراگیر برای بدن به شمار می‌آید. با انجام ورزش کراس فیت پس از مدتی تمامی فاکتورهای آمادگی جسمانی شامل استحکام عضلات، قدرت، نیرو، چابکی و سرعت به صورت قابل توجهی در بدن شخص  افزایش پیدا می‌کند. مدت زمان این ورزش کوتاه ، اما با شدت بالایی می‌باشد و برای کاهش وزن و لاغری نیز بسیار مفید است زیرا این ورزش از دسته ورزش‌هایی است که کالری سوزی را بسیار افزایش می‌دهد. کراس‌فیت در دسته ورزش‌های سنگین قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند بدین معنی باشدکه ورزشکاران، در این ورزش اگر تمریناتشان را به صورت صحیح و دقیق  اجرا نکنند، کاملا ً می‌توانند در معرض آسیب جدی قرار گیرند. وسایلی مانند بتل روپ، ایربایک و تایر فلیپ از وسایل ورزشی کراس فیت هستند.

اگر تمرین کردن در منزل را دوست ندارید و ابزار لازم را در اختیار ندارید می‌توانید به باشگاه‌های کراس فیت مراجعه نمایید. تجهیز باشگاه ورزشی با ابزار و وسایل مجهز برای انجام هدفمند حرکات تمرینی انجام می‌شود. این باشگاه‌ها کلیه ابزار و وسایل مورد نیاز را دارا هستند.

بازگشت چربى ممنوع، تناسب اندام خود را ماندگار کنید

تمرینات کراس فیت

در یک ست تمرینی کراسفیت هم قسمت پایین تنه و همچنین بالا تنه فرد درگیر می‌شوند که این امر موجب افزایش شدید سوخت و ساز بدن و در نتیجه منجر به چربی سوزی می‌شود . برنامه‌های این ورزش در هر دوره و هر روز در حال تغییر می‌باشد و در نتیجه  بدن فرد به یک سیستم تمرین تکراری عادت نخواهد کرد . این ورزش در وبسایت رسمی که دارد روزانه مجموعه‌ای از حرکات را منتشر می‌کند تا علاقمندان  از این حرکات در تمارین روزانه خود استفاده نمایند  به این حرکات که روزانه در حال تغییر هستند و اجرای آنها نسبتاً سخت می‌باشد WOD  می‌گویند. نام برخی از این برنامه‌های بارگذاری شده در سایت پاورکلین ،حرکت برپی ، اسنچ ، تراستر ، باربارا ، انجی ، مورف ، جکی و .... می‌باشد.

برای مثال برنامه باربارا شامل پنج حرکت بارفیکیس ، چهل دراز و نشست ، پنجاه عدد اسکوات با استفاده از وزن بدن می‌باشد که مدت زمان استراحت بین هرکدام سه دقیقه می‌باشد . یا تمرین جکی که شامل هزار عدد روپایی و پنجاه عدد تراستر و سی عدد بارفیکس می‌باشد که ترجیحاً نباید بین ست‌ها استراحتی داشته باشید . ورزشکارانی که می‌خواهند در این رشته فعالیت داشته باشند در روزهای ابتدایی انجام حرکات مطمئناً دچار درد عضلانی می‌شوند که در این صورت باید چند روز استراحت کنند تا عضله به‌خوبی بازسازی شود. اما توصیه می‌گردد که این افراد روزانه ۴۰ درصد کربوهیدرات ، ۳۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی را در رژیم غذایی خود جای دهند .

بازگشت چربى ممنوع، تناسب اندام خود را ماندگار کنید

تجهیز باشگاه کراس فیت

جهت راه اندازی باشگاه برای این ورزش و تجهیز باشگاه کراسفیت  ابتدا می‌بایست با دستگاه‌ها و وسایل مربوط به آن آشنا شویم . در باشگاه‌های قدیمی معمولاً دستگاه و وسایل متعددی برای انجام تمرین‌های ورزشی به چشم می‌خورد که کاربرد هرکدام با دیگری متفاوت است. این  تجهیزات علاوه بر محدودیت‌هایی که در حرکات و تمرینات ایجاد می‌کنند  بسیار هزینه‌بر نیز هستند. در باشگاه کراس فیت جهت جایگزینی این تجهیزات از سازه کراس فیت استفاده می‌کنند که  به آن آویز تی آر ایکس نیز گفته می‌شود. این سازه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل بدنه اصلی کراس فیت ، لند ماین ، نردبان معکوس ، استند قرار گیری جای هالتر ، پارالل ، مدیسن تارگت و جای بتل روپ می‌باشد .

 به غیر از این سازه وسایل کراس فیت دیگری نیز وجود دارد که هر کدام اثرگذاری خاص خود را در تمرینات خواهند داشت . از انواع این وسایل می‌توان به جامپ باکس اشاره کرد که از وسایل مهم این ورزش به شمار می‌آید و نیاز حرکات انفجاری و آمادگی پرشی را در تمرین مرتفع می‌سازد . مورد بعدی از این تجهیزات ، دار حلقه می‌باشد همانطور که قبلاً هم اشاره شد این ورزش ترکیبی ازحرکات ژیمناستیک را نیز داراست. این وسیله جهت استفاده حرکات ژیمناستیک بسیار کاربردی می‌باشد که یکی از حرکات مهم اجرا شونده روی آن  حرکت ماسل آپ روی دار حلقه است . وسیله مورد استفاده دیگر پلیت کراس فیت است که شامل صفحه‌های وزنه ای است که در وزنه  برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند . روئینگ وسیله بعدی است که مشابهت زیادی به یکی از وسایل بندسازی با نام زیر بغل قایقی دارد با این تفاوت که در روِئینگ زیر نشیمن‌گاه یک ریل قرار داده شده است تا ورزشکار بتواند با جلو و عقب کردن خود ، فشار بر پاها و زیر بغل را همزمان احساس و تمرین کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز