خبرگزاری کار ایران

عیب یابی و تعمیر 7 مورد از رایج ترین مشکلات یخچال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۴۲

در این مقاله قصد داریم به عیب یابی و تعمیر 7 مورد از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر بپردازیم. ابتدا به معرفی این ایرادات متداول و سپس نحوه رفع آنها می پردازیم.

برطرف کردن 7 مورد از رایج ترین مشکلات یخچال

یخچال فریزر شما، فضای کافی، جهت نگهداری غذاهای تازه و منجمد را فراهم می کند و مواد مورد نیاز برای تهیه غذاهای خوشمزه و مورد علاقه خانواده و دوستان را در اختیارتان قرار می دهد. یخچالی با عملکرد صحیح، از لوازم خانگی اصلی، در هر آشپزخانه ای محسوب می شود، اما ممکن است، مانند هر لوازم دیگری دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. در صورت وقوع مشکل برای یخچالتان، بهتر است توسط تعمیرکاران مجرب و حرفه ای لوازم خانگی رفع شود. در این مقاله، جهت کمک به شما، به بررسی برخی از رایج ترین مشکلات یخچال می پردازیم. لازم به ذکر است که این مقاله توسط تعمیرگاه تک سرویس بعنوان نمایندگی یخچال ویرپول در تهران و کرج و همچنین نمایندگی یخچال جنرال الکتریک، تهیه شده است.

برخی از رایج ترین مشکلات یخچال

  1. یخچال به طور مداوم در حال کار کردن است

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال، که ممکن است اتفاق بیفتد، این است که دستگاه شما، برای اینکه دمای مواد غذایی را خنک نگه دارد، به صورت پیوسته و دائمی کار می کند. این امر سبب ایجاد سر و صدای زیاد و حتی، بدتر از آن، افزایش مصرف انرژی، به میزان قابل توجهی می گردد، زیرا که یخچال یکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی است.

شایعترین علتی که می تواند، سبب بیش از حد کار کردن یخچال گردد، جمع شدن گرد و غبار یا سایر مواد زائد آشپزخانه، در اطراف سیم پیچ های کندانسور دستگاه است. برای بررسی این موضوع، ابتدا باید یخچال را از برق جدا کرده و به سیم پیچ هایی که معمولاً در پایین دستگاه قرار دارند، دسترسی پیدا کنید.

اگر بعد از تمیز کردن آنها،  مشکل همچنان رفع نشد، ممکن است دمای یخچال شما خیلی کم باشد، که سبب بیش از حد کار کردن یخچال گردد. دمای آن را تنظیم کرده و ببینید که آیا بر نحوه عملکرد یخچال تأثیری می گذارد یا خیر. در صورت برطرف نشدن این عیب، به تعمیرکار حرفه ای یخچال فریزر مراجعه کنید.

  1. یخچال فریزر نشتی آب دارد

نشتی آب، یکی دیگر از رایج ترین مشکلات یخچال می تواند باشد، که نگران کننده است. این مسئله اغلب، به دلیل مسدود شدن تخلیه یخ زدایی، یا رسوب گرفتگی و یخ زدگی خط لوله تأمین آب ایجاد می شود.

تخلیه یخ زدایی یخچال، می تواند توسط ذرات مواد غذایی یا سایر مواد زائد، مسدود گردد و معمولاً از داخل فریزر قابل دسترسی است. با استفاده از آب گرم می توانید آن را از داخل فریزر شستشو دهید، هر چند ممکن است لازم باشد بقایا را به صورت دستی خارج کنید. شلنگ تخلیه یخ زدایی را که در پشت یخچال قرار دارد، با آب گرم و صابون تمیز کنید تا آلودگی ها و مواد زائد آن از بین برود.

اگر به رسوب گرفتگی یا یخ زدگی خط لوله تأمین آب یخچال، مشکوک هستید، باید دستگاه را از برق بکشید و از بسته بودن شیر قطع کننده آب اطمینان حاصل کنید. سپس، خط لوله تأمین آب را بررسی کنید و آن را از نظر شکاف یا پارگی چک کنید. در صورت وجود شکاف یا پارگی، باید آن را تعویض کنید. در صورت مشاهده گرفتگی که دلیل آن یخ زدگی نباشد، با یک متخصص و کارشناس تعمیر یخچال مشورت کنید.

 

  1. تجمع یخ در فریزر

قسمت فریزر یخچال، فضایی مناسب برای ذخیره سازی یخ است، اما نباید مقدار قابل توجهی یخ در آن جمع شده باشد.

باز نگه داشتن درب فریزر، برای مدت طولانی می تواند سبب تجمع یخ در آن گردد، زیرا این امر باعث افزایش سطح رطوبت داخل فریزر می شود. از بسته شدن درب یخچال، پس از هر بار استفاده از آن، مطمئن شوید تا سطح رطوبت درون آن بیش از حد بالا نرود. همچنین احتمال دارد، درزگیر درب فریزر معیوب باشد، و سبب ورود رطوبت از هوای بیرون به داخل آن شود. می توانید درزگیر آن را تعویض کنید تا از دما و سطح رطوبت مناسب برخوردار گردد. اگر موارد ذکر شده، مشکل یخچال شما را برطرف نکرد، از یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

  1. دیسپنسر آب یخچال کار نمی کند

بسیاری از یخچال های مدرن، دارای یک دیسپنسر داخلی آب هستند و به راحتی آب سرد و تازه خانه شما را تأمین می کنند. دیسپنسر آب دستگاه، ممکن است به دلایل مختلفی کار نکند، که این مسئله نیز، می تواند یکی از رایج ترین مشکلات یخچال باشد.

احتمال دارد، ظرف آب در درب فریزر، یخ زده باشد و مانع از جریان آب تازه، از طریق دیسپنسر گردد. خوشبختانه می توان این ظرف را جدا و یخ آن را ذوب کرده و اجازه جریان مجدد آب را داد. همچنین ممکن است شیر ​​ورودی آب، که برای تأمین آب دیسپنسر باز می شود، دچار خرابی شده  باشد. فشار کم آب نیز دلیل دیگر این مشکل می تواند باشد، به این معنی که آب از طریق شیر ورودی، فشار لازم برای رسیدن به دیسپنسر را ندارد. اگر با وجود موارد ذکر شده، این مشکل رفع نشد و همچنان باقی بود، با یک تکنسین حرفه ای تعمیر یخچال تماس بگیرید.

  1. یخچال گرم است

یخچال، وسیله ای است که برای سرد و خنک نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده است و گرمای بیش از حد آن می تواند مسئله نگران کننده ای باشد. اگر متوجه شدید یخچال شما گرم است،  سریعاً باید برای تعمیر آن اقدام نمایید.

به دلیل مشکلاتی که ممکن است در سیم پیچ کندانسور یخچال ایجاد شود، می تواند سبب گرم شدن آن گردد. شما می توانید، در حالی که، موتور فن کندانسور را از نظر عملکرد صحیح  بررسی می کنید، تمیز کردن سیم پیچ های کندانسور را نیز شروع کنید. حل این مشکل بسیار دشوار است و برای رفع آن، اغلب نیاز به خدمات حرفه ای تعمیر یخچال است.

  1. یخچال بسیار پر سر و صدا است

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات یخچال، پر سر و صدا بودن آن است. یخچال باید طوری کار کند که در زندگی روزانه شما مزاحمتی ایجاد نکند. اگر یخچال شما بسیار پر سر و صدا به نظر می رسد، احتمالاً این مشکل، از یکی از فن های آن است.

بخش مشترک در همه یخچال ها، فن کندانسور و فن اواپراتور می باشد. فن کندانسور سیم پیچ کندانسور دستگاه شما را خنک می کند. در حالی که، فن اواپراتور هنگام کار کمپرسور، هوا را از روی سیم پیچ های اواپراتور عبور می دهد. این فن ها به صورت همزمان کار می کنند و در صورتی که موتور هر یک فن ها، دچار مشکل شود، می تواند سبب افزایش صدای یخچال گردد. شما می توانید به بررسی موتور این فن ها بپردازید و ببینید که آیا دچار خرابی شده اند یا نه، فقط توجه داشته باشید که قبل از بازرسی حتماً یخچال خود را از برق بکشید.

  1. مصرف انرژی یخچال شما افزایش یافته است

اگر متوجه افزایش ناگهانی هزینه قبض برق خانه خود شده اید، ممکن است یخچال شما دچار مشکل شده باشد. به یاد داشته باشید، که یخچال یکی از پر مصرف ترین لوازم در هر خانه ای است و عملکرد آن می تواند به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی تأثیر بگذارد.

برای اندازه گیری میزان مصرف انرژی توسط یخچال، می توانید از کنتور مصرف انرژی Kill A Watt استفاده کنید، و مقدار محاسبه شده را با مشخصات کارخانه سازنده آن مقایسه کنید. دلیل افزایش هزینه قبض برق، می تواند یخچال شما باشد که بیش از حد تصور برق مصرف می کند. این مورد، در دستگاه های قدیمی مرسوم تر است که برای حفظ دمای سرد داخل یخچال، باید یکسره و سخت کار کنند. اگرچه تعمیرات حرفه ای ممکن است این مشکل را برطرف سازد، اما معمولاً بهتر است که یخچال جدیدی را جایگزین دستگاه قدیمی خود کنید.

نمایندگی معتبر تعمیر یخچال برای یک خانه مدرن

آشپزخانه مدرن، بدون داشتن یخچال فریزری با عملکرد صحیح، نمی تواند کامل باشد. با سرویس دهی توسط یک تکنسین حرفه ای و مجاز کارخانه سازنده، که قادر به رفع رایج ترین مشکلات یخچال است، می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما، همیشه به نحو درستی به کار خود ادامه می دهد. یخچال فریزر شما همیشه باید در اوج بازدهی و بهره وری کار کند، و برای دریافت بهترین نتیجه از تعمیر آن، ممکن است بخواهید از یک سرویس کار حرفه ای جهت تعمیر لوازم خانگی خود کمک بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز