خبرگزاری کار ایران

چه تابلویی برای مغازه انتخاب کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۲۷

امروزه زندگی انسانها با توجه به شرایطی مانند تنوع پذیری و پیشرفت تکنولوژی به شکل قابل توجهی رو به تغییر و تحول است و با کمی تامل و توجه می توانیم در بسیاری از موارد شاهد این موضوع باشیم و به خوبی آن را درک کنیم.

در رابطه با همین مسئله یکی از موارد مهمی که در میان زندگی افراد از پر اهمیت ترین ها بشمار می رود، بحث کسب و کارها و بازایابی آنها می باشد که می تواند ارتباط مستقیمی با رفاه مالی و اجتماعی افراد داشته باشد.

معرفی کسب و کار با تبلیغات محیطی و تابلو مغازه

تبلیغات اثر بخش ترین و مهمترین فاکتورها در بحث معرفی یک کسب و کار در جامعه می باشد که به شکل های مختلفی انجام میگیرد و هر کدام از آنها در نوع خود می توانند مهم و مفید باشند.

اما یکی از راه های تبلیغاتی که امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد تبلیغات محیطی است که تابلو مغازه یکی از آنها است. در واقع در تعریفی بهتر و اصولی تر از تابلو مغازه باید گفت که تابلو مغازه یکی از زیر شاخه های تبلیغات محیطی است که مدیران و صاحبان یک مغازه یا کسب کار جهت معرفی و افزایش فروش محصولاتشان مبادرت به سفارش و ساخت آن در انواع مختلف می نمایند.

به طور کلی تابلو های تبلیغاتی مناسب سردر مغازه را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد و با توجه مواردی که شاملشان می شود گذینه مناسبی را در جهت سفارش به عنوان تابلو سردر مغازه انتخاب نمود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته

چه تابلویی برای مغازه انتخاب کنیم

در ابتدا باید گفت که ساخت تابلو های تبلیغاتی توسط صنعت و صنفی به نام تابلو سازی انجام می گیرد که تابلو مغازه نیز از این مورد مستثنی نیست و در موازات همین مورد یکی از تقسیم بندی تابلو های تبلیغاتی در حرفه تابلو سازی حروف های برجسته هستند که در مدل ها و انواع متفاوتی ساخته می شوند و به طور کل می توان آنها را همراه با روشنایی و یا بدون روشنایی اجرا نمود. 

ساخت حروف های برجسته توسط مجموعه های تابلو سازی در محیطی به نام کارگاه تابلو سازی انجام می شود که مسلما این محیط می بایست علاوه بر نیروهای انسانی، مجهز به دستگاه ها و ابزار های مربوط به ساخت تابلو های تبلیغاتی باشد.

در ادامه با 3 مدل از حروف های برجسته پر فروش و پر کاربرد که در کارگاه های تابلو سازی ساخته می شوند و از گذینه های مناسب جهت تابلو مغازه نیز بشمار می روند آشنا خواهیم شد.

تابلو چلنیوم

به جرات می توان گفت اکثر افرادی که با حرفه تابلو سازی آشنا هستند نام تابلو چلنیوم را جدا از این حرفه و صنعت نمی دانند. تابلو چلنیوم از دسته حروف های برجسته ای است که بیش از چندین دهه از پیدایش آن در تابلو سازی می گذرد و با توجه به مزیت هایی مانند تنوع در ساخت، مصرف برق پایین، طول عمر بالا و قیمت مناسب از گذینه های مناسب جهت انتخاب و سفارش به عنوان تابلو مغازه بشمار می رود.

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک هم از تابلو های حروف برجسته است که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود. مراحل ساخت این نوع از حروف برجسته تماما به صورت دستی انجام می گیرد و تنها مرحله ای که می بایست توسط دستگاه انجام گیرد، مرحله برش پلکسی توسط دستگاه لیزر است.

حروف برجسته نئون پلاستیک در رنگ بندی های متفاوتی قابل ساخت است که این مورد در کنار زیبایی، دوام بالا و تنوع در ساخت از مزایا و محاسن آن به عنوان تابلو تبلیغاتی مغازه می باشد.

تابلو استیل

تابلو استیل در مدل های بسیاری تولید می شود که حروف برجسته استیل یکی از آنها می باشد و به دلیل ماندگاری بالا، تنوع در اجرا و تلفیق پذیری با دیگر حروف های برجسته از انتخاب های مناسب برای تابلو مغازه است.

حروف برجسته استیل معمولا با استفاده از استیل 304 نگیر ساخته می شود که از مزیت های بارز این نوع استیل می توان به مقاوم بودن و عدم زنگ زدگی آن در برابر شرایط مختلف جوی اشاره نمود.

تابلو های تبلیغاتی چاپی

چه تابلویی برای مغازه انتخاب کنیم

صنعت چاپ یکی از صنایعی اس که بی ربط و نا مربوط به تابلو سازی نیست و می توان از این صنعت در ساخت و نصب تابلو های تبلیغاتی بهره مند بود که در ادامه به دو نوع از تابلو های رایج چاپی خواهیم پرداخت.

تابلو لایت باکس

لایت باکس یا همان تابلو لایت باکس نوعی از تابلو های تبلیغاتی است که به شکل یک جعبه با متریال هایی مانند چوب، آهن و آلومینیوم ساخته می شود و بعد از آن با استفاده از لامپ های اس ام دی نور پردازی می شود.

در مورد تابلو لایت باکس باید گفت که این نوع تابلو به دلیل استفاده از چاپ در دسته تابلو های چاپی قرار می گیرد. چاپ لایت باکس در انواع مختلفی مانند چاپ استیکر، چاپ پارچه، چاپ بک لایت و انواع دیگر انجام می شود که تمامی آنها در نهایت روی لایت باکس قرار داده شده و بعد از روشنایی به خوبی نمایان می شوند.

نکته دیگری که باید در مورد تابلو لایت باکس عنوان نمود این است که، لایت باکس ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند که می توان برخی از آنها را به شکل ضد آب تولید نمود و به عنوان تابلو مغازه از آن بهره برد.

تابلو فلکسی فیس

تابلو فلکسی را می توان از تابلو های قدیمی در تابلو سازی عنوان کرد که بیش از دو دهه از وردش به تابلو سازی می گذرد. فلکس یا فلکسی فیس متریالی است که مراحل چاپ با استفاده از دستگاه چاپ روی آن انجام می گیرد و با توجه به اینکه قابلیت نور پردازی را دارد بعد از ساخت فریم آهنی و قرار دادن فلکسی فیس روی آن مورد نور پردازی قرار می گیرد.

المان های روشنایی در تابلو فلکس، داخل فریم آهنی و روی ورق های گالوانیزه قرار می گیرند که معمولا مهتابی های کم مصرف می باشند. تابلو فلکس در تابلو سازی از تابلو های ارزان قیمت بشمار می رود که می توان از آن در جهت تابلو سر در مغازه بهره گرفت.

دوام و قیمت تابلو مغازه

با توجه به مواردی که در این مطلب گفته شد نکته ای که باید عنوان کرد قیمت و دوام تابلو مغازه است. همانطور که گفتیم تابلو های تبلیغاتی مناسب مغازه به دو دسته چاپی و حروف برجسته تقسیم می شوند و نکته ای که در این بین مطرح است بحث دوام و قیمت آنها می باشد.

مسلما قیمت ارزان و کیفیت بالا در انتخاب تابلو مغازه امریست که با یکدیگر ضدیت دارند و نمی توان از یک تابلو ارزان توقع کیفیت و دوام بالا را داشت.

به طور کل باید گفت که تابلو های حروف برجسته به مراتب از قیمت بالاتری نسبت به تابلو های چاپی برخوردارند و البته جذب مشتری و تاثیرات مثبت در حروف های برجسته نیز بسیار بالاتر از تابلو های چاپی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز