خبرگزاری کار ایران

استارت آپ های کشاورزی و کمک به کشاورزی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۱۹

این روزها راه ‌اندازی و گسترش کسب ‌وکارهایی که بر پایه ارائه محصولات تخصصی هستند به یکی از موضوعات داغ و پر طرفدار در ایران تبدیل شده است. از زمانی که استارتاپ ها و کسب ‌وکارهای نوآور به وجود آمده اند حوزه کشاورزی وارد بخش جدیدی شده است.

استارتاپ های کشاورزی

این بخش هدف هایی چون ارتقای کیفیت خدمات و محصولات، خلق تجربه ای متفاوت برای مخاطبان و مصرف کنندگان این بخش را دنبال می کند. در کنار این اهداف باعث گسترش زیست بوم استارتاپ کشور شده است. در ادامه قصد داریم یکی از این استارتاپ هایی که در حوزه کشاورزی ایجاد شده است و توانسته است بستر مناسبی را برای افرادی که در این صنعت فعالیت می کند را معرفی کنیم.

تاثیر ریسک پذیری استارتاپ ها در صنعت کشاورزی

کشاورزی یکی از شغل های قدیمی به شمار می آید و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست. این شغل توانسته است که در چند دهه اخیر به یکی از صنعت های مهم و بزرگ در جامعه بشری تبدیل شود. تحت تاثیر برخی عوامل صنعت کشاورزی در شمار صنایع زیربنایی و کلیدی قرار گرفته است. نیاز بشر به غذا و مصرف‌ گرایی روزافزون و معضل ناتمام گرسنگی میلیون‌ها نفر در جهان، از جمله مواردی هستند که باعث اهمیت و پر رنگ شدن این صنعت به حساب می آیند.

به کمک برخی عوامل صنعت کشاورزی وارد دوره جدیدی شده است. ورود ایده‌های نو و خلاقانه، کسب و کارهای نوپا و دانش ‌بنیان به کمک فناوری از جمله آیتم هایی هستند که به صنعت کشاورزی برای ورود به دوره ای جدید کمک زیادی کرده اند.

این ظرفیت و اختلالاتی موجود در زنجیره تامین و ارزش محصولات کشاورزی که شاهد آن هستیم از مزرعه تا سفره، باعث ایجاد بهترین و عالی ترین فرصت ها برای اکثر استارتاپ‌ ها شده است. اختلالاتی که گستره بزرگی از مزرعه تا سفره را در بر می گیرد.

استارت آپ های کشاورزی و کمک به کشاورزی در ایران

آن چه که مشهود است این مسئله است که تغییرات زیادی در ساختار سنتی کشاورزی ایران در حال انجام است. لازم به ذکر است این تغییرات با اقداماتی که دولت انجام می دهد اتفاق نمی افتد بلکه با ورود استارتاپ‌ ها به وقوع می پیوندد.

در بسیاری از موارد شاهد این مسئله بوده ایم که چه چالش‌ها و گرفتاری‌های جدی از سوی دلال‌ها و واسطه‌ها برای کشاورزان به وجود آمده است یا به عنوان مثال در بازه زمانی که یک محصول کشاورزی وارد کامیون می‌ شود تا به دست مصرف‌ کننده برسد، قیمت آن چه میزان افزایش پیدا می کند.

با روی کار آمدن استارتاپ‌ های حوزه کشاورزی بخشی از این مشکل را از بین رفته اند و دیگر خبری از آن ها نخواهد بود. این استارتاپ ها با هدف این که کشاورزی مدرن‌تر شود، کشاورز راضی‌تر باشد و محصول هم ارزان‌ تر و بهتر به دست مصرف ‌کننده برسد، به وجود آمده اند. یکی از این استارتاپ ها که به بخش کشاورزی کمک شایانی کرده است، استارتاپ یک میوه است.

استارتاپ یک میوه با چه هدفی به وجود آمده است؟

استارتاپ یک میوه به منظور کمک به کشاورزان و کاهش مشکلات بسیاری که در صنعت کشاورزی وجود دارد به وجود آمده است. این استارتاپ سعی بر این دارد که از تجربه و مهارت افرادی که در این زمینه خبره هستند، استفاده کند و تغییر و تحولات موثری را برای کشاورزان حاصل کند. در واقع هدف این استارتاپ این است که با استفاده از آموخته ها و دانش خود زنجیره تهیه و توزیع محصولات کشاورزی بین کشاورز و مصرف کننده را بهبود ببخشد.

تیمی که این استارتاپ را تشکیل داده است در ابتدا سوالات و دغدغه هایی را که برای یک کشاورز یا یک مشتری وجود داشته است در نظر گرفته است و سپس با راه کارهایی که برای این مسائل در نظر داشته تلاش می کند که بخشی از این دغدغه ها را حل کند.

استارت آپ های کشاورزی و کمک به کشاورزی در ایران

 

 به عنوان نمونه یکی از مسائل مهمی که برای یک کشاورز وجود دارد، فروش محصول خود در زمان مناسب است به منظور این که این محصول دچار خرابی نشود و مشتری بتواند با قیمت خوبی به این محصول دست یابد یا این که یک خریدار این امکان را داشته باشد که به فروشندگان مورد نظر خود و محصول با کیفیت و قیمت مناسب در هر جایی از کشور به راحتی برسد. برای تامین این گونه درخواست ها یک میوه مورد استفاده قرار می گیرد.

این استارتاپ این قابلیت را برای افراد به وجود می آورد که هم از طریق سایت و هم از طریق برنامه موبایل قادر باشند آگهی مورد نظر خود را چه به منظور خرید و چه به منظور فروش در قسمت ثبت آگهی ها را درج کنند. در این صورت افراد اگر قصد خرید یا فروش محصولات دامی یا کشاورزی خاصی را داشته باشند، بدون دغدغه و بسیار راحت به هدف خود می رسند.

برای مشاهده این استارتاپ و قابلیت‌های آن به وبسایت yekmive.ir مراجعه کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن یک میوه را از سایت یک میوه دانلود کنید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز